اندرسون، فیل (1389). "روزنامه نگارى ورزشى". ترجمه حمید قاسمی و همکاران. انتشارات علم و حرکت. ص 139.
بارفروش، احمد (1387). "تحلیل محتوای نشریات ورزشی سه ماهه دوم سال 87". دفتر مطالعات و توسعه رسانهها، وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی.
جعفری مقدم، سعید (1381). "ورزش رسانهای". فصلنامة فرهنگ عمومی، شمارة 30.
رهنما، بهروز (1382). "تحلیل محتوای اخبار ورزشی شبکه سوم سیما ساعت 19:45". پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
شکرانی، ابراهیم (1386). "ارزیابی وضعیت ورزش در سیما". پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران.
عنایتى شبکلائى، على و همکاران (1391). "نقش تلویزیون در همگانى شدن فوتبال در ایران". فصلنامه علمی پژوهشى پژوهشهای ارتباطی. سال نوزدهم، شماره 1 (پیاپی69)، بهار 1391، صص 101-71.
عسکری، بهمن؛ قاسمی، حمید و کشکر، سارا (1390). "مطالعه محتوای کمی برنامههای ورزشی شبکه سه سیما". فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. سال هجدهم، شماره4، زمستان 1390، صص151-135.
قاسمی، حمید (1386). "بررسی نقش رسانههای گروهی در توسعه ورزش کشور". رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران.
قاسمی، حمید، تجاری، فرشاد و کشکر، سارا (1387). "فعالیتهای رسانهای در ورزش". تهران: بامداد کتاب، ص 56.
کبیری مقدم، محمدرضا (1384). "تحلیل محتوای خبرهای چاپ شده در روزنامههای ورزشی شش ماهه دوم سال 1383". پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
کردی، محمدرضا (1386). "بررسی نقش رسانههای جمعی در ورزش کشور". طرح پژوهشی، تهران: دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی.
کرمی، عبدالله؛ قاسمی، حمید و نعمتی انارکی، داود (1391). "تحلیل محتوای برنامههای ورزشی شبکههای تلویزیونی کشور با رویکرد ورزش بانوان". فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای ارتباطی. سال نوزدهم شماره 1، صص 155-135.
گیدنز، آنتونی (1385). "جامعه شناسی"، ترجمه منوچهر صبوری. تهران، نشر نی.
مرادعلی، مهدی (1384). "تحلیل محتوای اخبار ورزشی بخش خبری ساعت 21". پایاننامه کارشناسی ارشد رشته ارتباطات. دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
مرادی، مهدی؛ احمدی، عبدالحمید؛ هنری، حبیب؛ احمدی، علیرضا و مرادی، ستار (1389). "بررسی وضعیت مطلوب نظام مدیریت رسانههای ورزشی از دیدگاه متخصصان رسانهای و ورزشی". نشریه علمی پژوهشی مدیریت ورزشی، بهار 1390. صص 39-23.
مرادی، مهدی؛ هنری، حبیب و احمدی، عبدالحمید (1390). "بررسی نقش چهارگانة رسانههای ورزشی در توسعة فرهنگ ورزش همگانی". نشریه مدیریت ورزشی، شماره9، صص 180-167.
مهدویان مشهدی، مریم؛ همتینژاد، مهرعلی، احمدی، عبدالحمید و احسانی، محمد (1390). "مقایسه وضعیت موجود و مطلوب نقش رادیو، تلویزیون و مطبوعات در ورزش بانوان از دیدگاه صاحبنظران". فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. سال نوزدهم، شماره 69، صص 53-39.
Louise Gee, B. (2009). “Sport media decision-making in France: How they choose what we get to see and read”. At Massey University, Manawatu New Zealand.
Messner, M, A. Cooky, C. (2010). “Gender In Televised Sport: News and highlights shows, 1989-2009”. Center for feminist research, University of Southern Claifornia.
Owen, Jim. (2007). “Television sport production”.Focal press. US.
Pateching, R. (2006). “Sport Rules – OK? A Study of Media Usage in 2005. Faculty of Humanities and Social sciences”. Bond university, roger – pateching@bond.edu.au.
Ran , W. & Leung , L. (1998). “Owning and Using New Media Technology as Predicators of Quality of Life”, Telematics and Informatics, 15. pp 237-281.
Sinclair, L. (2006). “When it comes to popularity”, Aussie rules. The Austaralian, p 4.
Woman’s Sports Foundation UK. (2006). “Environment, Communications, Information Technology and the Arts References Committee About time!”, Women in Sport and Recreation in Australia.