با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
اعتبار سنجی ابزار تحقیق
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی تحول دیجیتال کسب و کارهای ورزشی

احمد کریمی پور؛ مهدی کهندل؛ حسین عبدالملکی؛ سید نعمت خلیفه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.65853.1685

چکیده
  این پژوهش با هدف ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارزیابی تحول دیجیتال در کسب و کارهای ورزشی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق اکتشافی می‌باشد که در آن پس از مطالعه ادبیات نظری، شاخص‌های احصاء شده با استفاده از پنل دلفی فازی و روان‌سنجی کلاسیک اعتباریابی شد. جامعه آماری این پژوهش را در مطالعه دلفی فازی صاحب‌نظران حوزه کسب و ...  بیشتر

اعتبار سنجی ابزار تحقیق
مرور نظام مند مقالات مرتبط با مدیریت استراتژیک در ورزش به روش تحلیل محتوا

بهنام عاشقی؛ مهرعلی همتی نژاد طولی؛ رحیم رمضانی نژاد؛ اسماعیل ملک اخلاق

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 22 اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.70009.1825

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مرور نظام‌مند مقالات مدیریت استراتژیک در ورزش منتشر شده در نشریات علمی پژوهشی کشور به منظور دسته‌بندی جامعی از مطالعات این حوزه می‌باشد. این پژوهش، از نظر هدف کاربردی، از نظر روش تحقیق توصیفی، از نظر اجرا تحلیل محتوا و از نظر جمع‌آوری اطلاعات اسنادی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش، شامل 275 مقاله تمام‌شمار مرتبط با حوزه ...  بیشتر

اعتبار سنجی ابزار تحقیق
تحلیل ساختار عاملی پرسش نامه شهرت تأثیرگذاران ورزشی رسانه های اجتماعی از دیدگاه مخاطبان شبکه اجتماعی اینستاگرام

رامین ایرجی نقندر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 تیر 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.70176.1828

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش تحلیل ساختار عاملی پرسشنامه شهرت تأثیرگذاران ورزشی رسانه های اجتماعی از دیدگاه مخاطبان شبکه اجتماعی اینستاگرام بود. روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف از نوع توسعه ای بوده که به شکل میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این پژوهش را کاربران ورزشی دنبال کننده ده تن از تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی در داخل ...  بیشتر

اعتبار سنجی ابزار تحقیق
روان سنجی پرسشنامه سواد ارتباطی در دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور کشور

حمید قاسمی؛ نازنین راسخ

دوره 11، شماره 1 ، مهر 1402، ، صفحه 15-30

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.61708.1580

چکیده
  هدف پژوهش حاضر روان‌سنجی پرسش‌نامۀ سواد ارتباطی در دانشجویان تربیت­بدنی دانشگاه پیام نور کشور بود. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی، از نظر هدف، توسعه‌ای و به‌صورت میدانی انجام شد. دانشجویان مقطع کارشناسی تربیت­بدنی دانشگاه پیام نور کشور (99-1398) جامعۀ آماری را تشکیل دادند و 250 نفر به­‌عنوان نمونه و به ­صورت غیرتصادفی دردسترس، ابزار ...  بیشتر