رسانه های ورزشی
طاهره مختابادی؛ زین العابدین فلاح؛ طاهر بهلکه؛ اسرا عسگری
چکیده
هدف از این پژوهش، مدیریت اخلاق محور بحرانهای رسانهای در سازمانهای فرهنگی- ورزشی شهرداریها بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون ( روش پیشنهادی اترید-استرلینگ (2001) ) انتخاب شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل اساتید مدیریت ورزشی فعال در زمینه موضوع پژوهش، اساتید حوزه رسانه، مدیران روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداریهای ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، مدیریت اخلاق محور بحرانهای رسانهای در سازمانهای فرهنگی- ورزشی شهرداریها بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون ( روش پیشنهادی اترید-استرلینگ (2001) ) انتخاب شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل اساتید مدیریت ورزشی فعال در زمینه موضوع پژوهش، اساتید حوزه رسانه، مدیران روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداریهای منتخب مراکز استانها، مدیران سازمان فرهنگی ورزشی شهرداریها (حداقل 5 سال سابقه مدیریت، مراکز استانها و داشتن مدرک دکتری ) و کارکنان برجسته و نخبه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداریها ( باسابقه بیش از 10 سال، دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری، داشتن سوابق ورزشی و داشتن امتیاز بالا در ارزیابیهای سالانه ) بود که به روش نمونهگیری هدفمند انتخابشدهاند ( 18 نفر ). ابزار پژوهش شامل مصاحبه اکتشافی ( نیمه ساختارمند ) بود. روایی ابزار بر اساس اعتبار نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید. جهت تحلیل یافتهها از نرمافزار MaxQDA2022 نسخه Pro استفاده شد. نتایج تحلیل فراگیر و ترسیم شبکه مضامین که با بهرهگیری از نظرات خبرگان شرکتکننده در پژوهش و همچنین مطالعه مبانی نظری است، نشان داد که 3 مضمون فراگیر برنامهریزی، سازماندهی و هماهنگی و منابع انسانی و 3 مضمون سازماندهنده ازجمله ابعاد مدیریت اخلاق محور بحرانهای رسانهای در سازمانهای فرهنگی- ورزشی شهرداریها میباشد. بهطورکلی، این پژوهش به تأکید بر اهمیت مدیریت اخلاق محور و توجه به ابعاد انسانی در مدیریت بحرانهای رسانهای در سازمانهای فرهنگی- ورزشی شهرداریها پرداخت و نیازمندیهای این حوزه را موردبررسی قرار داد. این اقدامات بهبود عملکرد سازمانها در مواجهه با بحرانهای رسانهای را تضمین خواهد کرد و به حفظ اعتبار و شهرت آنها کمک خواهد کرد.
فهیمه مومنی فر؛ امین راجی؛ جلال یاراحمدی
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر اعتباریابی ابزار شاخصهای اخلاق رسانهای در برنامههای ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود. جامعه آماری این تحقیق(350 نفر)، نخبگان مدیریت ورزشی شامل اعضای هیأت علمی رشته تربیتبدنی گرایش مدیریت ورزشی دانشگاههای وزارت علوم، بود و نمونهگیری به صورت تصادفی و تعداد نمونه(180 نفر) بر اساس جدول مورگان تعیین ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر اعتباریابی ابزار شاخصهای اخلاق رسانهای در برنامههای ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود. جامعه آماری این تحقیق(350 نفر)، نخبگان مدیریت ورزشی شامل اعضای هیأت علمی رشته تربیتبدنی گرایش مدیریت ورزشی دانشگاههای وزارت علوم، بود و نمونهگیری به صورت تصادفی و تعداد نمونه(180 نفر) بر اساس جدول مورگان تعیین شد. داده ها بر اساس سه پرسشنامه صداقت، عدالت و مسئولیت پذیری می باشد و روایی آن به صورت سازه ای مورد تایید و پایایی آن نیز بر اساس آلفای کرونباخ مورد تایید واقع شده است. نتایج بیانگر آن بود که متغیر صداقت بر اخلاق رسانهای برنامههای ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ضریب تاثیر 44/0 و مقدار 71/4=T ، عدالت بر اخلاق رسانهای برنامه های ورزشی با ضریب تاثیر 13/0 و مقدار 84/2=T و مسئولیت پذیری بر اخلاق رسانهای برنامه های ورزشی با ضریب تاثیر 91/0 و مقدار 65/7=T اثرگذار بوده است. بر این اساس، متغیر مسئولیت پذیری بر اخلاق رسانهای برنامه های ورزشی با ضریب تاثیر 91/0بیشترین میزان و متغیر عدالت بر اخلاق رسانهای برنامه های ورزشی با ضریب تاثیر 13/0 کمترین میزان بوده است. نتایج پژوهش حاکی از اعتبار درونی و بیرونی ابزار شاخصهای اخلاق رسانهای و اثر معنادار آن در برنامههای ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران میباشد.