مهارت های ارتباطی در ورزش
مجتبی قربانی آسیابر؛ حمید قاسمی
چکیده
پژوهش حاضر بهمنظور طراحی مدل جامعه برند(ورزشی) بهعنوان ابزاری برای ارتقاء سرمایه اجتماعی در مدیریت و با روش ترکیبی با رویکرد متوالی اکتشافی انجام شد.
بهمنظور دستیابی به اهداف پژوهش در مرحله اول جمعآوری و تحلیل دادههای کیفی و در مرحله دوم، جمعآوری و تحلیل دادههای کمی صورت گرفت، جامعه موردبررسی این تحقیق در بخش کیفی مشتمل ...
بیشتر
پژوهش حاضر بهمنظور طراحی مدل جامعه برند(ورزشی) بهعنوان ابزاری برای ارتقاء سرمایه اجتماعی در مدیریت و با روش ترکیبی با رویکرد متوالی اکتشافی انجام شد.
بهمنظور دستیابی به اهداف پژوهش در مرحله اول جمعآوری و تحلیل دادههای کیفی و در مرحله دوم، جمعآوری و تحلیل دادههای کمی صورت گرفت، جامعه موردبررسی این تحقیق در بخش کیفی مشتمل بر 15 نفر از صاحبنظران و نخبگان و در بخش کمی 326 نفر از پژوهشگران تحصیلات تکمیلی شاخه مدیریت ورزشی (برندینگ) دانشگاهها و مؤسسات علمی سراسر کشور با توزیع جغرافیایی (منطقهای) در بین سال1402-1401 انجامشده است. برای جمعآوری دادهها از روش کدگذاری برای رسیدن به یک پرسشنامه استاندارد استفاده شد. دادههای پژوهش از طریق مدل یابی معادله ساختاری مبتنی بر کوواریانس مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند.
نتایج نشان داد که بین دانش برند، رضایت از برند، شناسایی برند، وفاداری به برند، تصویر برند با جامعه برند رابطه معناداری دارد و روابط، ارزشها، اعتماد و تعهد با سرمایه اجتماعی رابطه معناداری دارد و همچنین بین جامعه برند و سرمایه اجتماعی یک رابطه قوی برقرار است.
بنابراین نتیجه میگیریم که مدل جامعه برند بهعنوان ابزاری برای ارتقای سرمایه اجتماعی در مدیریت، یک رویکرد نوین و کارآمد است که در جهت بهبود عملکرد سازمانها و ارزشآفرینی برای جامعه موردنظر، تأثیر قابلتوجهی دارد. با استفاده از مدل جامعه برند، سازمانها قادر خواهند بود تا هویت، ارزشها و تصویر عمومی خود را بهبود داده و ارتباطات مؤثری را با مشتریان خود برقرار کنند.
رسانه های ورزشی
مهرداد محرم زاده؛ محمد زارع آبندانسری؛ ابوالفضل آریج
چکیده
رسانهها نقش مهمی در توسعه ورزش بانوان دارند و این امر در صورتی محقق میشود که نگرش فرهنگی نسبت به زنان و ورزش بانوان در رسانه و جامعه حمایت شود، لذا هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش رسانه ها در گرایش زنان به ورزش و فعالیتبدنی میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به روش کیفی با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی توصیفی (شیوه کلایزی) ...
بیشتر
رسانهها نقش مهمی در توسعه ورزش بانوان دارند و این امر در صورتی محقق میشود که نگرش فرهنگی نسبت به زنان و ورزش بانوان در رسانه و جامعه حمایت شود، لذا هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش رسانه ها در گرایش زنان به ورزش و فعالیتبدنی میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به روش کیفی با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی توصیفی (شیوه کلایزی) انجام شد. افراد مشارکتکننده پژوهش شامل: اعضای هیئت علمی دانشگاه در گروه مدیریت ورزشی، مدیران ارشد صداوسیما در واحدهای استانی، فعالان رسانهای در تلویزیون و رادیو، ورزشکاران حرفهای در تیمهای ملی، مربیان شاغل در ورزش بانوان و مدیران شاغل در ورزش بانوان میباشند. درنهایت تعداد 18 نفر از افراد ذکر شده به عنوان نمونه نهایی با روش نمونهگیری هدفمند و در دسترس-گلوله برفی انتخاب شدند. با استناد به نتایج حاصل از پیشبرد مصاحبهها؛ 58 مضمون فرعی در قالب 6 مضمون اصلی شامل؛ برابری جنسیتی، الگوسازی، ترویج ورزش، پشتیبانی، مدیریت و فرهنگ شناسایی شد. لذا پیشنهاد میشود شبکههای تخصصی ورزش با برنامهریزیهای مشخص، اقدام به ساخت برنامهها، مستندات، گزارشهای ورزشی در حیطه ورزش بانوان، باعث ترویج و ایجاد انگیزه در پرداختن به ورزش در نزد بانوان کشور شوند.
محمدابراهیم رزاقی؛ قاسم مهرابی؛ مجید جلالی فراهانی
دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 19-28
چکیده
خدمات دهی در حوزه ورزش زمانی میتوانند بهرهوری بالایی داشته باشند که ارائه خدمات آنان ضمن انطباق با نیازهای مشتریان، از بهرهوری سازمانی مناسبی نیز برخوردار باشد. مدیریت ارتباط با مشتری همان تعامل با هواداران برای کسب مزیت رقابتی است و باشگاهها از طریق وبسایت های خود میتوانند به این امر اقدام کنند. براین اساس، این پژوهش ...
بیشتر
خدمات دهی در حوزه ورزش زمانی میتوانند بهرهوری بالایی داشته باشند که ارائه خدمات آنان ضمن انطباق با نیازهای مشتریان، از بهرهوری سازمانی مناسبی نیز برخوردار باشد. مدیریت ارتباط با مشتری همان تعامل با هواداران برای کسب مزیت رقابتی است و باشگاهها از طریق وبسایت های خود میتوانند به این امر اقدام کنند. براین اساس، این پژوهش با هدف بررسی بازاریابی تحت وب (مدیریت ارتباط با مشتری) انجام گرفت و جامعة آماری پژوهش را کلیه وبسایت باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران (تراکتور سازی، استقلال، فولاد، سپاهان، نفت تهران، صبای قم، سایپا، پرسپولیس، پدیده مشهد، پیکان تهران، راه آهن، استقلال خوزستان، ذوب آهن، گسترش فولاد، نفت سپاهان و ملوان) تشکیل می داد. پژوهش از حیث روش کیفی و از منظر اجرا کاربردی بود. به منظور جمع آوری اطلاعات از چک لیست استاندارد بازاریابی تحت وب کریمادیس استفاده شد. یافتههای تحقیق بیانگر آن بود که باشگاههای فوتبال ایران تا حدودی به ویژگی اطلاعاتی پرداختهاند، اما در تمام ویژگیهای فروش، ترویجی، ارتباطی و جمعآوری اطلاعات از وضعیت مناسبی برخوردار نسیتند. بنابراین با توجه به نتایج تحقیق حاضر باشگاههای فوتبال ایران نیازمند بازنگری اساسی و گستردهای در به روز رسانی ساختاری وب سایتهای خود جهت تقویت کسب مزیت رقابتی نیاز دارند.