سید علیقلی روشن؛ نور محمد یعقوبی؛ حفصه رئیسی شهرویی؛ احسان نامدار جویمی؛ هومن پشوتنی زاده
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه وابستگی مشتری و نوآوری سازنده با توجه به نقش تعدیلکننده فرهنگسازمانی در بین تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، از نوع کاربردی و برحسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است که جامعه ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه وابستگی مشتری و نوآوری سازنده با توجه به نقش تعدیلکننده فرهنگسازمانی در بین تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، از نوع کاربردی و برحسب نحوۀ گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل تولیدکنندگان اطلاعات ورزشی در شهر تهران است که جامعه موردبررسی در این پژوهش بهطورکلی برابر با 480 تولیدکننده اطلاعات ورزشی است. روش نمونهگیری خوشهای و تصادفی ساده است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و فرمول کوکران با خطای 05/0 برابر با 213 نفر است. پایایی و روایی پرسشنامههای پژوهش با توجه به محقق ساخته بودن مجدداً بازازمایی و تأییدشده است. نرمافزار مورداستفاده در این پژوهش Smart Pls است. یافتهها حاکی از این مهم است که وابستگی مشتری با نوآوری سازنده رابطه منفی دارند و همینطور افزایش جهتگیری عملکرد و افزایش رقابت موجب افزایش نوآوری سازنده میشود. از طرفی جهتگیری عملکرد قویتر، رابطه منفی وابستگی مشتری با نوآوری سازنده را قویتر میکند و رقابت قویتر، رابطه منفی وابستگی مشتری به نوآوری سازنده را کاهش میدهد.
فریبا مالکی؛ مسلم مبارکی؛ احسان نامدار جویمی؛ لیلا تمسکی هرسینی
چکیده
هدف از این پژوهش، مطالعهی نقش فرهنگسازمانی در رابطهی بین رهبری تحولآفرین و رفتار شهروندی سازمانی بود. پژوهش ازلحاظ گردآوری دادهها، همبستگی و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان رسانههای ورزشی در شهر زاهدان به تعداد 70 نفر بود که سرشماری شدند. ابزارهای گردآوری دادهها شامل سه پرسشنامه رهبری تحولآفرین برنارد ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، مطالعهی نقش فرهنگسازمانی در رابطهی بین رهبری تحولآفرین و رفتار شهروندی سازمانی بود. پژوهش ازلحاظ گردآوری دادهها، همبستگی و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان رسانههای ورزشی در شهر زاهدان به تعداد 70 نفر بود که سرشماری شدند. ابزارهای گردآوری دادهها شامل سه پرسشنامه رهبری تحولآفرین برنارد و بس (1985)، رفتار شهروندی سازمانی اورگان و همکارانش (1997) و پرسشنامه فرهنگسازمانی کاتلر (2000) بود. برای بومیسازی پرسشنامههای پژوهش،مجدداً روایی همگرا و واگرا و پایایی ترکیبی و آلفایکرونباخ آنها مـورد تأییـد قـرار گرفـت. برازش مدل اندازهگیری، ساختاری و مدل کلّی، با روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار PLS احراز شد. ضرایب F2 و Q2 و R2 و GOF در دامنه قابلقبول قرار داشتند. نتایج آزمون نشان داد ضرایب معناداری T-value و z-value (آزمون سوبل) خارج از دامنه قدر مطلق 27/3 قرار دارد. با اطمینان 0.99 درصد، روابط مستقیم و غیرمستقیم بین متغیرها معنادار است. نتایج حاکی از آن است که رهبری تحولآفرین با رفتار شهروندی سازمانی رابطه معنادار و قابلقبول دارد. رهبری تحولآفرین بافرهنگ سازمانی رابطه بسیار قوی و مثبت دارد. همینطور فرهنگسازمانی موجب بروز رفتارهای شهروند سازمانی در سازمان میشود و این دو متغیر باهم رابطه مثبت و سازنده دارند. درنهایت فرهنگسازمانی در رابطه رهبری تحولآفرین با رفتار شهروند سازمانی نقش میانجی ایفا میکند.