رسانه های ورزشی
ماریا مراحمی؛ سپیده قطنیان؛ زهره افشارمند؛ زهرا چهار باغی
چکیده
تحقیق حاضر باهدف ارتباط استفاده از رسانههای اجتماعی و سرمایه انسانی با نقش میانجی ریسک منابع انسانی در وزارت ورزش و جوانان طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی میباشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی میباشد که به صورت میدانی انجام گردید. روش تحقیق حاضر از نظر روش گردآوری دادهها، پیمایشی میباشد. جامعه آماری ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف ارتباط استفاده از رسانههای اجتماعی و سرمایه انسانی با نقش میانجی ریسک منابع انسانی در وزارت ورزش و جوانان طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی میباشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی میباشد که به صورت میدانی انجام گردید. روش تحقیق حاضر از نظر روش گردآوری دادهها، پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کارکنان شاغل در وزارتخانه ورزش و جوانان (901 نفر) میباشند (نمونه 269 نفر بر اساس جدول مورگان). روش نمونهگیری، تصادفی و پرسشنامهها بهصورت حضوری و مجازی توزیع گردید و نهایتاً تعداد 248 پرسشنامه صحیح عودت داده. شاخص آزمون KMO، کفایت نمونهگیری را میسنجد و مقدار 79/0 برای این آزمون به دست آمد. در جهت تعیین اهداف تحقیق از 3 پرسشنامه استاندارد ریسک منابع انسانی، مصرف رسانهها و سرمایه انسانی استفاده گردید. پایایی و روایی هر سه پرسشنامه به تأیید رسید.در جهت بررسی دادههای تحقیق حاضر از روش معادلات ساختاری استفاده گرید. تمامی روند تجزیهوتحلیل تحقیق، در قالب نرمافزار اسپیاساس نسخه 24 و پیالاس نسخه 4 انجام گرفت. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که مصرف رسانه (697/0=تأثیر؛ 622/10=t) و ریسک منابع انسانی (299/0=تأثیر؛ 878/3=t) تأثیر معناداری بر سرمایه انسانی دارد. نتایج همچنین نشان داد که مصرف رسانه (311/0=تأثیر؛ 219/4=t) بر ریسک منابع انسانی، تأثیر معناداری دارد؛ بنابراین وزارت ورزش و جوانان با پرداختن به ریسکهای منابع انسانی و انجام ارزیابیهای منظم بهوسیله رسانههای اجتماعی و سرمایه انسانی، میتوانند آسیبپذیریهای بالقوه و خطرات را شناسایی کنند و با استراتژیهای مؤثر و بهینهسازی شیوههای منابع انسانی، از کارکنان خود محافظت کنند.
رسانه های ورزشی
امیر مرادی نیکنام؛ سارا کشکر
چکیده
تحقیق حاضر باهدف تحلیلی بر نقش برخی متغیرهای منتخب انسانی و رسانهای بر سودمندی درک شده از تبلیغات توصیهای الکترونیکی مربیان آنلاین طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی میباشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی میباشد که بهصورت میدانی انجام گردید. روش تحقیق حاضر ازنظر روش گردآوری دادهها، پیمایشی میباشد. ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف تحلیلی بر نقش برخی متغیرهای منتخب انسانی و رسانهای بر سودمندی درک شده از تبلیغات توصیهای الکترونیکی مربیان آنلاین طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی میباشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی میباشد که بهصورت میدانی انجام گردید. روش تحقیق حاضر ازنظر روش گردآوری دادهها، پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل ورزشکاران آنلاین فعال در شبکههای اجتماعی بود که در زمینههای مختلف ورزشی فعالیت داشتند. مطابق با فرمول حجم نمونه کوکران در شرایط نامشخص بودن حجم جامعه تعداد ۳۸۴ نفر مشخص گردید. این تعداد نمونه به دلیل محدودیتهای زمانی و منابع، بهطور تصادفی از میان ورزشکاران آنلاین در شبکههای اجتماعی اینستاگرام و یوتیوب انتخاب شدند. انتخاب نمونه بهصورت خوشهای انجامشده و مربیان از مناطق مختلف جغرافیایی و با زمینههای مختلف آموزشی در نظر گرفته شدند تا تنوع در نمونهگیری حفظ شود. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامههای استاندارد بود. در تحقیق حاضر از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. در بخش آمار توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد استفاده گردید. همچنین جهت بررسی عوامل تحقیق از روش معادلات ساختاری استفاده گردید. کلیه روند تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش حاضر در نرمافزارهای SPSS و PLS انجام شد. مطابق با نتایج مشخص گردید که با توجه به میزان تی روابط مشخص گردید که تمامی روابط تحقیق به علت بالاتر بودن سطح تی از ۹۶/۱ معنادار میباشد.
رسانه های ورزشی
فاطمه جوادی؛ عادل افکار؛ مجید سلیمانی
چکیده
رسانههای اجتماعی میتوانند بر فعالیت باشگاههای ورزشی خصوصی تأثیرگذار باشند؛ ازاینرو پژوهش حاضر با هدف نقش رسانههای اجتماعی بر موفقیت و استمرار فعالیت باشگاههای ورزشی خصوصی طراحی و اجرا گردید. این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است که با رویکرد پژوهش، آمیخته است. جامعه ...
بیشتر
رسانههای اجتماعی میتوانند بر فعالیت باشگاههای ورزشی خصوصی تأثیرگذار باشند؛ ازاینرو پژوهش حاضر با هدف نقش رسانههای اجتماعی بر موفقیت و استمرار فعالیت باشگاههای ورزشی خصوصی طراحی و اجرا گردید. این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است که با رویکرد پژوهش، آمیخته است. جامعه آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی، اساتید مدیریت ورزشی که در زمینه رسانه و باشگاه ورزشی پژوهشهایی (حداقل دو مورد) انجام داده بودند و همچنین مدیران باشگاههای ورزشی دولتی و خصوصی که دارای تحصیلات دکتری بودند، را شامل میشود که روش نمونهگیری بهصورت هدفمند انجام شده است؛ در بخش کمی جامعه آماری شامل کلیه مدیران باشگاههای ورزشی دولتی و خصوصی شهر همدان است (109 نفر). ابزار پژوهش حاضر، مصاحبههای نیمه ساختارمند و پرسشنامه بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد و در بخش کمی از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج تحلیل مصاحبههای انجام شده نشان داد که رسانههای اجتماعی در قالب دو بعد میزان استفاده و موارد استفاده بر موفقیت و استمرار فعالیتهای باشگاههای ورزشی خصوصی در قالب چهار بعد مالی، مشتریان، فعالیتهای باشگاه و منابع انسانی تأثیرگذار است. همچنین نتایج نشان دادند که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است. لذا مدیران باشگاههای ورزشی خصوصی میبایست بیشترین توجه خود را به بهبود نظام مدیریتی، بهبود حامیان مالی و بهرهگیری از نیروی انسانی متخصص در باشگاههای ورزشی خود مبذول دارند تا به موفقیتهای شغلی مناسبی در کسبوکار خود نائل آیند.
فرناز فروتن؛ اسماعیل شریفیان؛ کوروش قهرمان تبریزی؛ محسن منوچهری نژاد
چکیده
پژوهش حاضر با هدف ارائة مدل توانمندسازی منابع انسانی بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات کل ورزش و جوانان کشور طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای آمیخته بود که به صورت کیفی-کمی اجرا گردید. جامعة آماری در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کمی شامل کلیة کارکنان بخش فناوری ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف ارائة مدل توانمندسازی منابع انسانی بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادارات کل ورزش و جوانان کشور طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای آمیخته بود که به صورت کیفی-کمی اجرا گردید. جامعة آماری در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کمی شامل کلیة کارکنان بخش فناوری اطلاعات، کارکنان ارشد، مدیران و معاونان ادارات کل ورزش و جوانان کشور بودند که تعداد آنان حدود 640 نفر بود. بر اساس جدول حجم نمونة مورگان، تعداد 242 نفر به عنوان نمونه مشخص گردیدند. ابزار پژوهش حاضر شامل مصاحبة نیمه ساختاریافته و پرسشنامة محقق ساخته بود. به منظور تحلیل یافتههای پژوهش حاضر از کدگذاری باز، محوری و انتخابی و همچنین استفاده از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزارهای پیالاس استفاده گردید. نتایج حاصل از مدل اندازهگیری حاکی از تأثیر غیرمعنادار زیرساخت فناوری بر توانمندسازی بود. نتایج پژوهش همچنین نشان داد که محیط فناورانه بر توانمندسازی تأثیرمعناداری ندارد. نتایج حاصل از مدل اندازهگیری حاکی از تأثیر غیر معنادار در نظامهای اطلاعاتی بر توانمندسازی بود. نتایج حاصل از مدل اندازهگیری حاکی از تأثیر غیر معنادار فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمندسازی بود.
روح اله عرب مختاری؛ اسماعیل شریفیان؛ کوروش قهرمان تبریزی؛ محسن منوچهری نژاد
چکیده
هدف از این پژوهش شناسایی شاخصهای توسعة مدل بومی مدیریت الکترونیک منابع انسانی میباشد. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریة دادهبنیاد (گراندد تئوری) به عنوان روش پژوهش استفاده شده است. روش گردآوری دادهها، مطالعة مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 16 نفر از اساتید برجستةه حوزة مدیریت متخصص در حوزة مدیریت الکترونیک ...
بیشتر
هدف از این پژوهش شناسایی شاخصهای توسعة مدل بومی مدیریت الکترونیک منابع انسانی میباشد. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریة دادهبنیاد (گراندد تئوری) به عنوان روش پژوهش استفاده شده است. روش گردآوری دادهها، مطالعة مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 16 نفر از اساتید برجستةه حوزة مدیریت متخصص در حوزة مدیریت الکترونیک منابع انسانی است. روش نمونهگیری به صورت هدفمند از نوع معیاری و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی این پژوهش توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد. برای تحلیل دادهها از روش مقایسة مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که عامل رشدگرایی(خدمات نوین، ارتقاء، آمادگی برای آینده،) و تحول (ایجاد، همسویی، هماهنگی) به عنوان پیامدها و شبکه محور (شبکهسازی فردی، شبکهسازی سازمانی، به روزرسانی، کاربست فناوری) و باز آفرینی (کاربرد، ارتباط، اتوماسیون) به عنوان راهبردها و بافتسازمانی (ویژگی سازمان، جذب و تأمین منابع انسانی، حمایت و تعهد) و بافت فراسازمانی (محیط-داخلی سازمان، محیطملی، شبکههای نوین ارتباطی) به عنوان مقوله محوری شناسایی شدند.