رسانه های ورزشی
ندا انصاری؛ مجید خوروش؛ الهام مشکل گشا
چکیده
هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی تاثیر توانایی هوش تجاری بر عملکرد استارت آپ ها با نقش میانجی یادگیری شبکه اجتماعی و نوآوری در صنعت ورزش کشور می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران شرکتهای تولیدکنندۀ لوازم ورزشی ایران بنا بر آمار اعلام شده از طریق سایت رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور 255 نفر (236 نفر مرد و 19 نفر زن) بود. نمونه آمار به روش ...
بیشتر
هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی تاثیر توانایی هوش تجاری بر عملکرد استارت آپ ها با نقش میانجی یادگیری شبکه اجتماعی و نوآوری در صنعت ورزش کشور می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران شرکتهای تولیدکنندۀ لوازم ورزشی ایران بنا بر آمار اعلام شده از طریق سایت رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور 255 نفر (236 نفر مرد و 19 نفر زن) بود. نمونه آمار به روش کل شمار انتخاب می شود بنابراین مدیران شرکتهای تولیدکنندۀ لوازم ورزشی ایران نمونه آماری را تشکیل داد. از پرسشنامه های هوش تجاری تام و الیویرا (۲۰۱۶)، یادگیری شبکه اجتماعی هاسین (2009)، نوآوری وانگ و احمد (2004)، استارت آپ ها طالبی (1399) برای اندازه گیری متعیرهای تحقیق استفاده شد. برای مدل سازی معادلات ساختاری از نرم افزارهای اس.پی.اس نسخه 23 و پی.ال.اس نسخه 2 استفاده شد. شاخص برازش مدل 61/0 GOF= گزارش شد. نتایج تحقیق نشان داد که توانایی هوش تجاری بر توسعه عملکرد استارت آپ ها با نقش میانجی یادگیری شبکه اجتماعی و نوآوری در صنعت ورزش کشور تاثیر دارد.