تبلیغات در ورزش
علی عسگر؛ سیروس احمدی؛ آزاده سید عالی نژاد
چکیده
امروزه شناخت عواملی که بر رفتارخرید مصرفکنندگان تأثیر میگذارند، در کانون توجه شرکتها قرار گرفتهاند. یکی از مهمترین اقدامات پیش روی مدیران سازمانها در این زمینه، توجه ویژه به موضوع نگرش است. هدف پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر نگرش به تبلیغات و برند در رابطه بین تبلیغات انیمیشنی و شخصیتهای واقعی در جذب و قصد خرید مصرفکنندگان ...
بیشتر
امروزه شناخت عواملی که بر رفتارخرید مصرفکنندگان تأثیر میگذارند، در کانون توجه شرکتها قرار گرفتهاند. یکی از مهمترین اقدامات پیش روی مدیران سازمانها در این زمینه، توجه ویژه به موضوع نگرش است. هدف پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر نگرش به تبلیغات و برند در رابطه بین تبلیغات انیمیشنی و شخصیتهای واقعی در جذب و قصد خرید مصرفکنندگان بود. روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان تربیتبدنی دانشگاههای سطح شهر همدان بودند که 300 نفر در این مطالعه مشارکت داشتند. نتایج تحقیق نشان داد که نگرش به تبلیغات در تأثیر تبلیغات از طریق شخصیتهای واقعی و تبلیغات از طریق انیمیشن بر جذب مصرفکنندگان نقش میانجی دارد، اما نگرش به تبلیغات در تأثیر تبلیغات از طریق شخصیتهای واقعی و تبلیغات از طریق انیمیشن بر قصد خرید نقش میانجی ندارد. همچنین نگرش به برند در تأثیر تبلیغات از طریق شخصیتهای واقعی و تبلیغات از طریق انیمیشن بر قصد خرید و جذب مصرفکنندگان نقش میانجی ندارد. با توجه به اهمیت و محبوبیت روزافزونی که این نوع تبلیغات در سرتاسر جهان به دست آوردهاند، شرکتها باید برای افزایش جذب و قصد خرید مصرفکنندگان در ایجاد نگرشی مطلوب به این روشهای تبلیغی و برند در اذهان مصرفکنندگان سعی کنند.