رسانه های ورزشی
احسان پیری عطایی؛ میرحسن سیدعامری؛ محسن بهنام؛ ابوالفضل فراهانی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تعامل هوش مصنوعی و مدیریت استراتژیک در آینده صنعت ورزش ایران انجام شد. این تحقیق از نوع کاربردی، پیمایشی و اکتشافی و رویکرد کیفی مبتنی بر تحلیل مضمون است. مشارکتکنندگان پژوهش 22 نفر از متخصصین و خبرگان در زمینه مدیریت استراتژیک و هوش مصنوعی و اساتید مدیریت ورزشی بودند که بهصورت هدفمند ملاکمدار و تا رسیدن ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی تعامل هوش مصنوعی و مدیریت استراتژیک در آینده صنعت ورزش ایران انجام شد. این تحقیق از نوع کاربردی، پیمایشی و اکتشافی و رویکرد کیفی مبتنی بر تحلیل مضمون است. مشارکتکنندگان پژوهش 22 نفر از متخصصین و خبرگان در زمینه مدیریت استراتژیک و هوش مصنوعی و اساتید مدیریت ورزشی بودند که بهصورت هدفمند ملاکمدار و تا رسیدن سازههای تحقیق به سطح اشباع نظری انتخاب شدند. در این پژوهش از مصاحبه نیمهساختاریافته جهت گردآوری اطلاعات استفاده شد و برای تحلیل دادهها ازروش تحلیل مضمون با رویکرد آتراید-استرلینگ (2001) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که تعامل هوش مصنوعی و مدیریت استراتژیک در آینده صنعت ورزش ایران تحت تأثیر دو مضمون وجود هوش مصنوعی مرتبط با ورزش در ایران و بسترهای پذیرش هوش مصنوعی در مدیریت استراتژیک ورزش قرار دارد و جایگاه هوش مصنوعی در آینده مدیریت استراتژیک ورزش را میتوان در چهار بعد جایگاه هوش مصنوعی در تحلیل و بررسی، جایگاه هوش مصنوعی در تشکیل استراتژی، جایگاه هوش مصنوعی در اجرای استراتژی و جایگاه هوش مصنوعی در ارزیابی و کنترل متصور شد. بنابراین اگر مدیران و مسئولین ورزش ایران مقدمات حضور هوش مصنوعی در ورزش و همچنین بسترهای پذیرش آن را فراهم کنند، هوش مصنوعی میتواند جایگاه بالایی در ابعاد مختلف مدیریت استراتژیک صنعت ورزش ایران داشته باشد.