رسانه های ورزشی
سید احسان امیر حسینی؛ غلامعلی لطفی؛ ساره اسدالهی
چکیده
تحقیق حاضر باهدف ارائه مدل توسعه اکوسیستم دانش در ورزش مدارس ایران با تأکید بر فناوریهای نوین طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر از نوع آمیخته بود که در دو فاز کیفی و کمی اجرا گردید. جامعه-ی آماری بخش کیفی شامل نخبگان و صاحبنظران حوزه ورزش در مدارس و مدیریت دانش و در بخش کمی؛ معاونان، روسا و کارشناسان معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزشوپرورش ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف ارائه مدل توسعه اکوسیستم دانش در ورزش مدارس ایران با تأکید بر فناوریهای نوین طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر از نوع آمیخته بود که در دو فاز کیفی و کمی اجرا گردید. جامعه-ی آماری بخش کیفی شامل نخبگان و صاحبنظران حوزه ورزش در مدارس و مدیریت دانش و در بخش کمی؛ معاونان، روسا و کارشناسان معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزشوپرورش در تمامی استانهای کشور بود. ابزار تحقیق حاضر شامل پرسشنامه و مصاحبههای نیمه ساختارمند بود. جهت بررسی دادههای پژوهش در بخش کیفی از کدگذاری مطابق با رویکرد گلیزر و در بخش کمی از روش معادلات ساختاری استفاده شد. کلیه روند تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش حاضر در نرمافزارهای SPSS نسخه 20 و Smart PLS نسخه 3 انجام گردید. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که در جهت توسعه اکوسیستم دانش در ورزش مدارس ایران با تأکید بر فناوریهای نوین میبایستی به عواملی شامل تحول فناوری، ماهیت دانش، تجارب فرهنگی، بسترفنی، شرایط حقوقی و قانونی، تسهیل دسترسی، اعتبار دانش، تعاملات بخشی و خلق دانش توجه نمود. توجه به عوامل شناسایی میتواند ضمن ایجاد دانش اولیه، بستر فنی و حمایت از توسعه اکوسیستم دانش؛ شرایطی جهت بهبود وضعیت ورزش مدارس در این خصوص را داشته باشد