رسانه های ورزشی
طاهره غلامی؛ سمیرا اکبری؛ میثم نوری خان یوردی
چکیده
هدف از تحقیق حاضر چالشهای پیش روی مؤلفین و محققین در چاپ کتب ورزشی در ایران بود. این پژوهش از لحاظ هدف از نوع مطالعات کاربردی به شمار میرود که ازنظر گردآوری دادهها توصیفی و از نظر قطعیت دادهها از نوع اکتشافی است. روش پژوهش آمیخته (کیفی - کمی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی اعضای هیات علمی در رشته علوم ورزشی بودند و در بخش کمی شامل ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر چالشهای پیش روی مؤلفین و محققین در چاپ کتب ورزشی در ایران بود. این پژوهش از لحاظ هدف از نوع مطالعات کاربردی به شمار میرود که ازنظر گردآوری دادهها توصیفی و از نظر قطعیت دادهها از نوع اکتشافی است. روش پژوهش آمیخته (کیفی - کمی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی اعضای هیات علمی در رشته علوم ورزشی بودند و در بخش کمی شامل اساتید، محققین و مؤلفینی بود که تجربه چاپ کتب ورزشی را داشتند. روش نمونهگیری، هدفمند بود. در مرحلۀ اول تحقیق از طریق روش نمونهگیری، هدفمند با 21 نفر از جامعۀ آماری، مصاحبه شد و چالشهای چاپ کتب ورزشی شناسایی شد. در مرحلۀ دوم و سوم، عوامل شناساییشده توسط گروه دلفی (21 نفر) بررسی شد؛ در این دو مرحله عواملی که حداقل 70 درصد دارای پاسخ مثبت بودند، برای مرحلۀ بعد باقی ماندند. در مرحلۀ نهایی رتبهبندی عوامل شناساییشده در سه مرحله قبل با استفاده از پرسشنامۀ پنجگزینهای لیکرت انجام گرفت. روایی محتوایی پرسشنامه توسط 10 نفر از اساتید رشته علوم ورزشی مورد تأیید قرار گرفت. برای رتبهبندی عوامل از آزمون فریدمن در قالب نرمافزار SPSS استفاده شد. بر اساس یافتههای پژوهش مهمترین چالشهای چاپ کتاب در ایران شامل دو دسته کلی درونی (حرفهای) و بیرونی (فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی) است.