سجاد علی پور؛ کیوان شعبانی مقدم؛ اسماعیل شریفیان؛ محمد نیکروان
چکیده
هدف از این پژوهش طراحی مدل پیامدهای خصوصیسازی رسانههای ورزشی است. این پژوهش کاربردی است و دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد (روش گلیزری) بهعنوان روش پژوهش استفادهشده است. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق ساختاریافته و باز با 19 نفر از اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در خصوصیسازی ...
بیشتر
هدف از این پژوهش طراحی مدل پیامدهای خصوصیسازی رسانههای ورزشی است. این پژوهش کاربردی است و دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد (روش گلیزری) بهعنوان روش پژوهش استفادهشده است. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق ساختاریافته و باز با 19 نفر از اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در خصوصیسازی و رسانههای ورزشی، مدیران رسانههای ورزشی مکتوب، شنیداری و دیداری است. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی این پژوهش توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص موردبررسی قرار گرفت و تأیید شد. پایایی نیز با استفاده از روش مطالعهی حسابرسی فرایند نتایج 9/89% به دست آمد. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با نرمافزار MaxQDA استفادهشده است. تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که 28 کد مفهومی، شش مقوله اصلی و دو کد محوری، از مهمترین پیامدهای خصوصیسازی رسانههای ورزشی میباشد. با توجه به تأثیر مدل پیامدهای خصوصیسازی رسانههای ورزشی در توسعه و بهبود وضعیت ورزش کشور، توصیه میشود که از نتایج پژوهش حاضر بهمنظور تدوین الگوی پیامدهای خصوصیسازی رسانههای ورزشی استفاده شود.