مهارت های ارتباطی در ورزش
مازیار فریدخمامی؛ محمد سنایی؛ سعید امیرنژاد
چکیده
مدیریت ارتباطات شبکههای اجتماعی امروزه یکی از جنبههای حیاتی برنامهریزی در جوامع ورزشی است. این شبکهها تأثیر گستردهای در شکلدهی به نگرشها و عملکردهای افراد دارند. لذا تحقیق حاضر با هدف تدوین مدل کارآمدی مدیریت ارتباطات شبکه های اجتماعی با رویکرد جریان سازی مثبت در جامعه ورزشی انجام گرفت. روش پژوهش، کیفی با رویکرد نظریه ...
بیشتر
مدیریت ارتباطات شبکههای اجتماعی امروزه یکی از جنبههای حیاتی برنامهریزی در جوامع ورزشی است. این شبکهها تأثیر گستردهای در شکلدهی به نگرشها و عملکردهای افراد دارند. لذا تحقیق حاضر با هدف تدوین مدل کارآمدی مدیریت ارتباطات شبکه های اجتماعی با رویکرد جریان سازی مثبت در جامعه ورزشی انجام گرفت. روش پژوهش، کیفی با رویکرد نظریه داده بنیاد و با استفاده از مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته با 16 خبره بوده است. خبرگان شامل اساتید و پژوهشگران مدیریت رسانه و رسانه های ورزشی در دانشگاه ها ، کارشناسان خبره روابط عمومی و ارتباطات در سازمان های ورزشی مدیران و متخصصان مراکز رسانه های ورزشی بودند. نمونهگیری به روش نمونهگیری هدفمند و با استفاده از روش گلوله برفی صورت گرفت. دادههای حاصل از مصاحبهها با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. کدگذاری مصاحبه ها با استفاده از نرم افزار MAXQDA2020 انجام پذیرفت. جهت بررسی کیفیت و اعتباربخشی به نتایج کیفی در تحقیق حاضر از معیارهای ارزشیابی لینکلن و گابا (1985) شامل معیارهای اعتبار، انتقال، قابلیت اعتماد و تأییدپذیری استفاده شد. عوامل مدیریت ارتباطات شبکه های اجتماعی با رویکرد جریان سازی مثبت در جامعه ورزشی شامل سه بعد، توسعه زیرساخت رسانهای (4 شاخص)، ارتقای فرهنگ رسانهای (2 شاخص) و مدیریت جریانسازی رسانهای (5 شاخص) میباشند. با استفاده از رویکرد جریان سازی مثبت در شبکههای اجتماعی، مدیریت ارتباطات در جامعه ورزشی میتواند بهبود یابد و باعث ایجاد حس مشارکت و اعتماد در اعضای جامعه ورزشی شود.
رسانه های ورزشی
فاطمه اکبرزاده؛ مجیدرضا کریمی؛ کرامت الله راسخ
چکیده
اهمیت مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکاران سبب شده است تا نیاز به شناسایی متغیرهای تأثیرگذار بر آن بیشازپیش مهم باشد. با توجه به کارکردهای مهم رژیم مصرف رسانهای، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر رژیم مصرف رسانهای بر مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکار طراحی و اجرا شد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی بود که بهصورت میدانی انجام شد. روش تحقیق ...
بیشتر
اهمیت مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکاران سبب شده است تا نیاز به شناسایی متغیرهای تأثیرگذار بر آن بیشازپیش مهم باشد. با توجه به کارکردهای مهم رژیم مصرف رسانهای، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر رژیم مصرف رسانهای بر مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکار طراحی و اجرا شد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی بود که بهصورت میدانی انجام شد. روش تحقیق از نظر روش گردآوری دادهها پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق، زنان ورزشکار در سطح ورزش حرفهای بودند که اطلاعات دقیقی درباره تعداد آنان در دسترس نبود. براساس فرمول کوکران و به دلیل نامشخصبودن جامعه، 384 نفر بهعنوان نمونه تحقیق مشخص شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه محققساختهای بود که با استفاده مبانی نظری و نظر خبرگان طراحی شد. این پرسشنامه دارای 18 سؤال بود که سؤالات آن درباره بررسی رژیم مصرف رسانهای (8 سؤال) و مدیریت بدن مطلوب (10 سؤال) بود. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادله ساختاری استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها در نرمافزارهای SPSS و PLS انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد، رژیم مصرف رسانهای بر مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکار تأثیری به میزان 744/0 داشت که با توجه به میزان تی (168/21) این تأثیر معنادار بود؛ بهعبارتی توجه به رژیم مصرف رسانهای میتواند به ارتقای مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکار منجر شود که در تحقیقات مختلف به این یافته اشاره شده است.