سیده مریم نقیب حسینی؛ سید عماد حسینی؛ فرشاد امامی
چکیده
هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تاثیرگذار شبکه های اجتماعی بر ایجاد کسب و کارهای ورزشی و ارائة یک مدل پارادایمی بود. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی بود و برحسب گردآوری اطلاعات اکتشافی و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بود. جامعه آماری شامل خبرگان، اساتید، ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تاثیرگذار شبکه های اجتماعی بر ایجاد کسب و کارهای ورزشی و ارائة یک مدل پارادایمی بود. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی بود و برحسب گردآوری اطلاعات اکتشافی و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بود. جامعه آماری شامل خبرگان، اساتید، مدیران، صاحبان کسب و کار، کارآفرینان و مشاوران حوزه صنعت ورزش میباشند و از روش نمونه گیری هدفمند با تکنیک گلوله برفی استفاده شده است. داده های جمع آوری شده با استفاده از کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیه و تحلیل شدند و الگوی نهایی استخراج گردید. مدل نهایی از مجموع شرایط علی (24 مفهوم و 2 مقوله)، بستر ها و زمینههای لازم (37 مفهوم و 3 مقوله)، راهبردها (21 مفهوم و 4 مقوله)، مداخله گرها (11 مفهوم و 2 مقوله)، و پیامدها (13 مفهوم و 2 مقوله) تاثیرگدار شبکه های اجتماعی بر ایجاد کسب و کارهای ورزشی تشکیل شده است. به منظور سنجش پایایی و کنترل کیفیت مطالعه حاضر از روش کاپا کوهن استفاده شد. ضریب کاپا محاسبه شده برابر با 776/0 بوده که در سطح توافق معتبر قرار گرفته است. به منظور ایجاد و راهاندازی کسب و کار در ورزش کشور فراهم آوردن زیرساخت ها و شرایط مناسب شبکه های اجتماعی میتواند از جمله راه های مؤثر برای تحرک بخشیدن به فضای کسب و کار در ورزش کشور باشد.