مهارت های ارتباطی در ورزش
میثم نهاوندی؛ محمد کشتی دار؛ احسان اسداللهی
چکیده
اگر بتوان مسیرهایی را که درجهت موفقیت یک مدیر در رهبری یک باشگاه شناسایی شدهاند ، سطح بندی نمود و بسترسازی مناسبی را برای پیشبرد اهداف یک باشگاه مشخص کرد ،حتماً نمونههای شکست و عقب افتادگی و سرخوردگی و بیثباتی در باشگاه ها به حداقل خواهد رسید و شاید بتوان در بهینه سازی مصارف مالی و معنوی با توجه به اوضاع پیچیده امروزه نقش بسزایی ...
بیشتر
اگر بتوان مسیرهایی را که درجهت موفقیت یک مدیر در رهبری یک باشگاه شناسایی شدهاند ، سطح بندی نمود و بسترسازی مناسبی را برای پیشبرد اهداف یک باشگاه مشخص کرد ،حتماً نمونههای شکست و عقب افتادگی و سرخوردگی و بیثباتی در باشگاه ها به حداقل خواهد رسید و شاید بتوان در بهینه سازی مصارف مالی و معنوی با توجه به اوضاع پیچیده امروزه نقش بسزایی ایفا کرد.هدف از این تحقیق شناسایی و سطح بندی شاخصهای توسعه دهنده روابط ورزشی و روابط فراورزشی مدیران باهدف موفقیت باشگاههای ورزشی میباشد.این تحقیق یک تحقیق کاربردی حال نگر است. دادهها به صورت آمیخته جمع آوری شده و تحلیل آن اکتشافیست. جامعه تحقیق را خبرگان و صاحب نظران حوزه ارتباطات ورزشی شکیل میدهند. جمع آوری مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد و در پایان ۱۲ مصاحبه انجام شد. جهت شناسایی شاخصها از روش کدگذاری مصاحبه به روش گراندد تئوری استفاده گردید. جهت سطح بندی شاخصهای شناسایی شده از روش مدل یابی ساختار تفسیری استفاده شد و جایگاه هر مولفه مشخص گردید. بر این اساس ۱۱۹ گویه شناسایی گردید که در ۱۲ مؤلفه و ۵ سطح جای گرفتند. بر اساس یافتهها در بخش عوامل ورزشی یکی از عوامل توسعه جوانان و حمایت تحصیلی میباشد. این تحقیق نشان میدهد که سرمایهگذاری در برنامههای توسعه جوانان و ارائه حمایت تحصیلی از دانشجویان ورزشکار برای رشد ورزش بسیار مهم است.
امین رحیمی پردنجانی؛ رحیم رمضانی نژاد؛ شهرام شفیعی
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 29-40
چکیده
این پژوهش باهدف ارائه مدل رفتار مشتریان از طریق کیفیت و ویژگی ارتباطی در باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری پژوهش، کلیه مشتریان باشگاه های خصوصی شهر رشت بودند که از طریق نمونه گیری خوشه ای از همه مناطق 10 گانه شهر رشت انتخاب شدند. از مناطقی که ...
بیشتر
این پژوهش باهدف ارائه مدل رفتار مشتریان از طریق کیفیت و ویژگی ارتباطی در باشگاه های خصوصی ورزشی شهر رشت انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری پژوهش، کلیه مشتریان باشگاه های خصوصی شهر رشت بودند که از طریق نمونه گیری خوشه ای از همه مناطق 10 گانه شهر رشت انتخاب شدند. از مناطقی که بیشتر از 10 باشگاه وجود داشت دو باشگاه و از مناطقی که کمتر از 10 باشگاه وجود داشت یک باشگاه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. با توجه به جامعه آماری که نامحدود بود، از بین مشتریانی که داوطلب به همکاری با محقق بودند 3۸۴ نفر به پرسشنامه کیفیت ارتباط، رفتار مشتریان، ویژگی ارتباطی مشتریان (کیم، 2008) و وفاداری (لیو، 2008) پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها مدلسازی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی از (اسمارت پی ال اس ۳) استفاده شد. یافته ها نشان داد که رابطه بین کیفیت ارتباط با وفاداری و رفتار، کیفیت ارتباط با رفتار با میانجیگری وفاداری معنیدار بود. بین وفاداری و رفتار مشتریان رابطه معنیدار مشاهده شد، بین ویژگی ارتباطی با وفاداری و رفتار، ویژگی ارتباطی با رفتار میانجیگری وفاداری رابطه معنیداری وجود دارد. نتیجهگیری میشود مدیران باشگاهها علاوه بر کیفیت ارتباط بامشتریانشان باید به ویژگی ارتباطی آنان نیز توجه کنند.