رسانه های ورزشی
مهدی ابراهیم بای سلامی؛ سعید صداقتی؛ محمد حسن فردوسی؛ ولی نوذری
چکیده
پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل نقش مهارتهای خودمدیریتی بر اینرسی رسانهای در سازمانهای ورزشی با رویکرد آمیخته طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی و بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل اساتید دانشگاهی آشنا با اینرسی سازمانی و رسانهای ...
بیشتر
پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل نقش مهارتهای خودمدیریتی بر اینرسی رسانهای در سازمانهای ورزشی با رویکرد آمیخته طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی و بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل اساتید دانشگاهی آشنا با اینرسی سازمانی و رسانهای (انجام حداقل دو پژوهش در این زمینه) و همچنین مدیران منتخب سازمانهای ورزشی و مدیران روابط عمومی سازمانهای ورزشی باسابقه بیش از 5 سال مدیریت و تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری بود. از روش نمونه-گیری هدفمند بهمنظور انتخاب مصاحبهشوندگان استفاده گردید. این نمونهگیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و درنهایت تعداد 14 نفر بهعنوان نمونه مشخص گردیدند. همچنین جامعه آماری تحقیق را مدیران و کارکنان وزارت ورزش و جوانان به تعداد 830 نفر تشکیل دادند و نمونۀ آماری بر اساس جدول مورگان 265 نفر و بهصورت در دسترس در نظر گرفته شد. ابزار مورداستفاده در این پژوهش، مصاحبه، پرسشنامه مستخرج از مصاحبه و پرسشنامه استاندارد بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده گردید و در بخش کمی از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که با افزایش مهارتهای خودمدیریتی، اینرسی رسانهای در سازمانهای ورزشی کاهش مییابد و این رابطه معنیدار است (مقدارتی: 97/21 و بیشتر از 96/1)؛ بنابراین بر اساس نتایج پژوهش پیشنهاد داده میشود برای داشتن سازمانی عاری از هرگونه اینرسی رسانهای و بهتبع آن اینرسی و بیتحرکی در سازمان باید کارکنانی با مهارتهای خودمدیریتی در اختیار داشت.
تبلیغات در ورزش
احمد میرزاعلی؛ زین العابدین فلاح؛ اسرا عسگری
چکیده
تحقیق حاضر باهدف بررسی نقش رفتارهای شهروندی دیجیتال مدیران در محیط مجازی سازمان بر مشارکت کاری و مسئولیتپذیری کارکنان با توجه به نقش میانجی سواد رسانهای کارکنان سازمانهای ورزشی طراحی گردید. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی میباشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی میباشد که بهصورت میدانی انجام گردید. روش تحقیق حاضر ازنظر ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف بررسی نقش رفتارهای شهروندی دیجیتال مدیران در محیط مجازی سازمان بر مشارکت کاری و مسئولیتپذیری کارکنان با توجه به نقش میانجی سواد رسانهای کارکنان سازمانهای ورزشی طراحی گردید. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی میباشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی میباشد که بهصورت میدانی انجام گردید. روش تحقیق حاضر ازنظر روش گردآوری دادهها، پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان (660 نفر) و فدراسیونهای ورزشی (1900 نفر) تشکیل میدهند (جمعاً: 2560). با توجه به فرمول حجم نمونه کوکران 335 نفر در نظر گرفته شد اما به دلیل احتمال ریزش نمونهها و مخدوش بودن پرسشنامه، از حداکثر تعداد نمونه (384 نفر) بهعنوان نمونه تحقیق استفاده شد. در انتخاب نمونههای تحقیق از روش نمونهگیری در دسترس استفاده گردید. ابزار گردآوری اطلاعات شامل 4 پرسشنامه استاندارد (مسئولیتپذیری اجتماعی، رفتار شهروندی دیجیتال، سواد رسانهای و مشارکت کاری) بود. در جهت بررسی دادههای تحقیق حاضر از روش معادلات ساختاری استفاده گرید. تمامی روند تجزیهوتحلیل تحقیق، در غالب نرمافزار اسپیاساس نسخه 20 و پیالاس نسخه 4 انجام گرفت. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که رفتار شهروندی دیجیتال تأثیر معناداری بر مسئولیتپذیری (254/0=تأثیر؛ 105/3=t)، سواد رسانهای (243/0=تأثیر؛ 610/3=t) و مشارکت کاری (234/0=تأثیر؛ 779/3=t) دارد. نتایج همچنین نشان داد که سواد رسانهای بر مسئولیتپذیری (219/0=تأثیر؛ 572/3=t) و مشارکت کاری (638/0 تأثیر؛ 084/17=t) تأثیر معناداری دارد. بر اساس نتایج بهدستآمده، توسعه رفتار شهروندی دیجیتال مدیران و ارتقاء سطح سواد رسانهای کارکنان میتواند نتایج مفیدی برای سازمان به همراه داشته باشد.
نازدار پروین؛ ابوالفضل فراهانی؛ ناهیده پروین؛ سامان ابراهیم حصاری
دوره 4، شماره 4 ، شهریور 1396، ، صفحه 63-71
چکیده
در سالهای اخیر وب سایتها به یکی از اصلیترین ابزار سازمانها برای ارتباط و ارائه خدمات مناسب به سازمانها، کاربران و ذینفعان خود تبدیلشده است؛ که مهمترین هدف آنها ارائه اطلاعات به آنهاست. وب سایت نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولت الکترونیک دارد. با توجه به این مطلب باید اذعان داشت که علیرغم صرف هزینههای زیاد برای طراحی ...
بیشتر
در سالهای اخیر وب سایتها به یکی از اصلیترین ابزار سازمانها برای ارتباط و ارائه خدمات مناسب به سازمانها، کاربران و ذینفعان خود تبدیلشده است؛ که مهمترین هدف آنها ارائه اطلاعات به آنهاست. وب سایت نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولت الکترونیک دارد. با توجه به این مطلب باید اذعان داشت که علیرغم صرف هزینههای زیاد برای طراحی و پیادهسازی وب سایت از طرف سازمانها توجه بسیار کمی بر ارزیابی عملکرد وب سایتهای طراحیشده است. با توجه به نقش خطیر وزارت ورزش و جوانان در همین راستا هدف این پژوهش ارزیابی کیفیت وب سایت وزارت ورزش و جوانان است. جامعه آماری تحقیق شامل اساتید خبره در مدیریت رسانههای ورزشی بودند که تعدادشان 31 نفر بود. به علت کم بودن تعداد جامعه آماری از نمونهگیری کل شمار استفاده گردید. ابزار اندازهگیری در این تحقیق، پرسشنامه ی استاندارد ارزیابی وب سایت حقیقی نسب (1387) بود. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرمافزار Expert Choice12 استفاده گردید. نتایج نشان میدهد که قابلیت استفاده 62/0 و جذابیت 38/0 بوده و انسجام بیشترین و تعامل کمترین وزن را به خود اختصاص داده است.