رسانه های ورزشی
علی کریمی؛ وریا کریمی؛ علی احمدی؛ همت الله بسطامی؛ علی صادقی
چکیده
هدف از انجام این مطالعه، تدوین الگوی ارتباط پیشران های فناورانه بر بی تفاوتی سازمانی به عنوان نمود بی اخلاقی در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل 320 نفر از مدیران، و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بودند که با استفاده از روش تصادفی ...
بیشتر
هدف از انجام این مطالعه، تدوین الگوی ارتباط پیشران های فناورانه بر بی تفاوتی سازمانی به عنوان نمود بی اخلاقی در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل 320 نفر از مدیران، و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بودند که با استفاده از روش تصادفی ساده و بر اساس فرمول کوکران، 175 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش استفاده از دو پرسش نامه استاندارد: فناوری اطلاعات و ارتباطات و پرسش نامه بی تفاوتی سازمانی بود. در این پژوهش جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری پی ال اس، مدل معادلات ساختاری و روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. نتایج تحلیل مسیر معادلات ساختاری نشان داد که الگوی ارتباط پیشران های فناورانه بر بی تفاوتی سازمانی به عنوان نمود بی اخلاقی در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از برازش مناسبی برخوردار است به گونه ای که پیشران های فناورانه بر بی تفاوتی سازمانی با ضریب تاثیر 56/0 و مقدار بحرانی 62/8 تاثیر معناداری داشته است و پیشران های فناورانه زمینه ساز بهبودی بی تفاوتی سازمانی و نیز تمایل و شور و شوق در سازمان شده است. بر اساس نتایج پژوهش حاضر، فناوری های نوین می تواند ابزار مدیریتی مهمی جهت برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت و کنترل به منظور اجرای صحیح قوانین و مقررات در راستای بهبود اخلاق مداری و کاهش کج رفتاری های ناشی از بی تفاوتی سازمانی باشد.
مریم فلاح کاظمی؛ ناهید اتقیا
چکیده
در سازمانهای امروزی تسهیم دانش به اندازهای اهمیت دارد که خود دانش به تنهایی قدرت محسوب نمیشود و آنچه که به سازمان قدرت میدهد، دانشی است که کارکنان به اشتراک میگذارند. از این رو هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر فناوری اطلاعات بر تسهیم دانش با میانجی رضایت از ارتباط در ادارات ورزش و جوانان استان گیلان و مازندران بود. روش پژوهش ...
بیشتر
در سازمانهای امروزی تسهیم دانش به اندازهای اهمیت دارد که خود دانش به تنهایی قدرت محسوب نمیشود و آنچه که به سازمان قدرت میدهد، دانشی است که کارکنان به اشتراک میگذارند. از این رو هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر فناوری اطلاعات بر تسهیم دانش با میانجی رضایت از ارتباط در ادارات ورزش و جوانان استان گیلان و مازندران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود و جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گیلان و مازندران به تعداد250 نفر بودند که تعداد 214 پرسشنامه جمع آوری شد. از سه پرسشنامه استاندارد فناوری اطلاعات میتیک و همکاران (2017)، رضایت از ارتباط دان و هازن (1997) و تسهیم دانش همتی (2010) با آلفای کرونباخ به ترتیب 87/0، 85/0، 89/0 استفاده شد. براساس مدل معادلات ساختاری، روابط بین متغیرها، از برازش قابل قبولی برخوردار بود و نشان داد بین فناوری اطلاعات و تسهیم دانش، فناوری اطلاعات و رضایت از ارتباط، رضایت از ارتباط و تسهیم دانش ارتباط معنی دار وجود دارد. همچنین نقش میانجی رضایت از ارتباط بر اثر فناوری اطلاعات و تسهیم دانش مورد تایید قرار گرفت. در نتیجه مدیران ادارات ورزش و جوانان میبایست جهت ارتقا عملکرد تسهیم دانش در سازمان، فناوری اطلاعات را به منظور افزایش رضایت از ارتباط کارکنان بکارگیرند تا انگیزه کافی برای تسهیم دانش فراهم شود.
ابراهیم نیک پی مطلق بناب؛ حسین سپاسی؛ پریوش نوربخش؛ مهوش نوربخش
چکیده
امروزه فناوری اطلاعات به عنوان محور تشکیل جوامع اطلاعاتی مورد توجه اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است. مدیریت دانش و نقش رهبری به فرایند مبادله اطلاعات سرعت می بخشد. هدف تحقیق بررسی نقش میانجی فناوری اطلاعات در رابطه بین سبک های رهبری با مدیریت دانش کارکنان با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و به ...
بیشتر
امروزه فناوری اطلاعات به عنوان محور تشکیل جوامع اطلاعاتی مورد توجه اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است. مدیریت دانش و نقش رهبری به فرایند مبادله اطلاعات سرعت می بخشد. هدف تحقیق بررسی نقش میانجی فناوری اطلاعات در رابطه بین سبک های رهبری با مدیریت دانش کارکنان با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و به شکل میدانی انجام شده است.جامعه آماری پژوهش را کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران تشکیل داد. به منظور انجام نمونه گیری با توجه به وجود 3 استان از روش تصادفی طبقه ای نسبتی استفاده شد. و بر اساس تعداد گویهها و متغیرها حداقل حجم نمونه 365 نفردر نظر گرفته شد. سه پرسشنامه سبک رهبری باس و اولیو (2003)، مدیریت دانش فیلیوس و همکاران (2000) و فناوری اطلاعات نیک پی و همکاران( 2019) ابزار اندازه گیری تحقیق را تشکیل دادند. . جهت بررسی روایی محتوایی پرسشنامه ها از اساتید مدیریت ورزشی و خبرگان آگاه به موضوع و برای بررسی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. برای تحلیل آمار توصیفی و ضرایب همبستگی از نرم افزار23 SPSS و برای بررسی برازش داده ها و ارزیابی مدل شامل بررسی اعتبار همگرا، اعتبار تشخیصی و پایایی مرکب از نرم افزار AMOS24 و جهت ارائه الگو از نرم افزار SMART-PLS3 استفاده شد. نتایج نشان داد در روابط بین سبکهای رهبری و مدیریت دانش، پذیرش فناوری اطلاعات به عنوان نقش میانجی عمل میکند. لذا پیشنهاد میشود فرآیند پذیرش فناوری اطلاعات کارکنان بر مبنای مدیریت دانش و سبک های رهبری باشد.
عباس مصطفی زاده؛ پریوش نوربخش؛ مهدی کهندل
چکیده
هدف این تحقیق طراحی الگوی شناسایی عوامل موثر بر آمادگی الکترونیکی سازمانی ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بود. روش پژوهش ازنوع کیفی با استفاده از رویکرد مدلسازی ساختاری-تفسیری است. با مرور ادبیات تحقیق و مصاحبه با 15 نفر از خبرگان(اشباع نظری)، هفت دسته عوامل موثر در سنجش آمادگی الکترونیکی شامل سیاسی، تکنولوژیکی، فردی و ...
بیشتر
هدف این تحقیق طراحی الگوی شناسایی عوامل موثر بر آمادگی الکترونیکی سازمانی ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بود. روش پژوهش ازنوع کیفی با استفاده از رویکرد مدلسازی ساختاری-تفسیری است. با مرور ادبیات تحقیق و مصاحبه با 15 نفر از خبرگان(اشباع نظری)، هفت دسته عوامل موثر در سنجش آمادگی الکترونیکی شامل سیاسی، تکنولوژیکی، فردی و نیروی انسانی، محیطی، آمادگی فضای کسب و کار الکترونیکی، سازمانی، و مدیریتی شناسایی شدند و روایی محتوایی آن به تایید 10 نفر ازخبرگان دانشگاهی و متخصصان حرفه ای رسید. عوامل بر اساس مدل سازی ساختاری تفسیری درپنج سطح قرار گرفتند که براساس آن گراف مدلسازی ساختاری- تفسیری طراحی شد. نتایج نشان داد که در بالاترین سطح( سطح پنجم) عامل سیاسی، سطح چهارم عامل تکنولوژیکی، در سطح سوم، عامل فردی و نیروی انسانی، در سطح دوم، عوامل محیطی و فضای کسب و کار الکترونیکی و در سطح اول(پایین ترین سطح) عوامل مدیریتی و سازمانی قرار گرفتند. براساس یافته -های پژوهش این عوامل برآمادگی الکترونیکی سازمانی اثرگذار است. با تحلیل میک مک، متغیرها بر حسب قدرت هدایت و وابستگی متغیرها در چهار دسته خودمختار، وابسته، پیوندی و مستقل شناسایی شدند. نتایج نشان داد عامل هایی همچون سیاسی و تکنولوژیکی از قدرت اثر و نفوذ بالاتری برخوردار هستند و قدرت اثر گذاری بعد سیاسی بر آمادگی الکترونیکی از اثر گذاری بعد تکنولوژیگی بیشتر است. پیشنهاد می شود این عوامل برای آمادگی الکترونیکی مد نظر قرار گیرند.
رسول نظری؛ الهام عندلیب
چکیده
هدف از انجام تحقیق حاضر پیشبینی جذب مشتریان از طریق عناصر آمیخته بازاریابی با تأکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در باشگاههای خصوصی بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است. جامعه آماری کلیه مشتریان باشگاههای خصوصی بودند. با استناد به فرمول کوکران سقف نمونه آماری یعنی تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری ...
بیشتر
هدف از انجام تحقیق حاضر پیشبینی جذب مشتریان از طریق عناصر آمیخته بازاریابی با تأکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در باشگاههای خصوصی بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است. جامعه آماری کلیه مشتریان باشگاههای خصوصی بودند. با استناد به فرمول کوکران سقف نمونه آماری یعنی تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامههای آمیخته بازاریابی مقیمی (1389)، فناوری اطلاعات و جذب مشتریان محقق ساخته استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها توسط متخصصین، پایایی از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل یافتهها از روش تحلیل مسیر معادلات ساختاری استفاده گردید. یافتهها حاکی از برازش مدل ساختاری برای تمامی رابطههای متغیرهای پژوهش داشت. به طور کلی میتوان اذعان نمود آمیخته بازاریابی و بهکارگیری فناوری اطلاعات به طور مستقیم بر فرایند جذب مشتریان باشگاههای خصوصی تأثیر گذار است، لذا توصیه میشود مدیران با بهکارگیری این استراتژیها، برجستهسازی مزیتهای رقابتی باشگاهها را از طریق استفاده از فضای فیزیکی و مجازی در دستور کار قرار دهند.
محمد مهدی بابائی منقاری؛ سید محمد میرکمالی؛ علی لطفی
چکیده
هدف این پژوهش مقایسه بین آموزش به کمک فناوری اطلاعات و آموزش به شیوه سنتی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان تربیت بدنی است. روش تحقیق از نوع علی-مقایسه ای و جامعه آماری را دانش آموزان متوسطة رشته تربیت بدنی شهرستان آمل با حجم 876 شامل میشوند. از جامعة آماری تعداد 40 نفر از دانش آموزان بهعنوان گروه آزمایش و گروه گواه ...
بیشتر
هدف این پژوهش مقایسه بین آموزش به کمک فناوری اطلاعات و آموزش به شیوه سنتی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان تربیت بدنی است. روش تحقیق از نوع علی-مقایسه ای و جامعه آماری را دانش آموزان متوسطة رشته تربیت بدنی شهرستان آمل با حجم 876 شامل میشوند. از جامعة آماری تعداد 40 نفر از دانش آموزان بهعنوان گروه آزمایش و گروه گواه به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. در ابتدای آزمایش از هر دو گروه پیشآزمون به عمل آمد. هر دو گروه ابتدا در شرایط مساوی توانایی زبانی قرار داشتند؛ زیرا تفاوت بین میانگین های هر دو گروه، به لحاظ آماری معنادار نبود. در پایان نیز از هر دو گروه پس آزمونی بهمنظور سنجش میزان یادگیری به عمل آمد. برای اندازه گیری یادگیری انگلیسی از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استفاده شد. داده ها با استفاده از روش t دوگروهی مستقل تجزیهوتحلیل شد. یافتهها، مقدار t دوگروهی نشان داد که بین آموزش به کمک فناوری اطلاعات با آموزش به شیوه سنتی بر یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان تفاوت وجود دارد. در نتیجه تدریس زبان انگلیسی با استفاده از فناوری اطلاعات در انگیزه دانش آموزان نسبت به یادگیری زبان انگلیسی به روش سنتی مؤثر بود.
شیرین زردشتیان؛ شهروز غایب زاده؛ سلمان جعفری؛ شمس الدین تبریزچی
دوره 5، شماره 1 ، آذر 1396، ، صفحه 51-62
چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی موانع استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل است. این پژوهش بهواسطه هدف از نوع کاربردی و ازنظر نوع جمعآوری دادههای تحقیق، توصیفی – تحلیلی بوده که به روش میدانی اجراشده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران، معاونان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل که با استفاده از ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، بررسی موانع استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل است. این پژوهش بهواسطه هدف از نوع کاربردی و ازنظر نوع جمعآوری دادههای تحقیق، توصیفی – تحلیلی بوده که به روش میدانی اجراشده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران، معاونان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل که با استفاده از جدول مورگان و نمونهگیری تصادفی، 115 نفر بهعنوان نمونه ی آماری تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه ی محقق ساخته بود که روایی آن، توسط اساتید صاحبنظر و پایایی آن با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ (89/0 = آلفا) تائید شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی، از تحلیل عاملی برای تعیین میزان اهمیت هریک از عوامل و آزمون فریدمن (برای رتبهبندی) استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از آن است که موانع فرهنگی- آموزشی، موانع فردی، موانع فنی، موانع مدیریت و برنامهریزی سازمانی و موانع اقتصادی به ترتیب بیشترین تا کمترین تأثیر را درزمینه ی استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل دارا میباشند. برگزاری همایشها، جذب نیروهای متخصص مدیریت ورزشی دارای دانش و مهارت لازم درزمینه ی استفاده از فناوری اطلاعات و تشویق کارکنان سازمان به یادگیری و استفاده از فناوری اطلاعات ازجمله راهبردهایی است که بهمنظور توسعه فناوری اطلاعات در سطح ادارات مذکور مطرحشده است.
سلمان جعفری؛ شهروز غایب زاده؛ بهرام اکبری؛ عباس صادقپور
دوره 4، شماره 1 ، آذر 1395، ، صفحه 58-70
چکیده
هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود و جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران(آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل) تشکیل میدهند که تعداد کل ...
بیشتر
هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود و جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران(آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل) تشکیل میدهند که تعداد کل آنها 462 نفر میباشد. برای نمونه تحقیق هم 214 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از 3 پرسشنامه استاندارد فناوری اطلاعات کارگر(1393)، ساختار سازمانی رابینز(1995) و پرسشنامه مدیریت مشارکتی نظری کمیشانی(1384) استفاده گردید. برای تحلیل دادهها نیز از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد: بین فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران تاثیر دارد. نتایج آزمون مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که ارائه مدل رابطه بین فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از نیکویی برازش مناسبی برخوردار است. نتیجه گیری کلی اینکه استفاده از فناوری اطلاعات و ساختار متناسب و دارای پیچیدگی، رسمیت و تمرکز مناسب زمینه مشارکت بیشتر و فعالتر کارکنان و شکوفایی خلاقیتها را ایجاد میکند.
سلمان جعفری؛ جواد آزمون
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، ، صفحه 11-25
چکیده
هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی استان آذربایجانشرقی بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه معلمان تربیتبدنی زن و مرد استان آذربایجانشرقی است که تعداد کل آنها 1302 نفر بودند(635 زن و 667 مرد). نمونه آماری با توجه به جدول مورگان ...
بیشتر
هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی استان آذربایجانشرقی بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه معلمان تربیتبدنی زن و مرد استان آذربایجانشرقی است که تعداد کل آنها 1302 نفر بودند(635 زن و 667 مرد). نمونه آماری با توجه به جدول مورگان 302 نفر تعیین گردید که با روش نمونهگیری خوشهای و تصادفی از شهرستانهای مرند، میانه، مراغه و نواحی 3، 4 و 5 تبریز تعیین شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه فناوری اطلاعات کارگر(1393)، مدیریت دانش رنجبر(1388) و پرسشنامه مهارتهای ارتباطی بارتون جی(1990) استفاده گردید. برای بررسی توزیع طبیعی دادهها از آزمون کلموگراف – اسمیرنوف و برای تجزیه و تحلیل دادهها، از آزمون کروسکال والیس، همبستگی اسپیرمن، آزمون یومن ویتنی و رگرسیون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد ارتباط معناداری بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مولفههای آن در معلمان تربیتبدنی وجود دارد. ارتباط معنیداری بین فناوری اطلاعات با مولفههای شنودی و بازخوردی مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی وجود دارد. همچنین فناوری اطلاعات به طور معنیداری بر مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی تأثیر دارد. با توجه به نتایج تحقیق، به منظور افزایش مدیریت دانش و مهارتهای ارتباطی معلمان تربیتبدنی، توجه به فناوری اطلاعات ضروری به نظر میرسد.
مریم موسیوند؛ فاتح فرازیانی
دوره 3، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 11-21
چکیده
هدف پژوهش، بررسی تأثیر مولفه های فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش کارکنان سازمان ورزش و جوانان استان همدان بود.جامعهی آماری پژوهش شامل: 168 نفر از کارکنان سازمان سازمان ورزش و جوانان بودند، تعداد 116 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای با انتساب متناسب،برای مطالعه انتخاب شدند.ابزار پژوهش پرسشنامهای بود ...
بیشتر
هدف پژوهش، بررسی تأثیر مولفه های فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش کارکنان سازمان ورزش و جوانان استان همدان بود.جامعهی آماری پژوهش شامل: 168 نفر از کارکنان سازمان سازمان ورزش و جوانان بودند، تعداد 116 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای با انتساب متناسب،برای مطالعه انتخاب شدند.ابزار پژوهش پرسشنامهای بود که گروهی از کارشناسان روایی آن را تایید کردند و برای تعیین پایایی آن ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید (α1=0.91, α2=0.85).تحلیل دادهها بهوسیلهی نرمافزار SPSSwin16 انجام شد. نتایج نشان داد که سطح مدیریت دانش در بین کارکنان سازمان سازمان ورزش و جوانان در حدّ«متوسط» بود. نتیجه تحلیل همبستگی نشان داد که رابطه شاخصهای فناوری اطلاعات، یعنی: سیستم های پشتیبانی مدیریت ارشد، سیستم های اطلاعات مدیریت، سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری، سیستم های خودکار کردن فعالیت های اداری، سیستم های فرایند کار، سیستم های شبکه با مدیریت دانش، مثبت و معنادار بود. همچنین، یافتههای تحلیل مسیر نشان دادند که در مجموع شاخصهای فناوری اطلاعات 7/50 درصد از واریانس متغیر وابستهی مدیریت دانش را تبیین نمودند. فراهم کردن زیر ساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضمن بهره مند ساختن کارکنان از دانش باعث ارتقای بهره وری شغلی شان شده و زمینه بهبود مدیریت دانش را فراهم سازد.
لقمان کشاورز؛ حمید قاسمی؛ رضا حاجی ابراهیمی
دوره 3، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 22-31
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش فناوری اطلاعات در توسعه اهداف درس تربیت بدنی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه بود. جامعه آماری تحقیق همه دانش آموز دختر مقطع متوسطه شهر لاهرود بود. برای نمونه آماری دانش آموزان 2 مدرسه بهصورت تصادفی- خوشه ای انتخاب شدند و پس از همسان سازی آنها بر مبنای قد، وزن، سن و نمره تربیت بدنی نیمسال قبل از دوره آموزشی، ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش فناوری اطلاعات در توسعه اهداف درس تربیت بدنی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه بود. جامعه آماری تحقیق همه دانش آموز دختر مقطع متوسطه شهر لاهرود بود. برای نمونه آماری دانش آموزان 2 مدرسه بهصورت تصادفی- خوشه ای انتخاب شدند و پس از همسان سازی آنها بر مبنای قد، وزن، سن و نمره تربیت بدنی نیمسال قبل از دوره آموزشی، به دو گروه تجربی شاهد تقسیم شدند. برای تحقق اهداف پژوهش گروه تجربی به مدت یک نیمسال تحصیلی اهداف تربیت بدنی را با کمک جزوه، فیلم و سی دی آموزشی آموزش دیدند، اما آزمودنیهای گروه شاهد موارد مزبور را به صورت آموزش مرسوم توسط دبیر تربیت بدنی آموزش دیدند. در پایان نیمسال تحصیلی هر دو گروه در شرایط یکسان مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفتند. برای سنجش اهداف پژوهش از آزمون کتبی و عملی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله تی استودنت استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین میانگین نمرات گروه تجربی که اهداف تربیت بدنی را از طریق فناوری اطلاعات آموزش دیده بودند و گروه شاهد تفاوت آماری معناداری وجود دارد و گروه تجربی مهارتهای مزبور را بهتر یاد گرفته بودند.
سردار محمدی؛ نرگس اسمعیلی
دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، ، صفحه 45-52
چکیده
مدیران ورزشی با کمک فناوریهای اطلاعاتی، رایانه و نرمافزارهای مرتبط میتوانند وظایف و پروژههایشان را به صورت هر چه اثربخشتر از قبل انجام دهند. در نتیجه کسب توانمندیهای فناوری اطلاعات برای مدیران ورزشی ضروری به نظر میرسد و میتواند به پیشبرد اهداف سازمان کمک نمایید. بنابراین به منظور اولویتبندی شاخصهای مورد استفاده ...
بیشتر
مدیران ورزشی با کمک فناوریهای اطلاعاتی، رایانه و نرمافزارهای مرتبط میتوانند وظایف و پروژههایشان را به صورت هر چه اثربخشتر از قبل انجام دهند. در نتیجه کسب توانمندیهای فناوری اطلاعات برای مدیران ورزشی ضروری به نظر میرسد و میتواند به پیشبرد اهداف سازمان کمک نمایید. بنابراین به منظور اولویتبندی شاخصهای مورد استفاده فناوری اطلاعات در بخش ورزشی فوق برنامه دانشگاههای سراسری کشور، تعداد50 مدیر بخش ورزشی فوق برنامه دانشگاهها بهعنوان نمونه انتخاب و به پرسشنامههای محققساخته با روایی و پایایی (نرخ ناسازگاری کمتر از 1/0) مناسب پاسخ دادند. برای تحلیل آماری نیز از آزمونهای آماری توصیفی و روش تحلیل سلسله مراتبیAHP و نرمافزار Expert choice استفاده شد. براساس نتایج تحقیق وزن نهایی نرمافزار واژهپرداز ورد با وزن (522/0) دارای اولویت اول و میزان آشنایی و استفاده از برنامههای گرافیکی با وزن نهایی (041/0) اهمیت کمتری نسبت به دیگر شاخصهای فناوری اطلاعات بود. بطورکلی میتوان گفت بدلیل گستردگی وظایف بخش ورزشی فوق برنامه، تنوع و پیچیدگی فعالیتها، مدیران این بخش ملزم به آشنایی و استفاده هرچه بیشتر با فناوری اطلاعات هستند تا فرآیندهای سازمان با سرعت و دقت بیشتر و هزینه کمتری انجام گیرند.