رسانه های ورزشی
عباس عاقل؛ اکرم اصفهانی نیا؛ مجتبی احمدی؛ ناصر بای؛ محمد علی نودهی
چکیده
پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل مؤلفههای رهبری تحول دیجیتال و ارتباط آن با توانمندسازی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی با رویکرد آمیخته طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی و بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل سه گروه اساتید ...
بیشتر
پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل مؤلفههای رهبری تحول دیجیتال و ارتباط آن با توانمندسازی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی با رویکرد آمیخته طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی و بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل سه گروه اساتید دانشگاهی (که حداقل دو پژوهش در زمینه موضوع پژوهش انجام داده باشند)، کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی (باسابقه حداقل 10 سال) و مدیران ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی (باسابقه بیش از 5 سال) بود. از روش نمونهگیری هدفمند بهمنظور انتخاب مصاحبهشوندگان استفاده گردید. این نمونهگیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و درنهایت تعداد 19 نفر بهعنوان نمونه مشخص گردیدند. همچنین جامعه آماری در بخش کمی را مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی به تعداد 240 نفر تشکیل دادند و نمونۀ آماری بر اساس جدول مورگان 144 نفر و بهصورت در دسترس در نظر گرفته شد. ابزار مورداستفاده در این پژوهش، مصاحبه، پرسشنامه مستخرج از مصاحبه و پرسشنامه استاندارد بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از تحلیل مضمون استفاده گردید و در بخش کمی از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج تحلیل مضمون نشان داد که مضمون فراگیر رهبری جمعی، رهبری عقلایی، رهبری عاطفی و رهبری معنوی و هفت مضمون سازماندهنده ازجمله ابعاد تشکیلدهنده رهبری زمینهساز تحول دیجیتالی ادارات ورزش و جوانان خراسان شمالی میباشد.
شیرین زردشتیان؛ شهروز غایب زاده؛ سلمان جعفری؛ شمس الدین تبریزچی
دوره 5، شماره 1 ، آذر 1396، ، صفحه 51-62
چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی موانع استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل است. این پژوهش بهواسطه هدف از نوع کاربردی و ازنظر نوع جمعآوری دادههای تحقیق، توصیفی – تحلیلی بوده که به روش میدانی اجراشده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران، معاونان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل که با استفاده از ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، بررسی موانع استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل است. این پژوهش بهواسطه هدف از نوع کاربردی و ازنظر نوع جمعآوری دادههای تحقیق، توصیفی – تحلیلی بوده که به روش میدانی اجراشده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران، معاونان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل که با استفاده از جدول مورگان و نمونهگیری تصادفی، 115 نفر بهعنوان نمونه ی آماری تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه ی محقق ساخته بود که روایی آن، توسط اساتید صاحبنظر و پایایی آن با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ (89/0 = آلفا) تائید شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی، از تحلیل عاملی برای تعیین میزان اهمیت هریک از عوامل و آزمون فریدمن (برای رتبهبندی) استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از آن است که موانع فرهنگی- آموزشی، موانع فردی، موانع فنی، موانع مدیریت و برنامهریزی سازمانی و موانع اقتصادی به ترتیب بیشترین تا کمترین تأثیر را درزمینه ی استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل دارا میباشند. برگزاری همایشها، جذب نیروهای متخصص مدیریت ورزشی دارای دانش و مهارت لازم درزمینه ی استفاده از فناوری اطلاعات و تشویق کارکنان سازمان به یادگیری و استفاده از فناوری اطلاعات ازجمله راهبردهایی است که بهمنظور توسعه فناوری اطلاعات در سطح ادارات مذکور مطرحشده است.