فرزاد نوبخت؛ اکرم فریدی؛ عباس نقی زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ نسرین عزیزیان کهن
چکیده
هدف اصلی این مطالعه بررسی قابلیت شبکهسازی باشگاههای ورزشی استان اردبیل بود که در راستای بهرهمندی باشگاهها و توسعه ورزش بانوان از فرصت شبکهسازی انجام شد. روش پژوهش توصیفی و بر اساس هدف کاربردی میباشد که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کارکنان باشگاههای ورزشی استان اردبیل به تعداد 200 نفر است و بر اساس جدول مورگان ...
بیشتر
هدف اصلی این مطالعه بررسی قابلیت شبکهسازی باشگاههای ورزشی استان اردبیل بود که در راستای بهرهمندی باشگاهها و توسعه ورزش بانوان از فرصت شبکهسازی انجام شد. روش پژوهش توصیفی و بر اساس هدف کاربردی میباشد که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کارکنان باشگاههای ورزشی استان اردبیل به تعداد 200 نفر است و بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه (120 نفر n=) برآورد شد. روش گردآوری دادهها از طریق پرسشنامه شبکهسازی کسب و کار محقق ساخته انجام شد. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است و برای آزمون فرضیهها از آزمون تی تک نمونهای و نرمافزار 20SPSS استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که باشگاههای بانوان استان اردبیل قابلیت شبکهسازی محصول، فرایندها، سیستم اطلاعاتی و فرهنگ سازمانی به طور معناداری بالاتر از میانگین در نظر گرفته شده میباشد (میانگین برابر 3 و با 95 درصد اطمینان). همچنین شبکهسازی مدیران، کارکنان و ساختار سازمانی به طور معناداری کمتر از میانگین است. با فرهنگسازی فعالیتهای شبکهای و تغییر رویکرد مدیران و کارکنان باشگاههای بانوان میتوان محصولات جدیدی را در باشگاههای موجود توسعه داد. همچنین با استانداردسازی فرایندها و استفاده از سیستمهای جدید اطلاعاتی میتوان فرایند شبکهسازی را تسهیل کرد، چرا که باشگاههای موجود به دلیل کوچک بودن به تنهایی نمیتوانند مسیر توسعه را تجربه کنند.
حسین ذبیحی؛ وحید شجاعی؛ محمد حامی
چکیده
هدف از انجام این تحقیق، تأثیر سواد مهارتی و جهت گیری کارآفرینانه بر موفقیت کسب وکارهای ورزشی میباشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل تمامی کارآفرینان کسـب وکارهای ورزشـی اعم از باشگاه ها، فروشگاه های ورزشی و تولیدیهای لوازم ورزشی در سطح کشور به تعداد 11780 مورد بود که از طریق نمونهگیری ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق، تأثیر سواد مهارتی و جهت گیری کارآفرینانه بر موفقیت کسب وکارهای ورزشی میباشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل تمامی کارآفرینان کسـب وکارهای ورزشـی اعم از باشگاه ها، فروشگاه های ورزشی و تولیدیهای لوازم ورزشی در سطح کشور به تعداد 11780 مورد بود که از طریق نمونهگیری بر اساس فرمول کوکران، 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از سه پرسشنامه، محقق ساخته سواد مهارتی، گرایش کارآفرینانه هاگس و مورگان (2007)، موفقیت کسبوکار هالی و همکاران (2005) استفاده شد. برای تحلیل آماری از روش آماری پیرسون و تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری توسط نرمافزار smartPLS 2. 0 استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان داد که بین سواد مهارتی و گرایش کارآفرینانه رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین سواد مهارتی و موفقیت کسب و کار ورزشی و نیز گرایش کارآفرینانه و موفقیت کسب و کار ورزشی رابطه معناداری وجود دارد. همینطور یافته ها نشان داد که بین سواد مهارتی در موفقیت کسبوکار ورزشی با نقش میانجی گرایش کار آفرینانه رابطه معناداری وجود دارد. پس میتوان نتیجه گرفت که سواد مهارتی و جهتگیری کارآفرینانه بر موفقیت کسب وکارهای ورزشی تأثیر معناداری دارد.