تبلیغات در ورزش
امیر احمدی؛ اکبر آفرینش خاکی؛ طیبه زرگر؛ حسن قاسمعلیپور
چکیده
هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل راهبردهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از آیندهپژوهی بود. نوع تحقیق، کاربردی و از نظر ماهیت، تحلیلی-اکتشافی بود. یک گروه 20 نفره از اساتید منتخب آشنا با حامیان مالی تیمهای ورزشی، برخی مدیران منتخب تیمهای لیگ برتر فوتبال، حامیان مالی تیمهای ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل راهبردهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از آیندهپژوهی بود. نوع تحقیق، کاربردی و از نظر ماهیت، تحلیلی-اکتشافی بود. یک گروه 20 نفره از اساتید منتخب آشنا با حامیان مالی تیمهای ورزشی، برخی مدیران منتخب تیمهای لیگ برتر فوتبال، حامیان مالی تیمهای لیگ برتر و برخی هواداران منتخب، بهصورت نمونهگیری هدفمند از نوع معیاری، برای مصاحبههای کیفی دربارۀ موضوع پژوهش انتخاب شدند. سپس 15 نفر از جامعه آماری بخش قبلی، بهمنظور انجام تحلیل اثرات متقاطع اعلام آمادگی کردند. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای ترکیبی پنل خبرگان و اثرات متقاطع میکمک استفاده شد. یافتهها نشان داد که مهمترین پیشرانهای بهبود اعتبار حامی تیم با تأکید بر رسانه در هواداران لیگ برتر فوتبال ایران، بهترتیب میزان تأثیرگذاری عبارتاند از: انتشار میزان تعهد و پایبندی حامی تیم به تعهدات خود، انتشار دستاوردها (موفقیتهای) حامی تیم در رسانه، انتشار برنامههای آینده حامی تیم برای تیم، انتشار نظرهای اعضای تیم درباره حامی تیم و انتشار خدمات مادی و معنوی حامی تیم به تیم. به مدیران رسانههای جمعی و رسانههای تخصصی باشگاههای لیگ برتر فوتبال (وبسایت و شبکههای اجتماعی در فضای مجازی) پیشنهاد میشود، براساس واقعیات به انعکاس دستاوردها، افتخارات و برنامههای حامیان مالی بپردازند و در این مسیر از صحهگذاری بازیکنان و کادر مربیگری و مدیریتی تیم بهره گیرند.
معصومه حسینی؛ سمیه باختر
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش تکنولوژی بر روی تأمین مالی ورزش بانوان شهر تهران است. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی انجام شد. همچنین پژوهش، از لحاظ هدف جزء پژوهشهای توسعهای-کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مدیران و مالکان باشگاههای ورزشی شهر تهران هستند. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت از اعضای ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش تکنولوژی بر روی تأمین مالی ورزش بانوان شهر تهران است. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی انجام شد. همچنین پژوهش، از لحاظ هدف جزء پژوهشهای توسعهای-کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مدیران و مالکان باشگاههای ورزشی شهر تهران هستند. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت از اعضای جامعه آماری به نسبت بخشها و تخصصهای مختلف از روش هدفمند و در دسترس نمونه انتخاب شد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و روایی پرسشنامه توسط صاحبنظران (12 نفر)، تأیید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (0/94) محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری توصیفی وجهت مشخص کردن توزیع داده ها از آزمون کلموگروف- اسمیرنف با استفاده از نرمافزار SPSS24 انجام شد. یافته ها نشان داد که بین شبکه های مجازی، شبکه های تلویزیونی، شبکه های ماهوارهای، رسانه های دیجیتال، تبلیغات الکترونیکی و در نهایت بین تکنولوژی و جذب حامیان مالی در ورزش بانوان شهر تهران ارتباط معنادار وجود دارد. با توجه به یافتههای پژوهش میتوان نتیجه گرفت که پوشش رسانهای گوناگون در جذب بخش خصوصی جهت سرمایهگذاری در ورزش قهرمانی بانوان دارای اهمیت زیادی است و توجه رسانه ها به علائم تبلیغاتی حامیان مالی و تحت پوشش قرار دادن رویدادها و ورزشهای مختلف در برگزاری رویداد نیز در جذب حامیان مالی مؤثر است.