جمال عبدی؛ سید نصراله سجادی؛ مهرزاد حمیدی؛ حسین رجبی نوش آبادی
چکیده
پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل ارزیابی عملکرد رسانهای سازمان ورزش شهرداری تهران طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود که بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی و رسانه ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش تجربه و آگاهی ...
بیشتر
پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل ارزیابی عملکرد رسانهای سازمان ورزش شهرداری تهران طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود که بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزشی و رسانه ورزشی بودند که در خصوص موضوع پژوهش تجربه و آگاهی لازم داشتند (انجام حداقل دو پژوهش در راستای موضوع پژوهش حاضر) و همچنین مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران که از سطح تحصیلی بیشتر از کارشناسی ارشد برخوردار بودند و در بخش کمی جامعة آماری شامل کلیه مدیران ورزش شهرداریها و اعضای شورای راهبردی سازمان ورزش شهرداری تهران بودند (145 نفر). ابزار پژوهش حاضر شامل مصاحبههای نیمه ساختارمند و پرسشنامه بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از کدگذاری باز و محوری استفاده گردید و در بخش کمی از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. کلیة روند تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش حاضر در نرمافزارهای SPSS نسخة 24 و Smart PLS نسخة 2 انجام گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مؤلفههای مورد نظر در ارزیابی عملکرد رسانهای سازمان ورزش شهرداری تهران شامل 7 مؤلفهی کلی اطلاعرسانی، زیرساختهای فنی و انسانی، اپلیکیشن اینوگام، اقتصادی، انتشارات، وبسایت و برنامهریزی می-باشد. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار میباشد. توجه به فاکتورهای ارزیابی عملکرد رسانهای سازمان ورزش شهرداری تهران میتواند مسیر روشنی پیشروی مدیران این سازمان قرار دهد تا بر اساس آن برنامههای مناسبی برای ارتقا عملکرد رسانهای تدوین نمایند.
رسانه های ورزشی
مرتضی محمدی؛ مهرداد دهقانی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی تجربه لذتبخش در رابطه بین همانندی با تیم و بازدید مجدد هواداران فوتبال از وبسایت باشگاه استقلال انجام شد. هواداران تیم فوتبال استقلال جامعه آماری پژوهش را تشکیل دادند که درمجموع 230 نمونه قابلقبول گردآوری شد. برای اندازهگیری متغیرها از پرسشنامه همهویتی (وون و برانسکومب، 1993)، تجربه لذتبخش ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی تجربه لذتبخش در رابطه بین همانندی با تیم و بازدید مجدد هواداران فوتبال از وبسایت باشگاه استقلال انجام شد. هواداران تیم فوتبال استقلال جامعه آماری پژوهش را تشکیل دادند که درمجموع 230 نمونه قابلقبول گردآوری شد. برای اندازهگیری متغیرها از پرسشنامه همهویتی (وون و برانسکومب، 1993)، تجربه لذتبخش (اوکاس و کارلسون، 2010؛ هسو و همکاران، 2017) و پرسشنامه قصد بازدید مجدد (کرونین و همکاران، 2000) استفاده شد. روایی صوری پرسشنامه توسط پنج تن از اساتید و دانشجویان دکتری رشته مدیریت ورزشی بررسی کردند. سپس پرسشنامهها در جامعه مطالعهشده بهصورت آنلاین توزیع شدند. برای سنجش فرضیهها از نرمافزار اسمارت پیالاس استفاده شد. پایایی، روایی همگرایی و روایی واگرا حاکی از مطلوببودن مدل بیرونی پژوهش بود. همچنین شاخص تناسب مدل برابر با 09/0 نیکویی برازش را تأیید کرد. یافتههای پژوهش نشان داد که همانندسازی با تیم بر تجربه لذتبخش (49/0) و قصد بازدید مجدد (26/0) اثرگذار بود و تجربه لذتبخش بر قصد بازدید مجدد (57/0) اثرگذار بود. بهطورکلی، افزایش سطح هم هویتی هواداران با تیمهای محبوبشان به ارتباطات نزدیک عاطفی هواداران با وبسایت تیمها منجر میشود و هنگامی که این ارتباطات با تجربه لذتبخش در سایت مدنظر همراه باشد، باعث تمایل بیشتر بازدیدکنندگان از سایتهای باشگاههای فوتبال خواهد شد.
نازدار پروین؛ ابوالفضل فراهانی؛ ناهیده پروین؛ سامان ابراهیم حصاری
دوره 4، شماره 4 ، شهریور 1396، ، صفحه 63-71
چکیده
در سالهای اخیر وب سایتها به یکی از اصلیترین ابزار سازمانها برای ارتباط و ارائه خدمات مناسب به سازمانها، کاربران و ذینفعان خود تبدیلشده است؛ که مهمترین هدف آنها ارائه اطلاعات به آنهاست. وب سایت نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولت الکترونیک دارد. با توجه به این مطلب باید اذعان داشت که علیرغم صرف هزینههای زیاد برای طراحی ...
بیشتر
در سالهای اخیر وب سایتها به یکی از اصلیترین ابزار سازمانها برای ارتباط و ارائه خدمات مناسب به سازمانها، کاربران و ذینفعان خود تبدیلشده است؛ که مهمترین هدف آنها ارائه اطلاعات به آنهاست. وب سایت نقش مهمی در پیشبرد اهداف دولت الکترونیک دارد. با توجه به این مطلب باید اذعان داشت که علیرغم صرف هزینههای زیاد برای طراحی و پیادهسازی وب سایت از طرف سازمانها توجه بسیار کمی بر ارزیابی عملکرد وب سایتهای طراحیشده است. با توجه به نقش خطیر وزارت ورزش و جوانان در همین راستا هدف این پژوهش ارزیابی کیفیت وب سایت وزارت ورزش و جوانان است. جامعه آماری تحقیق شامل اساتید خبره در مدیریت رسانههای ورزشی بودند که تعدادشان 31 نفر بود. به علت کم بودن تعداد جامعه آماری از نمونهگیری کل شمار استفاده گردید. ابزار اندازهگیری در این تحقیق، پرسشنامه ی استاندارد ارزیابی وب سایت حقیقی نسب (1387) بود. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرمافزار Expert Choice12 استفاده گردید. نتایج نشان میدهد که قابلیت استفاده 62/0 و جذابیت 38/0 بوده و انسجام بیشترین و تعامل کمترین وزن را به خود اختصاص داده است.