با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
بررسی تاثیر نیازهای روانی در گرایش افراد به شرط‌بندی اینترنتی در ورزش

علی ساجدی سابق؛ سید عماد حسینی؛ فرشاد امامی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 بهمن 1401

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64967.1650

چکیده
  گسترش روزافزون شرط‌بندی در فضای اینترنت و ایجاد مشکلات فردی و اجتماعی فراوان باعث نگرانی‌های جوامع برای افراد درگیر در این عامل شده است. در این میان یکی از جنبه ‌های مورد توجه در علل گرایش افراد به شرط‌بندی‌های اینترنتی جنبه نیازهای روانی افراد به نظر می‌رسد. لذا در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نیازهای روانی افراد در گرایش به شرط‌بندی ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
طراحی مدل درآمدزایی روز مسابقه در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران با تأکید بر نقش رسانه

مریم سادات مهدی اسلام؛ علی محمد صفانیا؛ محسن باقریان فرح آبادی؛ سید صلاح الدین نقشبندی

دوره 11، شماره 4 ، مرداد 1403، ، صفحه 111-125

https://doi.org/10.30473/jsm.2023.65983.1688

چکیده
  هدف از این پژوهش، طراحی مدل درآمدزایی روز مسابقه در باشگاه­‌های لیگ برتر فوتبال ایران با تأکید بر نقش رسانه بود. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری داده­‌ها، توصیفی- پیمایشی بود که با رویکرد پژوهش، آمیخته بود. در بخش کیفی از روش تحلیل تم و در بخش کمی از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شد. در بخش کیفی، مشارکت‌کنندگان ...  بیشتر