رسانه های ورزشی
محمدعلی جان بزرگی؛ فریده اشرف گنجویی؛ محسن باقریان فرح آّبادی؛ زهرا حاجی انزهائی
چکیده
تحقیق حاضر باهدف ارائه الگوی تعاملی عوامل مؤثر بر توسعه سیستمهای اطلاعات مدیریت ورزش قهرمانی کشور انجام گردید. روش تحقیق حاضر از نوع آمیخته (روش کیفی و کمی) بود. جامعه آماری بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بودند که تعداد ۱۴ مصاحبه از میان این افراد انجام گردید. همچنین در بخش کمی تحقیق حاضر علاوه بر نخبگان بخش کیفی، برخی مدیران ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف ارائه الگوی تعاملی عوامل مؤثر بر توسعه سیستمهای اطلاعات مدیریت ورزش قهرمانی کشور انجام گردید. روش تحقیق حاضر از نوع آمیخته (روش کیفی و کمی) بود. جامعه آماری بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بودند که تعداد ۱۴ مصاحبه از میان این افراد انجام گردید. همچنین در بخش کمی تحقیق حاضر علاوه بر نخبگان بخش کیفی، برخی مدیران و کارشناسان حوزه ورزش قهرمانی و همچنین مسئولین فناوری اطلاعات فدراسیونها و هیئتهای ورزشی نیز به جامعه آماری اضافه شدند. با این توجه پس از برآوردهای اولیه تعداد آنان شامل 320 نفر بود. بر اساس جدول حجم نمونه مورگان و با توجه به روش نمونهگیری دردسترس تعداد 175 نفر بهعنوان نمونه تحقیق مشخص شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر شامل مصاحبه و پرسشنامه بود. مراحل تحلیل دادهها از طریق کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی انجام گرفت. همچنین در بخش کمی جهت تحلیل دادههای تحقیق از روش تحلیل دیمتل استفاده گردید. با توجه به نتایج تحقیق حاضر مشخص گردید که عوامل مؤثر بر توسعه سیستمهای اطلاعات مدیریت ورزش قهرمانی کشور شامل پویایی، تعالی درونی، دانش فنی، سیستم انگیزشی و تحول مدیریتی میباشد. با توجه به نتایج مشخص گردید که تعالی درونی و تحول مدیریتی بهعنوان عوامل علی و عوامل پویایی، دانش فنی و سیستم انگیزشی بهعنوان عوامل معلولی مشخص گردید. مطابق با این روابط مشخص گردید که نقش تعالی درونی و تحول مدیریتی در بروز و شکلگیری سایر عوامل در جهت توسعه سیستمهای اطلاعات مدیریت ورزش قهرمانی کشور مهم میباشد.
روابط عمومی ورزشی
محمد صدیق پورمند؛ مینا حکاک زاده؛ محسن منوچهری نژاد
چکیده
هدف این پژوهش، طراحی مدل تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش بود. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بود و از روش تحلیل محتوا و رویکرد گلیزری بهعنوان روش تحقیق استفاده شد. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 15 نفر از شامل مدیران ارشد وزارت آموزشوپرورش ...
بیشتر
هدف این پژوهش، طراحی مدل تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش بود. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بود و از روش تحلیل محتوا و رویکرد گلیزری بهعنوان روش تحقیق استفاده شد. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 15 نفر از شامل مدیران ارشد وزارت آموزشوپرورش و اعضای هیئتعلمی رشته مدیریت ورزشی گرایش برنامهریزی و همه افراد دارای تجربه اجرایی در بحث برنامهریزی استراتژیک سازمانهای ورزشی بود. روایی و پایایی کدهای بهدستآمده به تأیید رسید. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با بهرهگیری از نرمافزار مکسکیودیای نسخه پرو استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که 22 مفهوم و چهار مقوله (کد محوری)، از مؤلفههای اثرگذار بر تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش، عوامل فردی، امکانات و زیرساختها و سازمانی بودند.