با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
طراحی مدل ساختاری انگیزه بینندگان برنامه‌های ورزشی از طریق وسایل دیجیتال

معصومه بابایی مبارکه؛ مهدی کهندل؛ عباس خدایاری؛ مهوش نوربخش؛ علی زارعی

دوره 7، شماره 1 ، مهر 1398، ، صفحه 15-26

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.45341.1314

چکیده
  هدف این مطالعه بررسی رابطه انگیزه بینندگان برنامه‌های ورزشی از طریق وسایل دیجیتال است. پس از شناسایی متغیرهای انگیزه بینندگان برنامه‌های ورزشی، نه متغیر پنهان انگیزه مورد بررسی قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها و برای شناسایی و  استخراج مقیاس‌ها و گویه‌ها  از روش تحلیل عامل اکتشافی با چرخش متعامد  با استفاده از نرم‌افزارهای ...  بیشتر

شناسایی انگیزه و دلایل‌ خالکوبی ورزشکاران

قاسم مهرابی؛ محمد ابراهیم رزاقی؛ فایزه یزدانی

دوره 3، شماره 4 ، شهریور 1395، ، صفحه 35-44

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی انگیزه و دلایل‌ خالکوبی ورزشکاران انجام گرفت. پژوهش از نوع توصیفی و از حیث جمع‌آوری اطلاعات پیمایشی بود. جامعة آماری تحقیق را ورزشکاران دارای خالکوبی بالای 12 سال تشکیل می‌داد، به این ترتیب، 223 ورزشکار که از شرایط فوق برخوردار بودند به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری داده‌ها یک پرسش‌نامه 27 گویه ...  بیشتر

شناسایی و رتبه بندی عوامل انگیزشی در مصرف مجازی ورزش (بازی های ویدیویی) فوتبال در پسران نوجوان ایرانی

بهرام یوسفی؛ علی اشرف خزائی؛ اکرم قبادی یگانه

دوره 1، شماره 2 ، بهمن 1392، ، صفحه 31-39

چکیده
  بازی­های ویدیویی ورزشی به‌عنوان بازاری بزرگ از بعد مجازی مصرف ورزش شناخته شده­اند. هدف از پژوهش حاضر اولویت‌بندی فاکتورهای انگیزشی در مصرف مجازی ورزش فوتبال در بین نوجوانان پسر ایرانی بود. جامعه آماری 30هزار پسر (13 تا 18 سال) بود که در مسابقات جام دیجیتال 2013 شرکت کرده بودند و نمونه آماری شامل 384 نوجوان بود که به‌طور داوطلبانه با ...  بیشتر