با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
تحلیل محتوای کمی روند پژوهشهای مرتبط با ورزش همگانی از سال 1390 الی 1399

لیلا بیرامی جغناب؛ رحیم رمضانی نژاد

دوره 11، شماره 3 ، اردیبهشت 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63772.1616

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، شناخت ویژگی‌های محتوایی مقالات علمی-پژوهشی مرتبط با ورزش همگانی از سال 1390 تا 1399 بود. این پژوهش بر مبنای راهبرد، توصیفی؛ از نظر مسیر اجرا، تحلیل محتوا ؛ و از نظر جمع‌آوری اطلاعات، اسنادی است. نمونۀ تحقیق به صورت تمام شمار و برابر با جامعۀ آماری به تعداد 271 مقاله در نظر گرفته شد. از آمار توصیفی و نرم‌افزار اکسل و اس.پی.اس.اس ...  بیشتر

تبلیغات در ورزش
تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره تأمین خدمات ورزش همگانی ایران

محمدرسول خدادادی؛ یعقوب بدری آذرین؛ مهدی جهانگیری؛ مریم فریدفتحی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1402، ، صفحه 15-32

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.63888.1619

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف ارائه مدل تدوین مدل یکپارچگی ارتباطات در زنجیره‌ تأمین خدمات ورزش همگانی ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر با استفاده از طرح نظام‌مند نظریه داده‌بنیاد و برمبنای رویکرد نگاشت شناختی فازی انجام شد. نمونه‌گیری به‌صورت نظری و گلوله‌برفی بود و با مصاحبه‌های عمیق و نیمه ساختاریافته با 18 نفر از متخصصان صنعت ورزش، ورزش همگانی ...  بیشتر

مطالعه ورزش آموزشی و همگانی دانشگاه‌ها به روش تحلیل سوات با رویکرد نشر یافته ها و ارائه کاربرد (مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی)

عباس شعبانی؛ بهرام صالح نیا

دوره 6، شماره 4 ، تیر 1398، ، صفحه 87-98

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.46550.1329

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش مطالعه ورزش آموزشی و همگانی دانشگاه‌ها به روش تحلیل سوات با رویکرد نشر یافته‌ها و ارائه کاربرد می­باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی ـ تحلیلی و از نظر هدف کاربردی می­ باشد. روش جمع‌آوری داده­ ها شامل مطالعات کتابخانه ­ای، روش دلفی و در نهایت پرسش‌نامه است. برای تعیین روایی پرسش‌نامه با متخصصین مشورت و بعد ...  بیشتر

بررسی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه ورزش همگانی (از دیدگاه دانشجویان دانشگاه تهران)

رضا شهبازی؛ جواد مصطفایی کیوی؛ روح الله دایی؛ نصرالله سجادی

دوره 6، شماره 1 ، آبان 1397، ، صفحه 34-42

https://doi.org/10.30473/jsm.2018.5116

چکیده
  با توجه به اهمیت ورزش همگانی بر ابعاد مختلف فردی و اجتماعی افراد و افزایش امید به زندگی مردم از طریق سلامتی افراد جامعه، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه ورزش همگانی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه تهران انجام‌ شده است. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه تهران تشکیل می‌دهند. نمونه آماری با استفاده از جدول ...  بیشتر

بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش بانوان استان کرمانشاه به ورزش همگانی

شیرین زردشتیان؛ مریم حسینی؛ جواد کریمی

دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1395، ، صفحه 13-20

چکیده
  با توجه به اثر ورزش بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و اهمیت توسعه آن در مقیاس های ملی و نقش میانجی رسانه ها در این زمینه، پژوهش حاضر درصدد برآمده تا نقش رسانه های جمعی را در گرایش بانوان استان کرمانشاه به ورزش همگانی مورد بررسی قرار دهد . جامعه آماری تحقیق را جمعیت 1500 نفره از بانوان کرمانشاه تشکیل می دهند. با استفاده ا ز جدول کرجسی ...  بیشتر

بررسی تاثیر رسانه ها بر ورزش همگانی و تفریحی.

عباس شعبانی؛ مرتضی رضایی صوفی

دوره 3، شماره 1 ، آذر 1394، ، صفحه 24-29

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش بررسی و توصیف تاثیر رسانه ها بر ورزش همگانی و تفریحی می باشد. روش پژوهش این تحقیق توصیفی تحلیلی و از نظر هدف کاربردی می باشد. روش جمع آوری داده ها شامل مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه محقق ساخته می باشد. جهت تعیین پایایی پرسشنامه از بخش کوچکی از جامعه آماری استفاده و از طریق آلفای کرونباخ در سطح 05/0 پایایی پرسشنامه ...  بیشتر

تحلیل ورزش و تربیت بدنی در قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

عباس شعبانی؛ مرتضی رضائی صوفی؛ سید سعید حسینی

دوره 2، شماره 4 ، شهریور 1394، ، صفحه 60-72

چکیده
  چکیده   هدف از انجام این پژوهش تحلیل ورزش و تربیت بدنی در قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. نحوه جمع آوری اطلاعات در این پژوهش به صورت کتابخانه ای و پرسشنامه ای می باشد اطلاعات از سند قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران(1390-1394) اخذ و پرسشنامه ...  بیشتر

مقایسه دیدگاه اساتید، کارشناسان رسانه و مشارکت کنندگان ورزش همگانی در مورد کارکردهای رسانه های جمعی در توسعه و ترویج ورزش همگانی

حسین عیدی؛ رسول آزادی؛ جواد خسروی

دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 42-50

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی کارکردهای رسانه­ ها در ترویج ورزش همگانی شهر کرمانشاه است. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش کلیه کارشناسان رسانه ­ای، اساتید تربیت بدنی و شرکت کنندگان در ورزش همگانی شهر کرمانشاه بود که از روش نمونه گیری غیرتصادفی استفاده و 174 نفر به پرسشنامه پژوهش پاسخ دادند. از پرسشنامة بازبینی ...  بیشتر

بررسی تاثیر رسانه ها بر ساختار ورزش کشور

مرتضی رضائی صوفی؛ عباس شعبانی

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1393، ، صفحه 61-67

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی تاثیر  رسانه ها  بر ساختار ورزش کشور  بود. روش پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی و از نظر هدف کاربردی می باشد. روش جمع­آوری داده­ها شامل مطالعات کتابخانه ای، روش دلفی و در نهایت پرسشنامه محقق ساخته می باشد. روایی پرسشنامه بوسیله متخصصین تایید و جهت تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ  استفاده گردید. ...  بیشتر

بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش دانشجویان دانشگاه الزهرا به ورزش همگانی

محمد علی قره؛ نگار قلی پور؛ زینب آنت

دوره 1، شماره 2 ، بهمن 1392، ، صفحه 40-47

چکیده
  با توجه به اثر ورزش بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و اهمیت توسعه آن در مقیاس­های ملی و نقش میانجی رسانه­ها، در این زمینه پژوهش حاضر درصدد برآمده تا نقش رسانههای جمعی را در گرایش دانشجویان دانشگاه الزهرا به ورزش همگانی مورد بررسی قرار دهد. جامعه آماری تحقیق را جمعیت ۷۰۰۰ نفره­ از دانشجویان دانشگاه الزهرا تشکیل می­دهند. با ...  بیشتر