رسانه های ورزشی
شیرین محمدی؛ حسین عیدی
چکیده
هدف این پژوهش طراحی مدل ساختاری تفسیری راهبردهای کاهش بیحسی سازمانی معلمان تربیتبدنی با تأکید بر رسانه بود. پژوهش حاضر از نوع آمیخته (کیفی و کمی) اسگت. در فاز اول روش تحقیق کیفی با استفاده از تحلیل مضمون و در فاز دوم روش کمی براساس مدلسازی ساختاری تفسیری انجام گرفت. جامعه آماری در هر دو بخش کیفی و کمی با توجه به خبره محور بودن رویکرد ...
بیشتر
هدف این پژوهش طراحی مدل ساختاری تفسیری راهبردهای کاهش بیحسی سازمانی معلمان تربیتبدنی با تأکید بر رسانه بود. پژوهش حاضر از نوع آمیخته (کیفی و کمی) اسگت. در فاز اول روش تحقیق کیفی با استفاده از تحلیل مضمون و در فاز دوم روش کمی براساس مدلسازی ساختاری تفسیری انجام گرفت. جامعه آماری در هر دو بخش کیفی و کمی با توجه به خبره محور بودن رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، خبرگان تشکیل دادند که شامل اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در حوزه آموزشوپرورش و همچنین معلمان ورزش نخبه کشوری بودند. روش نمونهگیری در قسمت کمی نیز با توجه به خبرهمحور بودن رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، خبرگان بخش کیفی بودند (15= N). ابزار اندازهگیری در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی، پرسشنامه بود. روایی و پایایی دادهها مورد تأیید قرار گرفت. از دو روش تحلیل مضمون (نرمافزار مکس کیودیای) و مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) (نرمافزار اکسل) برای تجزیهوتحلیل دادهها استفادهشده است. 5 مضمون اصلی راهبردهای کاهش بیحسی سازمانی معلمان تربیتبدنی با تأکید بر رسانه شناساییشده است. آموزشی و کانال ارتباطی در خوشه مستقل قرار دارند یعنی بر عوامل دیگر تأثیر زیاد دارد و عوامل دیگر بر آن تأثیر اندکی دارد، آگاهیرسانی، پیگیری و گزارش در خوشه وابسته قرارگرفتهاند یعنی متأثر از عوامل دیگر هستند و بر دیگر عوامل تأثیر اندکی دارند و نگرشی در خوشه پیوندی قرار دارند یعنی بر سایر عوامل تأثیرگذار است و از سایر عوامل نیز تأثیر میگیرد.