نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
2 استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران
چکیده
هدف این پژوهش طراحی مدل ساختاری تفسیری راهبردهای کاهش بیحسی سازمانی معلمان تربیتبدنی با تأکید بر رسانه بود. پژوهش حاضر از نوع آمیخته (کیفی و کمی) اسگت. در فاز اول روش تحقیق کیفی با استفاده از تحلیل مضمون و در فاز دوم روش کمی براساس مدلسازی ساختاری تفسیری انجام گرفت. جامعه آماری در هر دو بخش کیفی و کمی با توجه به خبره محور بودن رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، خبرگان تشکیل دادند که شامل اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در حوزه آموزشوپرورش و همچنین معلمان ورزش نخبه کشوری بودند. روش نمونهگیری در قسمت کمی نیز با توجه به خبرهمحور بودن رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، خبرگان بخش کیفی بودند (15= N). ابزار اندازهگیری در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی، پرسشنامه بود. روایی و پایایی دادهها مورد تأیید قرار گرفت. از دو روش تحلیل مضمون (نرمافزار مکس کیودیای) و مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) (نرمافزار اکسل) برای تجزیهوتحلیل دادهها استفادهشده است. 5 مضمون اصلی راهبردهای کاهش بیحسی سازمانی معلمان تربیتبدنی با تأکید بر رسانه شناساییشده است. آموزشی و کانال ارتباطی در خوشه مستقل قرار دارند یعنی بر عوامل دیگر تأثیر زیاد دارد و عوامل دیگر بر آن تأثیر اندکی دارد، آگاهیرسانی، پیگیری و گزارش در خوشه وابسته قرارگرفتهاند یعنی متأثر از عوامل دیگر هستند و بر دیگر عوامل تأثیر اندکی دارند و نگرشی در خوشه پیوندی قرار دارند یعنی بر سایر عوامل تأثیرگذار است و از سایر عوامل نیز تأثیر میگیرد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Designing an interpretative structural model of strategies to reduce organizational numbness of physical education teachers with an emphasis on media
نویسندگان [English]
- Shirin Mohamadi 1
- Hossein Eydi 2
1 PhD Student in Sport management Kermanshah Branch, Islamic Azad University, Kermanshah, Iran.
2 Assistant Professor, Department of Sport Management, Raazi University, Kermanshah, Iran
چکیده [English]
The purpose of this research was to design an interpretive structural model of strategies to reduce organizational numbness of physical education teachers with an emphasis on media. The current research is a mixed (qualitative and quantitative) type of research. In the first phase, a qualitative research method was conducted using thematic analysis, and in the second phase, a quantitative method was conducted based on interpretive structural modeling. The statistical population in both qualitative and quantitative sections, due to the expert-centeredness of the interpretive structural modeling approach, formed experts who included prominent professors in the field of sports management specializing in the field of education, as well as elite sports teachers of the country.. Sampling method in the quantitative part, due to the expert-centeredness of the interpretive structural modeling approach, the experts were in the qualitative part (N=15). The measurement tool was a semi-structured interview in the qualitative part and a questionnaire in the quantitative part. Validity and reliability of the data were confirmed. Two methods of theme analysis (Max QDI software) and Interpretive Structural Modeling (ISM) (Excel software) were used for data analysis. 5 main themes of strategies to reduce organizational numbness of physical education teachers have been identified with an emphasis on the media. Education and communication channel are in the independent cluster, that is, it has a great influence on other factors and other factors have little influence on it. Awareness, follow-up and reporting are in the dependent cluster,
کلیدواژهها [English]
- organizational numbness
- procrastination
- physical education teachers
- media