علی کریمی؛ علی احمدی؛ حسام الدین علی دوستی؛ مهدی حریری
چکیده
یکی از متغیرهای مهم در سازمان ها، اخلاق حرفه ای کارکنان است. ترویج اخلاق حرفه ای در سازمان ها با تاکید بر یکی از مهم ترین تحولات در دنیای امروز یعنی رسانه های اجتماعی ، نه تنها محیط با نشاط و مساعدی برای افزایش بهره وری می آفریند، بلکه نقش موثری در دست یابی به سلامت سازمانی به عنوان یکی از نمودهای تعالی سازمان دارد. روش پژوهش توصیفی - ...
بیشتر
یکی از متغیرهای مهم در سازمان ها، اخلاق حرفه ای کارکنان است. ترویج اخلاق حرفه ای در سازمان ها با تاکید بر یکی از مهم ترین تحولات در دنیای امروز یعنی رسانه های اجتماعی ، نه تنها محیط با نشاط و مساعدی برای افزایش بهره وری می آفریند، بلکه نقش موثری در دست یابی به سلامت سازمانی به عنوان یکی از نمودهای تعالی سازمان دارد. روش پژوهش توصیفی - همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل 320 نفر از مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بودند که با استفاده از روش تصادفی طبقه ای و بر اساس فرمول کوکران، 175 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش استفاده از سه پرسشنامه: اخلاق حرفه ای، سلامت سازمانی و رسانه های اجتماعی بود. برای تحلیل داده ها از نرم افزار آماری Smart PLS، مدل معادلات ساختاری و روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. به طور کلی بین اخلاق حرفه ای بر سلامت سازمانی با نقش میانجی رسانه های اجتماعی در بین مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه رابطه مثبت و معناداری برقرار است. بر این اساس اخلاق حرفه ای بر رسانه های اجتماعی با ضریب مسیر 76/،0 اخلاق حرفه ای بر سلامت سازمانی با ضریب مسیر 34/0 و رسانه های اجتماعی بر سلامت سازمانی با ضریب مسیر 41/0 اثر گذار بوده است.