علی ساجدی سابق؛ سید عماد حسینی؛ فرشاد امامی
چکیده
گسترش روزافزون شرطبندی در فضای اینترنت و ایجاد مشکلات فردی و اجتماعی فراوان باعث نگرانیهای جوامع برای افراد درگیر در این عامل شده است. در این میان یکی از جنبه های مورد توجه در علل گرایش افراد به شرطبندیهای اینترنتی جنبه نیازهای روانی افراد به نظر میرسد. لذا در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نیازهای روانی افراد در گرایش به شرطبندی ...
بیشتر
گسترش روزافزون شرطبندی در فضای اینترنت و ایجاد مشکلات فردی و اجتماعی فراوان باعث نگرانیهای جوامع برای افراد درگیر در این عامل شده است. در این میان یکی از جنبه های مورد توجه در علل گرایش افراد به شرطبندیهای اینترنتی جنبه نیازهای روانی افراد به نظر میرسد. لذا در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر نیازهای روانی افراد در گرایش به شرطبندی اینترنتی پرداخته شده است. در این پژوهش که از نظر نوع، همبستگی و از نظر هدف، کاربردی است؛ از مصاحبه با روش کدگذاری باز در روش کیفی و از پرسشنامه در روش کمی استفاده شده است. جامعه آماری بخش کیفی 12 نفر از نخبگان، متخصصان و کارشناسان مربوطه در حوزۀ علوم اجتماعی و ورزشی بودند که با روش گلوله برفی انتخاب شدند و در روش کمی 367 نفر از افراد شرکت کننده در شرطبندیها بودند که از این میان 188 نفر به وسیله فرمول کوکران و با روش نمونهگیری تصادفی مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته (شرطبندی در ورزش) جهت ارزیابی متغیرها استفاده شد و توسط 12 نفراز نخبگان روایی محتوی و صوری آن تایید شده و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 83/0 بدست آمد. برای تحلیل دادهها از نرمافزار اس.پی.اس.اس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد با توجه به مقادیر t تاثیر محیط و جامعه با همبستگی 82/0 و نیازهای روانی ا همبستگی 58/0 از جمله مهترین عوامل موثر بودند.
سلمان جعفری؛ بهرام اکبری؛ ثنا محمد علیزاد رفیع
دوره 5، شماره 1 ، آذر 1396، ، صفحه 15-26
چکیده
هدف از اجرای این تحقیق بررسی نقش اینترنت برآمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهر تبریز بود. روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران ارشد (مدیرعامل، مدیر فروش و مدیر مالی) شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز بود و نمونه تحقیق هم تعداد ...
بیشتر
هدف از اجرای این تحقیق بررسی نقش اینترنت برآمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهر تبریز بود. روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران ارشد (مدیرعامل، مدیر فروش و مدیر مالی) شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز بود و نمونه تحقیق هم تعداد 68 مدیر ارشد بهصورت نمونه در دسترس از مناطق مختلف شهرستان تبریز انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته (1395) استفاده گردید. برای تحلیل داده ها نیز از آزمونهای تی استیودنت، فریدمن، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون دومتغیره استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد: اینترنت برآمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز تأثیر دارد. بین اولویتبندی مؤلفههای آمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز تفاوت وجود دارد که دراینبین عامل تبلیغ در رتبه نخست و عامل مکان در رتبه آخر قرار داشت. همچنین بین مؤلفههای آمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. نتیجهگیری کلی اینکه استفاده از اینترنت میتواند موجب بهبود آمیخته بازاریابی شرکتهای حمایتکننده مالی از باشگاههای ورزشی شود.
سعید خانمرادی؛ حسین عیدی؛ اکرم قبادی یگانه
دوره 3، شماره 1 ، آذر 1394، ، صفحه 41-51
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب در باشگاه های فوتبال ایران، آلمان و انگلستان بود. روش تحقیق توصیفی- تحلیل بود. جامعه آماری شامل وب سایت های رسمی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران (16 تیم)، بوندسلیگای آلمان (18 تیم) و لیگ برتر انگلیس (20 تیم) در فصل 2015-2014 بود. نمونه به صورت تمام شمار و شامل 54 وب سایت بود. ابزار ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب در باشگاه های فوتبال ایران، آلمان و انگلستان بود. روش تحقیق توصیفی- تحلیل بود. جامعه آماری شامل وب سایت های رسمی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران (16 تیم)، بوندسلیگای آلمان (18 تیم) و لیگ برتر انگلیس (20 تیم) در فصل 2015-2014 بود. نمونه به صورت تمام شمار و شامل 54 وب سایت بود. ابزار تحقیق چک لیست محقق ساخته ای بود که روایی آن به تایید متخصصان مدیریت ورزشی رسید، و پایایی آن از طریق پایایی مصححان بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (درصد، میانگین، انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (k-s، ضریب همبستگی اسپیرمن و فریدمن) استفاده شد. نتایج نشان داد که وب سایت باشگاه های ایران پایین ترین میانگین (9/37) را در زمینه ارائه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب (1/43) در مقایسه با باشگاه های آلمان و انگلیس داشتند. مهمترین نقاط قوت و ضعف لیگ برتر ایران در این زمینه نیز مشخص گردید. همچنین باشگاه ملوان در زمینه ارائه خدمات آنلاین بالاترین میانگین رتبه ای (11/40) و تراکتورسازی در زمینه بازاریابی تحت وب بالاترین میانگین رتبه ای (11/67) را داشتند. همچنین بین میزان خدمات آنلاین ارائه شده و بازاریابی تحت وب تنها در میان لیگ برتر انگلستان ارتباط معناداری وجود داشت. نتیجه گیری می شود که باشگاه های فوتبال ایران باید تلاش بیشتری در زمینه بازاریابی و خدمات آنلاین انجام دهند تا فاصله بین خود با کشورهای اروپایی را کاهش دهند.
محمد رضا سرمدی؛ زهره اسماعیلی؛ مریم شیربیگی؛ علی مرادی
دوره 2، شماره 3 ، خرداد 1394، ، صفحه 29-40
چکیده
از تاثیرهای جهانی شدن بر زنان، دگرگونی در تولید و بازتولید هویت دینی است. از نمادهای بارز هویت دینی در زنان حجاب می باشد.که در میان ورزشکاران زن مهم تر تلقی می شود زیرا زنان ورزشکار اولاً به عنوان الگو برای سایر زنان جامعه مورد انتخاب قرارمی گیرند ثانیا به عنوان نماد زن مسلمان در مسابقات بین المللی حضور می یابند. لذا هدف تحقیق حاضر بررسی ...
بیشتر
از تاثیرهای جهانی شدن بر زنان، دگرگونی در تولید و بازتولید هویت دینی است. از نمادهای بارز هویت دینی در زنان حجاب می باشد.که در میان ورزشکاران زن مهم تر تلقی می شود زیرا زنان ورزشکار اولاً به عنوان الگو برای سایر زنان جامعه مورد انتخاب قرارمی گیرند ثانیا به عنوان نماد زن مسلمان در مسابقات بین المللی حضور می یابند. لذا هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه استفاده از ابزار های جهانی شدن(اینترنت، ماهواره) با حجاب زنان حاضر در لیگ برتر فوتسال در سال 1393می باشد. روش تحقیق پیمایشی مقطعی و ابزار پرسشنامه محقق ساخته می باشد. پرسشنامه شامل 28 سوال در 2 بخش موانع حجاب (20 سوال) و نگرش به حجاب (8سوال) و مقیاس نمره گذاری به روش لیکرت می باشد. روایی پرسشنامه توسط اساتید و متخصصان مجرب مورد تایید قرار گرفت.همچنین مقدار آلفای کرونباخ برای سوالات مرتبط با موانع حجاب0.81 و برای پرسشنامه نگرش به حجاب 0.76بدست آمد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتسال در سال1393 (در مجموع144نفر) که با توجه به در دسترس بودن نمونه ها تعداد 90 پرسشنامه توزیع گردید که از این تعداد 75نفر حاضر به پاسخگویی و همکاری با محققین شدند. برای تجزیه و تحلیل آماری از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج نشان داد که استفاده از ابزارهای جهانی شدن بر میزان نگرش به حجاب زنان ورزشکارحاضر در لیگ برتر فوتسال بانوان تاثیر معناداری ندارد و استفاده از این ابزارها و شرکت در فعالیت های ورزشی با حجاب و پوشش اسلامی مانعی برای آنان نمی باشد.