عمار ترابی؛ شهرام علم؛ محمد سجادیان؛ امیر ندری
چکیده
تحقیق حاضر باهدف شناسایی شاخصهای عملکرد مدیران تربیتبدنی نیروهای مسلح در راستای سواد رسانهای در ورزشی طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر از نوع آمیخته بود که بهصورت کیفی و کمی انجام گردید. روش کیفی مورداستفاده در تحقیق حاضر از نوع تحلیلتم بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به حوزه تحقیق بودند که پس از شناسایی این افراد ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف شناسایی شاخصهای عملکرد مدیران تربیتبدنی نیروهای مسلح در راستای سواد رسانهای در ورزشی طراحی و اجرا گردید. روش تحقیق حاضر از نوع آمیخته بود که بهصورت کیفی و کمی انجام گردید. روش کیفی مورداستفاده در تحقیق حاضر از نوع تحلیلتم بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان آگاه به حوزه تحقیق بودند که پس از شناسایی این افراد بهصورت نمونهگیری هدفمند؛ تا رسیدن به اشباع نظری؛ نمونهگیری انجام گردید. درنهایت تعداد 13 نفر بهعنوان نمونه در بخش کیفی مشخص شدند. نمونه آماری در بخش کمی شامل جامعه آماری این تحقیق را تمامی مدیران، متولیان و کارشناسان تربیتبدنی نیروهای مسلح در سال 1400 به تعداد 2500 نفر تشکیل بودند. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر در بخش کیفی شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی شامل پرسشنامه محقق ساخته بود. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق حاضر در بخش کیفی از تحلیلتم بهصورت کدگذاری مصاحبههای تحقیق استفاده شد. همچنین در بخش کمی از روش معادلات ساختاری استفاده گردید. پس از کدگذاریهای انجامشده درنهایت تعداد 36 کد اولیه استخراج گردید. نتایج نشان داد که درمجموع تعداد 4 تم شامل شاخصهای فردی، مدیریتی، مهارتی و سازمانی بهعنوان شاخصهای عملکرد مدیران تربیتبدنی نیروهای مسلح در راستای سواد رسانهای در ورزشی مشخص شدند. توجه به این شاخصها میتواند منجر به بهبود عملکرد مدیران در خصوص سواد رسانهای در ورزش گردد.
سارا کشکر؛ محمد دادرس؛ راحله قیصری
دوره 1، شماره 3 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 63-70
چکیده
هدف تحقیق حاضر ارزیابی کتاب کار تربیت بدنی (راهنمای تدریس) دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان ابتدایی بود. روش تحقیق از نوع تحقیقات ترکیبی بود. جامعه آماری تحقیق معلمان درس تربیت بدنی دوره ایتدایی شهر یزد به تعداد 52 نفر در بودند که همگی آن ها به شکل کل شمار مورد توجه تحقیق قرار گرفتند و نمونه گیری نشدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر ارزیابی کتاب کار تربیت بدنی (راهنمای تدریس) دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان ابتدایی بود. روش تحقیق از نوع تحقیقات ترکیبی بود. جامعه آماری تحقیق معلمان درس تربیت بدنی دوره ایتدایی شهر یزد به تعداد 52 نفر در بودند که همگی آن ها به شکل کل شمار مورد توجه تحقیق قرار گرفتند و نمونه گیری نشدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته ای بود که پس از تأیید روایی توسط 15 نفر از متخصصان برنامه ریزی درسی و اساتید مدیریت ورزشی برای تحقیق حاضر استفاده شد. پایایی پرسشنامه پس از اجرای آزمایشی با محاسبه ضریب پایایی آلفای کرونباخ 92/0 حاصل شد که نشان دهنده پایایی مناسب پرسشنامه بود. نتایج تحقیق نشان داد که معلمان در امر تدریس درحد کمی از کتاب استفاده می کنند و معلمان مرد بیشتر از معلمان زن از کتاب استفاده می کنند و همچنین معلمان لزوم ایجاد تغییراتی را در کتاب مورد تاکید قرار دادند. همچنین معلمان به کمبود امکانات در مدارس که مانع استفاده از کتاب می شود، اشاره داشتند.