فرزاد نوبخت؛ رقیه بخشش؛ مهرداد محرم زاده؛ عباس نقی زاده
چکیده
این پژوهش با هدف امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی انجام شده است تا از نظر مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی بررسی شود.پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ هدف کاربردی بوده که برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه امکان سنجی که با چهل گویه در شش بعد مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی تهیه شد. میزان ...
بیشتر
این پژوهش با هدف امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی انجام شده است تا از نظر مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی بررسی شود.پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ هدف کاربردی بوده که برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه امکان سنجی که با چهل گویه در شش بعد مالی، فنی، انسانی، قانونی، عملیاتی و زمانی تهیه شد. میزان پایایی آن به بوسیله آزمون آلفای کرونباخ وروایی محتوایی پرسشنامه توسط 5 نفر از اساتید حوزه مدیریت ورزشی بررسی(با استفاده از شاخص CVIوCVR) و مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق 270 نفر از مدیران و کارشناسان ورزشی و طراحان نرم افزار شهر اردبیل را شامل می شوند که نمونه گیری در آن به صورت تصادفی طبقه ای صورت گرفته وحجم نمونه با توجه به فرمول کوکران154 نفر برآورد و مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان دادکه که از نظر بعد انسانی امکان اجرای نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی استان اردبیل تایید می شود ولی از نظر بعد فنی، قانونی، مالی، عملیاتی و زمانی امکان اجرای نرم افزار بازاریابی در رویدادهای ورزشی استان اردبیل تایید نمی گردد. با توجه به نتایج بدست آمده طراحی و پیاده سازی نرم افزاربازاریابی رویدادهای ورزشی در استان اردبیل مثبت ارزیابی نمی شود و قبل از اقدام به چنین طراحی حتما بایستی موانع احتمالی و راههای بررسی آن مورد توجه قرار گیرد.
فرزاد نوبخت؛ اکرم فریدی؛ عباس نقی زاده؛ مهرداد محرم زاده؛ نسرین عزیزیان کهن
چکیده
هدف اصلی این مطالعه بررسی قابلیت شبکهسازی باشگاههای ورزشی استان اردبیل بود که در راستای بهرهمندی باشگاهها و توسعه ورزش بانوان از فرصت شبکهسازی انجام شد. روش پژوهش توصیفی و بر اساس هدف کاربردی میباشد که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کارکنان باشگاههای ورزشی استان اردبیل به تعداد 200 نفر است و بر اساس جدول مورگان ...
بیشتر
هدف اصلی این مطالعه بررسی قابلیت شبکهسازی باشگاههای ورزشی استان اردبیل بود که در راستای بهرهمندی باشگاهها و توسعه ورزش بانوان از فرصت شبکهسازی انجام شد. روش پژوهش توصیفی و بر اساس هدف کاربردی میباشد که به صورت میدانی انجام شد. جامعه آماری کارکنان باشگاههای ورزشی استان اردبیل به تعداد 200 نفر است و بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه (120 نفر n=) برآورد شد. روش گردآوری دادهها از طریق پرسشنامه شبکهسازی کسب و کار محقق ساخته انجام شد. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است و برای آزمون فرضیهها از آزمون تی تک نمونهای و نرمافزار 20SPSS استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که باشگاههای بانوان استان اردبیل قابلیت شبکهسازی محصول، فرایندها، سیستم اطلاعاتی و فرهنگ سازمانی به طور معناداری بالاتر از میانگین در نظر گرفته شده میباشد (میانگین برابر 3 و با 95 درصد اطمینان). همچنین شبکهسازی مدیران، کارکنان و ساختار سازمانی به طور معناداری کمتر از میانگین است. با فرهنگسازی فعالیتهای شبکهای و تغییر رویکرد مدیران و کارکنان باشگاههای بانوان میتوان محصولات جدیدی را در باشگاههای موجود توسعه داد. همچنین با استانداردسازی فرایندها و استفاده از سیستمهای جدید اطلاعاتی میتوان فرایند شبکهسازی را تسهیل کرد، چرا که باشگاههای موجود به دلیل کوچک بودن به تنهایی نمیتوانند مسیر توسعه را تجربه کنند.