رسانه های ورزشی
ندا انصاری؛ مجید خوروش؛ الهام مشکل گشا
چکیده
هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی تاثیر توانایی هوش تجاری بر عملکرد استارت آپ ها با نقش میانجی یادگیری شبکه اجتماعی و نوآوری در صنعت ورزش کشور می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران شرکتهای تولیدکنندۀ لوازم ورزشی ایران بنا بر آمار اعلام شده از طریق سایت رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور 255 نفر (236 نفر مرد و 19 نفر زن) بود. نمونه آمار به ...
بیشتر
هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی تاثیر توانایی هوش تجاری بر عملکرد استارت آپ ها با نقش میانجی یادگیری شبکه اجتماعی و نوآوری در صنعت ورزش کشور می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران شرکتهای تولیدکنندۀ لوازم ورزشی ایران بنا بر آمار اعلام شده از طریق سایت رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور 255 نفر (236 نفر مرد و 19 نفر زن) بود. نمونه آمار به روش کل شمار انتخاب می شود بنابراین مدیران شرکتهای تولیدکنندۀ لوازم ورزشی ایران نمونه آماری را تشکیل داد. از پرسشنامه های هوش تجاری تام و الیویرا (۲۰۱۶)، یادگیری شبکه اجتماعی هاسین (2009)، نوآوری وانگ و احمد (2004)، استارت آپ ها طالبی (1399) برای اندازه گیری متعیرهای تحقیق استفاده شد. برای مدل سازی معادلات ساختاری از نرم افزارهای اس.پی.اس نسخه 23 و پی.ال.اس نسخه 2 استفاده شد. شاخص برازش مدل 61/0 GOF= گزارش شد. نتایج تحقیق نشان داد که توانایی هوش تجاری بر توسعه عملکرد استارت آپ ها با نقش میانجی یادگیری شبکه اجتماعی و نوآوری در صنعت ورزش کشور تاثیر دارد.
رسول نظری؛ الهام مشکل گشا؛ رضا فردی پور
چکیده
هدف از پژوهش بررسی نقش کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی به عنوان عوامل اثرگذار بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی می باشد. پژوهش از نوع تحقیق کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی است، جمع آوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه انجام شد. محیط پژوهش شرکت تولید کننده و فروشنده محصولات ...
بیشتر
هدف از پژوهش بررسی نقش کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی به عنوان عوامل اثرگذار بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی می باشد. پژوهش از نوع تحقیق کاربردی، از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی است، جمع آوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه انجام شد. محیط پژوهش شرکت تولید کننده و فروشنده محصولات ورزشی مجید بود. جامعه آماری پژوهش فروشندگان ورزشی بودند، ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش نامه بود، نمونه آماری 144 نفر از فروشندگان ورزشی می باشد. اطلاعات بوسیله نرم افزارهای ایموس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که متغیرهای کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی با اثربخشی بازاریابی به طور مستقیم و همچنین به طور غیر مستقیم از طریق اثر متغیر میانجی مبادله دانش ضمنی رابطه مثبت دارد. نقش میانجی مبادله دانش ضمنی در رابطه بین کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصت های اجتماعی سازی با اثربخشی بازاریابی نقش تاثیر گذار می باشد. به طور کلی پیشنهاد می گردد مدیران بازاریابی و فروش راهبردهایی را در جهت ارتقای اثربخشی بازاریابی از طریق افزایش سرمایه گذاری بر روی ارتباطات میان کارکردی و فرصت های اجتماعی سازی مد نظر قرار دهند.