رسانه های ورزشی
سیده طاهره موسوی راد؛ حسین پورسلطانی زرندی
چکیده
هدف از انجام این مطالعه، بررسی اثر کیفیت خدمات آموزشی الکترونیکی بر وفاداری دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کرج با نقش میانجی رضایتمندی می باشد. روش تحقیق توصیفی-همبستگی، کاربردی و مقطعی است. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی در سال مهر 1403 می باشند. حجم نمونه 216 نفر با روش نمونهگیری ...
بیشتر
هدف از انجام این مطالعه، بررسی اثر کیفیت خدمات آموزشی الکترونیکی بر وفاداری دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کرج با نقش میانجی رضایتمندی می باشد. روش تحقیق توصیفی-همبستگی، کاربردی و مقطعی است. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی در سال مهر 1403 می باشند. حجم نمونه 216 نفر با روش نمونهگیری غیرتصادفی دردسترس انتخاب شد. ابزار جمعآوری دادهها شامل پرسشنامههای استاندارد پرسشنامه رضایتمندی چن و لین (2019)، پرسشنامه کیفیت خدمات یادگیری الکترونیکی فام و همکاران (2019) و پرسشنامه وفاداری مشتریان آلن (1990) است. تحلیل دادهها با استفاده از آزمون مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از SPSS و AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل نشان میدهد که کیفیت خدمات یادگیری الکترونیکی تأثیر مثبت و معناداری بر رضایتمندی و وفاداری کاربران دارد. بهویژه، رضایتمندی بهعنوان یک متغیر میانجی، نقش مهمی در تسهیل تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری ایفا میکند. با توجه به افزایش کاربران اینترنت و روند رو به رشد یادگیری الکترونیکی، بهبود کیفیت خدمات آموزشی بهویژه در دانشگاهها ضروری است. این یافتهها بر اهمیت ارتقاء کیفیت خدمات یادگیری الکترونیکی تأکید دارند و نشان میدهند که دانشگاهها باید به نیازهای دانشجویان پاسخ دهند و اقداماتی برای بهبود تجربه یادگیری و خدمات رفاهی انجام دهند. در نهایت، این تحلیل تأکید میکند که توجه به کیفیت خدمات نه تنها میتواند رضایت دانشجویان را افزایش دهد، بلکه به وفاداری آنها و در نتیجه به موفقیت و پایداری بلندمدت مؤسسات آموزشی کمک خواهد کرد.
سید رضا موسوی بیوکی؛ سیده طاهره موسوی راد؛ ابولفضل فراهانی
چکیده
ﻫﺪف از ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ بررسی رابطه بین ارتباطات با رویکرد سیاسی واثربخشی مدیران باشگاههای فوتبال (تهران )می باشد. جامعه آماری در این پژوهش مدیران باشگاه های حاضردر مسابقات لیگ های کشور با الویت تیم های تهرانی حاضر در این مسابقات و همچنین مدیران تیم های حاضر در مسابقات آسیا ویژن ،دسته اول و دوم تهران ( 360 = N) با استفاده از فرمول ...
بیشتر
ﻫﺪف از ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ بررسی رابطه بین ارتباطات با رویکرد سیاسی واثربخشی مدیران باشگاههای فوتبال (تهران )می باشد. جامعه آماری در این پژوهش مدیران باشگاه های حاضردر مسابقات لیگ های کشور با الویت تیم های تهرانی حاضر در این مسابقات و همچنین مدیران تیم های حاضر در مسابقات آسیا ویژن ،دسته اول و دوم تهران ( 360 = N) با استفاده از فرمول کوکران 186 نفربه صورت تصادفی انتخاب شدند. ﺑﺮای دﺳﺘﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ اﻫﺪاف ﺗﺤﻘﻴﻖ از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎی اﺳﺘﺎﻧﺪارد، ارتباطات سیاسی(محقق ساخته ، 1398) و پرسشنامه اثربخشی مدیران (تالگوت پارسونز ،1969) ﻛﻪ رواﻳﻲ ﻫﺮدو ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺗﻮﺳﻂ10 ﺗﻦ از ﻣﺘﺨﺼﺼﻴﻦ ﺗﺎﻳﻴﺪ و ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ آﻧﻬﺎ در یک مطالعه مقدماتی با30 آزمودنی و با الفای کرانباخ به ترتیب ارتباطات سیاسی(0/703)، اثربخشی(0/845)محاسبه شد.ﺑﺮای ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ داده ها از روش ﻫﺎی آﻣﺎری ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ و اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﻲ ازﺟﻤﻠﻪ ﻛﻠﻤﻮﮔﺮوف اﺳﻤﻴﺮﻧﻮف، تی ﺗﻚ ﻧﻤﻮﻧﻪ ای، آزﻣﻮن ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ ﭘﻴﺮﺳﻮن، و رﮔﺮﺳﻴﻮن ﺧﻄﻲ چند متغیره استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد ارتباطات سیاسی با اثربخشی رابطه مثبت ومعنا داری دارد و همچنین ارتباطات سیاسی توانایی پیش بینی از متغییر اثربخشی مدیران دارا می باشد همچنین وضعیت ارتباطات سیاسی بیش از حد متوسط و اثر بخشی بیشتر از حد متوسط و در حد مطلوبی قرار داردوپیشنهاد می گردد مدیران باشگاههای فوتبال تلاش کنند ارتباطات ﺳﯿﺎﺳﯽ خود را ﺑﺎ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪی ﺑﻪ ﮐﺎر بگیرند این خود براثربخشی مدیران می افزاید.