مهارت های ارتباطی در ورزش
حسین کریم عباس؛ شیرین زردشتیان
چکیده
هدف این پژوهش تعیین اثر مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند تیم: نقش میانجی هویت تیمی و جامعهی آنلاین هواداران در تیم نفت الوسط عراق بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را هواداران تیم فوتسال نفت الوسط عراق که در گروههای مجازی آنلاین و یا جوامع آنلاین هواداران عضو بودند تشکیل دادند. ...
بیشتر
هدف این پژوهش تعیین اثر مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند تیم: نقش میانجی هویت تیمی و جامعهی آنلاین هواداران در تیم نفت الوسط عراق بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را هواداران تیم فوتسال نفت الوسط عراق که در گروههای مجازی آنلاین و یا جوامع آنلاین هواداران عضو بودند تشکیل دادند. با توجه به قاعده تعیین حجم نمونه بهینه مولر، تعداد 277 نفر از هواداران به عنوان نمونه در پژوهش شرکت کردند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامههای استاندارد مسئولیتاجتماعی درکشده، هویت تیمی، هویت جامعه آنلاین و ارزش ویژه برند کیم و مانولی (2022) بود. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری واریانس محور استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد مسئولیتاجتماعی درکشده بر ارزش ویژه برند (322/0=β)، هویت تیمی (652/0=β) و هویت جامعه آنلاین (695/0=β) تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین هویت تیمی (315/0=β) و هویت جامعه آنلاین (311/0=β) تاثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژهبرند دارند. در نهایت مسئولیتاجتماعی درکشده بر ارزش ویژه برند با نقش میانجی هویت تیمی و هویت جامعه آنلاین در هواداران تیم فوتسال نفت الوسط تاثیر معناداری دارد (422/0=β). با توجه به نتایج پژوهش مدیران تیم میتوانند برای بهبود ارزش ویژه برند خود سطح مسئولیتاجتماعی خود را افزایش داده و هویت تیمی هواداران و هویت هواداران در جوامع آنلاین باشگاه را تقویت نمایند.
امین رضا بخشی چناری؛ شیرین زردشتیان؛ حسین محمدی جامع
چکیده
هدف از انجام این تحقیق بررسی تطبیقی تجارب دیپلماسی ورزشی کشورهای منتخب و مقایسه آن با جمهوری اسلامی ایران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی است که با توجه به ماهیت و نوع مطالعه که بررسی تطبیقی است از روش مطالعه تطبیقی جرج بردی استفاده شد. کشورهای بررسی شده در بخش تطبیقی پژوهش شامل آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن، انگلستان و جمهوری اسلامی ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق بررسی تطبیقی تجارب دیپلماسی ورزشی کشورهای منتخب و مقایسه آن با جمهوری اسلامی ایران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی است که با توجه به ماهیت و نوع مطالعه که بررسی تطبیقی است از روش مطالعه تطبیقی جرج بردی استفاده شد. کشورهای بررسی شده در بخش تطبیقی پژوهش شامل آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن، انگلستان و جمهوری اسلامی ایران است. علت انتخاب کشورهای مذبور فعالیتهای موفق و سازماندهی مناسب آنها به عنوان کشورهای پیشرو در حوزه دیپلماسی ورزشی بوده است. اطلاعات مورد نظر این کشورها از طریق جستجو در وبسایتها، مقالات علمی، تحقیقات داخلی و خارجی، کتب مرتبط، اسناد، شواهد و مدارک جمعآوری گردید. همچنین برای بررسی وضعیت کنونی دیپلماسی ورزشی در ایران نیز از طریق مصاحبه با اساتید، نخبگان و صاحبنظران در حیطه دیپلماسی جمعآوری شد. جامعه آماری پژوهش، مدیران عالیرتبه سیاسی- ورزشی کشور بودند که در عرصه ورزش و سیاست سوابق مدیریتی و اجرایی داشتند. نمونه آماری 12 نفر از نخبگان بودند که به صورت نمونهگیری در دسترس و به شیوه گلولهبرفی انتخاب شدند. یافتههای تحقیق نشان داد که در کشورهای پیشرو در حوزه دیپلماسی ورزشی، در سطح کلان فعالیتهای بسیاری انجام گرفته است که این فعالیتها در سه دسته نهادهای فعال دیپلماسی ورزشی، اولویتهای دیپلماسی ورزشی و اقدامات انجام شده برای تقویت این دیپلماسی طبقهبندی شدند. بررسی وضعیت دیپلماسی ورزشی ایران نشاندهنده عدم برنامهریزی و سیاستگذاری لازم با رویکرد دیپلماسی ورزشی در کشور بود. لذا میتوان گفت از آنجا که تعیین خطمشی سیاست خارجی هر کشور از متغیرهای متعددی تأثیر میپذیرد، جمهوری اسلامی میتواند با الگوبرداری از کشورهای موفق از دیپلماسی ورزشی به مانند ابزاری تسهیلکننده برای اجرای سیاست خارجی استفاده کند.
صهیب احمدی؛ شیرین زردشتیان
چکیده
هدف این تحقیق بررسی ارتباط سبک رهبری خدمتگزار بر بهبود عملکرد کارکنان با توجه به نقش میانجی توانمندسازی می باشد. جامعهی آماری تحقیق تمامی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه (228 نفر) بودند که طبق جدول گرجسی و مورگان 140 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.ابزار مورد استفاده تحقیق،سه پرسشنامه استاندارد رهبری ...
بیشتر
هدف این تحقیق بررسی ارتباط سبک رهبری خدمتگزار بر بهبود عملکرد کارکنان با توجه به نقش میانجی توانمندسازی می باشد. جامعهی آماری تحقیق تمامی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه (228 نفر) بودند که طبق جدول گرجسی و مورگان 140 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.ابزار مورد استفاده تحقیق،سه پرسشنامه استاندارد رهبری خدمتگزار پترسون(2003)، توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر(1992) و عملکرد شغلی پاترسون(1992)بود. تمامی تحلیل ها با استفاده از نرم افزارهای 21SPSS و SMART PLS نسخه7. 2. 3 انجام گرفت.نتایج تحقیق حاکی از آن بود که رهبری خدمتگزار به طور مستقیم و نیز به صورت غیر مستقیم و به واسطه توانمندسازی بر بهبود عملکردشغلی کارکنان تأثیر معنی داری دارد.لذا به مدیران توصیه می گردد که با بهره گیری از ویژگی های رهبری خدمتگذار هم چون خدمت رسانی، مهرورزی، قابلیت اعتماد و فروتنی، زمینه ساز توانمند شدن کارکنان خود از طریق ایجاد جوی آرام و پیشرو در سازمان شوند و در پرتو توانمندی کارکنان شاهد بهبود عملکرد آنان باشند.
سمانه الماسی؛ شیرین زردشتیان
چکیده
سیستم اطلاعات مدیریت میتواند با در اختیار قرار دادن اطلاعات طبقهبندی شده و نیز اطلاعات مورد نیاز برای تصمیمگیری به مدیران جهت اخذ بهترین تصمیمات بر پایه اطلاعات کنونی و پیشین کمک کند. هدف این مقاله، طراحی سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) در بخش رویدادهای ورزشی (حرفهای و قهرمانی) برای سازمانهای ورزش و جوانان میباشد. مطالعه حاضر یک ...
بیشتر
سیستم اطلاعات مدیریت میتواند با در اختیار قرار دادن اطلاعات طبقهبندی شده و نیز اطلاعات مورد نیاز برای تصمیمگیری به مدیران جهت اخذ بهترین تصمیمات بر پایه اطلاعات کنونی و پیشین کمک کند. هدف این مقاله، طراحی سیستم اطلاعات مدیریت (MIS) در بخش رویدادهای ورزشی (حرفهای و قهرمانی) برای سازمانهای ورزش و جوانان میباشد. مطالعه حاضر یک مطالعه کیفی به روش تحلیل محتوا است. فرآیند گردآوری دادهها مشتمل بر 15مصاحبه نیمه ساختار یافته با مدیران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان غرب کشور بود. نمونهگیری به صورت هدفمند میباشد. تحلیل دادهها هم زمان با جمعآوری دادهها و به روش آنالیز محتوای کیفی انجام شد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها منجر به استخراج 10 ماژول اصلی به همرا زیر مجموعههایشان شد. بخش رویداد ورزشی به دلیل ماهیت آن که برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی در سطوح مختلف ملی، بینالمللی و جهانی است، نیازمند هماهنگیها و تصمیمگیریهای زیادی است که به کمک یک سیستم اطلاعات مدیریت رویداد ورزشی میتواند کمک شایانی به برگزاری با کیفیت رقابتها و رویدادهای ورزشی نموده و بدین صورت در هزینه و زمان صرفهجویی کرد.
جواد کریمی؛ شیرین زردشتیان؛ مریم حسینی
چکیده
هدف از انجام این تحقیق، اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات و تفکر استراتژیک بر پیادهسازی مدیریت دانش است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری تمامی کارشناسان ادارات کل ورزش و جوانان غرب ایران را شامل میشود. با استفاده از جدول مورگان و نمونهگیری تصادفی 175 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها ...
بیشتر
هدف از انجام این تحقیق، اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات و تفکر استراتژیک بر پیادهسازی مدیریت دانش است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی است. جامعه آماری تمامی کارشناسان ادارات کل ورزش و جوانان غرب ایران را شامل میشود. با استفاده از جدول مورگان و نمونهگیری تصادفی 175 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از سه پرسشنامه محقق ساخته فناوری ارتباطات و ارتباطات، تفکر استراتژیک منوریان و همکاران (1391)، مدیریت دانش لاوسون (2003)، استفاده شد. روایی و پایایی پرسشنامهها مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر بهوسیله نرمافزار لیزرل استفاده گردید. یافتههای پژوهش نشان داد ضریب استاندارد بین دو متغیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و پیادهسازی مدیریت دانش برابر با 52/0 و بین دو متغیر تفکر استراتژیک و پیاده سازی مدیریت دانش برابر 37/0 است. پس میتوان نتیجه گرفت که فناوری اطلاعات و ارتباطات و تفکر استراتژیک بر پیاده سازی مدیریت دانش تأثیر دارد.
شیرین زردشتیان؛ همایون عباسی؛ سعید خانمرادی
دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 41-54
چکیده
هدف از پژوهش حاضر اثر سواد رسانهای بر قابلیتهای کارآفرینی با نقش میانجی سواد اطلاعاتی در دانشجویان رشته علوم ورزشی بود. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل دانشجویان رشته علوم ورزشی کرمانشاه (دانشگاه رازی، دانشگاه آزاد و پیام نور) بود (1000 نفر). از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نامتناسب استفاده شد و 400 نفر بهعنوان نمونه ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر اثر سواد رسانهای بر قابلیتهای کارآفرینی با نقش میانجی سواد اطلاعاتی در دانشجویان رشته علوم ورزشی بود. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل دانشجویان رشته علوم ورزشی کرمانشاه (دانشگاه رازی، دانشگاه آزاد و پیام نور) بود (1000 نفر). از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نامتناسب استفاده شد و 400 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار، پرسشنامههای محقق ساخته سواد رسانهای و سواداطلاعاتی و پرسشنامه استاندارد قابلیتهای کارآفرینی زندی (1392) است. پایایی و روایی پرسشنامههای مذکور از طریق تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول و دوم با نرمافزار لیزرل و مقدار CR و AVE موردبررسی قرار گرفت و آزمون فرضیههای تحقیق بر اساس مدلیابی معادلات ساختاری (SEM) در دو حالت تخمین استاندارد و اعداد معناداری انجام شد. نتایج نشان داد که سواد رسانهای بر سواد اطلاعاتی اثر مستقیم، مثبت و معنیداری دارد. همچنین سواد رسانه بر توفیق طلبی، گرایش به خلاقیت، ریسک پذیری و تحمل ابهام اثر مستقیم مثبت و معنیداری دارد و سواد اطلاعاتی بر تمامی قابلیتهای کارآفرینی اثر مستقیم مثبت و معنیداری دارد. درنهایت سواد رسانهای از طریق متغیر میانجی سواد اطلاعاتی بر توفیق طلبی، گرایش به خلاقیت، ریسکپذیری و تحمل ابهام اثر غیرمستقیم مثبت و معنیداری دارد. دانشجویان علوم روزشی باید سواد اطلاعاتی خود را با بهکارگیری سواد رسانهای ارتقا دهند و بدین شکل باعث بالا رفتن قابلیتهای کارآفرینی خود شوند.
شیرین زردشتیان؛ شهروز غایب زاده؛ سلمان جعفری؛ شمس الدین تبریزچی
دوره 5، شماره 1 ، آذر 1396، ، صفحه 51-62
چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی موانع استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل است. این پژوهش بهواسطه هدف از نوع کاربردی و ازنظر نوع جمعآوری دادههای تحقیق، توصیفی – تحلیلی بوده که به روش میدانی اجراشده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران، معاونان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل که با استفاده از ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، بررسی موانع استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل است. این پژوهش بهواسطه هدف از نوع کاربردی و ازنظر نوع جمعآوری دادههای تحقیق، توصیفی – تحلیلی بوده که به روش میدانی اجراشده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران، معاونان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل که با استفاده از جدول مورگان و نمونهگیری تصادفی، 115 نفر بهعنوان نمونه ی آماری تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه ی محقق ساخته بود که روایی آن، توسط اساتید صاحبنظر و پایایی آن با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ (89/0 = آلفا) تائید شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی، از تحلیل عاملی برای تعیین میزان اهمیت هریک از عوامل و آزمون فریدمن (برای رتبهبندی) استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از آن است که موانع فرهنگی- آموزشی، موانع فردی، موانع فنی، موانع مدیریت و برنامهریزی سازمانی و موانع اقتصادی به ترتیب بیشترین تا کمترین تأثیر را درزمینه ی استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات ورزش و جوانان استان اردبیل دارا میباشند. برگزاری همایشها، جذب نیروهای متخصص مدیریت ورزشی دارای دانش و مهارت لازم درزمینه ی استفاده از فناوری اطلاعات و تشویق کارکنان سازمان به یادگیری و استفاده از فناوری اطلاعات ازجمله راهبردهایی است که بهمنظور توسعه فناوری اطلاعات در سطح ادارات مذکور مطرحشده است.
شیرین زردشتیان؛ مریم حسینی؛ جواد کریمی
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1395، ، صفحه 13-20
چکیده
با توجه به اثر ورزش بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و اهمیت توسعه آن در مقیاس های ملی و نقش میانجی رسانه ها در این زمینه، پژوهش حاضر درصدد برآمده تا نقش رسانه های جمعی را در گرایش بانوان استان کرمانشاه به ورزش همگانی مورد بررسی قرار دهد . جامعه آماری تحقیق را جمعیت 1500 نفره از بانوان کرمانشاه تشکیل می دهند. با استفاده ا ز جدول کرجسی ...
بیشتر
با توجه به اثر ورزش بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و اهمیت توسعه آن در مقیاس های ملی و نقش میانجی رسانه ها در این زمینه، پژوهش حاضر درصدد برآمده تا نقش رسانه های جمعی را در گرایش بانوان استان کرمانشاه به ورزش همگانی مورد بررسی قرار دهد . جامعه آماری تحقیق را جمعیت 1500 نفره از بانوان کرمانشاه تشکیل می دهند. با استفاده ا ز جدول کرجسی مورگان و نمونه گیری تصادفی -طبقه ای، 306 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی – پیمایشی مقطعی و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه صادقیان (1390) با پایایی 84/0 بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمون t تک دامنه و با کمک نرم افزار spss استفاده گردید. نتایج نشان داد، نقش رسانه بر آگاه سازی از فواید ورزش همگانی بر ابعاد سلامت جسمی و سلامت روانی، آموزش درباره ورزش همگانی، اطلاع رسانی در مورد مکان های مناسب ورزش همگانی، تغییر نگرش مثبت و ایجاد نگرش مثبت بانوان کرمانشاهی به ورزش همگانی مطلوب بوده است.