سعید یوسفی؛ فاطمه عبدوی؛ یعقوب بدری آذرین؛ مریم مقدم
چکیده
این پژوهش در مطالعه اول پستهای ورزشی با محتوای فواید عاطفی و جسمانی مشارکت ورزشی را طراحی کرده و در مطالعه دوم تأثیر آنها را بر قصد ورزشی، رضایت عاطفی و یادآوری در بین دانشجویان سنجیده است. هدف مطالعه اول طراحی و ارزیابی پستهای ورزشی اینستاگرامی با زیرنویسهای فواید عاطفی و جسمانی ورزش همراه با تصاویر در هشت شرایط مجزا بود،که ...
بیشتر
این پژوهش در مطالعه اول پستهای ورزشی با محتوای فواید عاطفی و جسمانی مشارکت ورزشی را طراحی کرده و در مطالعه دوم تأثیر آنها را بر قصد ورزشی، رضایت عاطفی و یادآوری در بین دانشجویان سنجیده است. هدف مطالعه اول طراحی و ارزیابی پستهای ورزشی اینستاگرامی با زیرنویسهای فواید عاطفی و جسمانی ورزش همراه با تصاویر در هشت شرایط مجزا بود،که نتایج بدست آمده از مطالعه اول حاکی از آن بود که پستهای طراحی شده برای هر شرایط مناسب میباشد. مطالعه دوم نیز طرح آزمایشی 2 × 4 بود، که شرکتکنندگان در 8 شرایط مجزا بصورت آنلاین پستهای ورزشی اینستاگرامی طراحی شده در مطالعه اول را مشاهده کردند. نتایج نیز حاکی از آن بود در قصد ورزشی پیگیری نسبت به پایه در شرایط آموزنده عاطفی (t(71)=-5.45, P < 0.001) و شرایط آموزنده جسمانی (t(55)= -3.26, P < 0.002) افزایش معناداری وجود دارد. همچنین پستهای ورزشی آموزنده عاطفی و جسمانی رضایت عاطفی و نمرات یادآوری بیشتری نسبت به پستهای دیگر داشتند. بنابراین مشاهده پستهای ورزشی اینستاگرام آموزنده با زیرنویسهای جسمانی و عاطفی در مقایسه با پستهای ورزشی خنثی، اغوا کننده و متنی در ترغیب به فعالیتهای ورزشی موثرتر بوده است. این مطالعه شواهدی را برای استفاده از محتوای تصویری عاطفی و جسمانی مرتبط با زیرنویس در پستهای ورزشی اینستاگرامی در جهت ترغیب افراد به ورزش ارائه میکند.
میرابراهیم حسینی؛ فاطمه عبدوی؛ سیدامین دهقان بنادکی
چکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش رسانه در پیشبرد دیپلماسی ورزشی ایران بود. روش تحقیق حاضر، با رویکرد کیفی به روش داده بنیاد است که از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری اطلاعات به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل اعضای هیئت علمی رشته های مدیریت ورزشی،علوم سیاسی و ارتباطات بودند همچنین معاون وزارت امور خارجه کشور، نمایندگان ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش رسانه در پیشبرد دیپلماسی ورزشی ایران بود. روش تحقیق حاضر، با رویکرد کیفی به روش داده بنیاد است که از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری اطلاعات به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل اعضای هیئت علمی رشته های مدیریت ورزشی،علوم سیاسی و ارتباطات بودند همچنین معاون وزارت امور خارجه کشور، نمایندگان مجلس ، مدیران عالی فدراسیونهای ورزشی، مدیران عالی رتبه که دارای تجربیات بینالمللی و مدیریتی فراوان در عرصه دیپلماسی ورزش بودند که 25 نفر از میان آنها به صورت نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شدند. ابزار تحقیق، مصاحبه نیمه ساختاری بود که تا مرحله اشباع نظری ادامه یافت. برای روایی و پایایی تحقیق، از روش مقبولیت، انتقالپذیری و تأییدپذیری استفاده شد. روش گردآوری دادهها، منابع کتابخانهای، مشاهده میدانی، رسانههای صوتی و مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 25 نفر از نخبگان آگاه از موضوع مورد بحث است. روایی این تحقیق توسط متخصصان مورد بررسی و تأیید قرار گرفت و پایایی تحقیق 89 درصد به دست آمد. تجزیه و تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گرفت. بر اساس کدهای باز شناسایی شده، کدهای محوری شکل گرفتند و به کمک کدگذاری انتخابی مدل نظری توسعه پیدا کرد، سپس مدل پارادایمی با نظر خبرگان مورد تأیید قرار گرفت و از کدها، مفاهیم و مقولههای شناسایی شده در برنامهریزیهای آتی در پیشبرد دیپلماسی ورزشی استفاده کرد؛ بنابر این رسانهها نقش مهمی در پیشبرد دیپلماسی ورزش کشور داشته و موجبات بهبود پیشرفت عرصه بینالمللی را فراهم میآوردند.
فاطمه عبدوی؛ سجاد پاشایی؛ میترا غفاری
چکیده
امروزه یکی از ابزارهای ارتباط با مشتریان ورزشی و تعامل با مخاطبان در روابط عمومیها، بازاریابی ورزشی است. پژوهش حاضر بدنبال بررسی نقش واسطهای قدردانی مشتریان ورزشی در تأثیر مولفههای بازاریابی ارتباطی بر وفاداری آنان میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مشتریان باشگاههای بدنسازی شهر تبریز است. در تحقیق حاضر به دلیل ...
بیشتر
امروزه یکی از ابزارهای ارتباط با مشتریان ورزشی و تعامل با مخاطبان در روابط عمومیها، بازاریابی ورزشی است. پژوهش حاضر بدنبال بررسی نقش واسطهای قدردانی مشتریان ورزشی در تأثیر مولفههای بازاریابی ارتباطی بر وفاداری آنان میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مشتریان باشگاههای بدنسازی شهر تبریز است. در تحقیق حاضر به دلیل کثرت و پراکندگی جامعه آماری، بهمنظور دسترسی به مشتریان باشگاههای بدنسازی، نمونهگیری خوشهای تصادفی انجام گرفت. نمونه آماری پژوهش بر اساس جدول مورگان 385 نفر (ورزشکار) از مشتریان باشگاهها تعیین شد. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد. روابط میان متغیرها با بکارگیری مدلسازی معادله ساختاریAMOS20 و با استفاده وزنهای رگرسیونی عادی و استاندارد شده تحلیل شد. همچنین جهت آزمون فرضیههای تحقیق سطح خطای 01/0 موردنظر بود. نتایج حاصل از آزمون تجربی مدل پژوهش، نقش اساسی مولفههای بازاریابی رابطهای(ارتباط مستقیم، پاداش ملموس، ارتباط بین فردی و رفتار ترجیحی) در قدردانی و وفاداری مشتریان باشگاههای بدن-سازی را در سطح معنیداری 001/0 تایید میکند. همچنین نقش واسطهای قدردانی در تاثیرگذاری متغیرهای بازاریابی رابطهای، حائز اهمیت است. بنابراین روابط عمومی انگیزه جذب مشتریان را افزایش میدهد و به مدیران باشگاهها اجازه خواهد داد تا از طریق بازاریابی رابطهای به عنوان یک جایگزین، خلاء عدم ارتباط با مشتری را پر کنند. پیشنهاد میشود باشگاه-های بدنسازی با ایجاد اعتماد در مشتریان، کیفیت ارتباطات خود را با مشتریان افزایش داده تا آنها را به خود وفادار نمایند
فاطمه عبدوی؛ مریم فریدفتحی
دوره 3، شماره 3 ، خرداد 1395، ، صفحه 66-76
چکیده
هدف تحقیق حاضر، تعیین رابطهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی است. روش کلی پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است و به شکل میدانی اجرا شده است. برای جمع-آوری دادهها از پرسشنامه محققساختهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و پرسشنامهی محققساختهی اثربخشی ...
بیشتر
هدف تحقیق حاضر، تعیین رابطهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی است. روش کلی پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی است و به شکل میدانی اجرا شده است. برای جمع-آوری دادهها از پرسشنامه محققساختهی بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و پرسشنامهی محققساختهی اثربخشی سازمانی حمیدی استفاده شد. جامعهی آماری تحقیق، کلیهی کارکنان ادارهی ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی و حجم نمونهی آماری برابر با کل افراد جامعه (46 نفر) برآورد شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی به عمل آمد. از آزمون کلموگروف اسمیرنف جهت مشخص کردن نرمال بودن جامعهی آماری و از آزمونهای همبستگی و رگرسیون استفاده شد. یافتههای حاصل نشان داد که، بین بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اثربخشی سازمانی در سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجانغربی رابطهی معنیداری وجود دارد. بین میزان بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات با تعهد سازمانی، مقاومت منفی در برابر تغییرات کارکنان و بهبود در بخشهای کیفیت سازمان رابطه وجود دارد؛ اما بین میزان به-کارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات با انگیزهی کار کارکنان رابطه وجود ندارد. از اینرو، مسئولان باید راهبردهای مدیریتی مناسبی را به منظور رسیدن به سطح بهینهی این شاخص، پیشبینی کنند.
فاطمه عبدوی؛ سمیه غلامیان
دوره 3، شماره 1 ، آذر 1394، ، صفحه 30-40
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت وبسایتهای فدراسیونهای ورزشی از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی تربیت بدنی دانشگاه تبریز میباشد. روش به کار گرفته شده برای اجرای این پژوهش، بر حسب هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی و پیمایشی است. جامعهی آماری، شامل کلیهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی تربیت ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت وبسایتهای فدراسیونهای ورزشی از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی تربیت بدنی دانشگاه تبریز میباشد. روش به کار گرفته شده برای اجرای این پژوهش، بر حسب هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی و پیمایشی است. جامعهی آماری، شامل کلیهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی تربیت بدنی دانشگاه تبریز (120 نفر) میباشد. حجم نمونهی آماری پژوهش براساس فرمول کوکران 92 نفر برآورد شد، که پرسشنامهها به روش نمونهگیری تصادفی در اختیار آنها قرار گرفت. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامهی محققساخته برگرفته از پژوهش اخوان (1391)، استفاده شد. پرسشنامهی مورد استفاده شامل 2 بخش بود. بخش اول، شامل سئوالاتی در خصوص اطلاعات جمعیتشاختی و میزان آشنایی کاربران با اینترنت و وبسایتهای فدراسیونهای ورزشی و بخش دوم نیز دربرگیرندهی سئوالاتی در خصوص متغیرهای اصلی کیفیت خدمات وبسایتها (کیفیت اطلاعات، طراحی سایت، سازماندهی، کاربرپذیری) بود. نتایج حاصل از آزمون رگرسیون خطی نشان داد، کیفیت اطلاعات، طراحی وبسایتها، سازماندهی وبسایتها، کاربرپذیری وبسایتها بر کیفیت خدمات وبسایتهای فدراسیونهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران تأثیر داشت.