زینب امرایی؛ شهاب بهرامی؛ دکتر ابوالفضل فراهانی؛ منوچهر ططری
چکیده
هدف این پژوهش بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی از جمله شبکه های ارتباطی بر عملکرد تجاری اماکن ورزشی خصوصی با نقش میانجی کیفیت خدمات بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از حیث ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مربیان و فارغ التحصیلان حوزه ورزشی فعال در باشگاههای ورزشی استانهای غرب کشور بودند که نمونه آماری بهصورت خوشهای ...
بیشتر
هدف این پژوهش بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی از جمله شبکه های ارتباطی بر عملکرد تجاری اماکن ورزشی خصوصی با نقش میانجی کیفیت خدمات بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از حیث ماهیت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مربیان و فارغ التحصیلان حوزه ورزشی فعال در باشگاههای ورزشی استانهای غرب کشور بودند که نمونه آماری بهصورت خوشهای چند مرحلهای و به شکل تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه سرمایه اجتماعی (الوانی و سیدنقی، 1380)، کیفیت خدمات (کمالی، 1396) و پرسشنامه محقق ساخته عملکرد تجاری استفاده شد و روایی صوری پرسشنامه توسط صاحبنظران (13 نفر)، تائید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (95/0) و پایایی ترکیبی محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزار PLS3-SPSS24 استفاده شده است. نتایج نشان داد که سرمایه اجتماعی و کیفیت خدمات بر عملکرد تجاری اماکن ورزشی تأثیر معناداری دارد. همچنین سرمایه اجتماعی بر کیفیت خدمات تأثیر معناداری دارد. در نهایت اثر سرمایه اجتماعی بر عملکرد تجاری با نفش میانجی کیفیت خدمات معنادار بود. با تواجه به نتایج میتوان گفت که، هرچه میزان سرمایه اجتماعی بیشتر باشد میزان کیفیت خدمات و در نتیجه عملکرد تجاری این اماکن افزایش خواهد یافت.
رسانه های ورزشی
احسان پیری عطایی؛ میرحسن سیدعامری؛ محسن بهنام؛ ابوالفضل فراهانی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تعامل هوش مصنوعی و مدیریت استراتژیک در آینده صنعت ورزش ایران انجام شد. این تحقیق از نوع کاربردی، پیمایشی و اکتشافی و رویکرد کیفی مبتنی بر تحلیل مضمون است. مشارکتکنندگان پژوهش 22 نفر از متخصصین و خبرگان در زمینه مدیریت استراتژیک و هوش مصنوعی و اساتید مدیریت ورزشی بودند که بهصورت هدفمند ملاکمدار و تا رسیدن ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی تعامل هوش مصنوعی و مدیریت استراتژیک در آینده صنعت ورزش ایران انجام شد. این تحقیق از نوع کاربردی، پیمایشی و اکتشافی و رویکرد کیفی مبتنی بر تحلیل مضمون است. مشارکتکنندگان پژوهش 22 نفر از متخصصین و خبرگان در زمینه مدیریت استراتژیک و هوش مصنوعی و اساتید مدیریت ورزشی بودند که بهصورت هدفمند ملاکمدار و تا رسیدن سازههای تحقیق به سطح اشباع نظری انتخاب شدند. در این پژوهش از مصاحبه نیمهساختاریافته جهت گردآوری اطلاعات استفاده شد و برای تحلیل دادهها ازروش تحلیل مضمون با رویکرد آتراید-استرلینگ (2001) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که تعامل هوش مصنوعی و مدیریت استراتژیک در آینده صنعت ورزش ایران تحت تأثیر دو مضمون وجود هوش مصنوعی مرتبط با ورزش در ایران و بسترهای پذیرش هوش مصنوعی در مدیریت استراتژیک ورزش قرار دارد و جایگاه هوش مصنوعی در آینده مدیریت استراتژیک ورزش را میتوان در چهار بعد جایگاه هوش مصنوعی در تحلیل و بررسی، جایگاه هوش مصنوعی در تشکیل استراتژی، جایگاه هوش مصنوعی در اجرای استراتژی و جایگاه هوش مصنوعی در ارزیابی و کنترل متصور شد. بنابراین اگر مدیران و مسئولین ورزش ایران مقدمات حضور هوش مصنوعی در ورزش و همچنین بسترهای پذیرش آن را فراهم کنند، هوش مصنوعی میتواند جایگاه بالایی در ابعاد مختلف مدیریت استراتژیک صنعت ورزش ایران داشته باشد.