با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
رسانه های ورزشی
شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های متاورس در حوزه ورزش

مارال حبیبی؛ حسین عیدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2024.70512.1832

چکیده
  امروزه بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ شاهد تحول های چشمگیر در عرصه‌ی فناوری و اطلاعات هستیم. متاورس یا فراتر از جهان، فناوری نوپدیدی است که فرصت‌ها و چالش‌هایی را برکلیه فعالیت‌ها با ترکیبی از دنیای مجازی و واقعیت ایجاد می‌کند. بر اساس اهمیت موضوع این تحقیق با عنوان شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های متاورس در حوزه ورزش انجام شد. الگوی ...  بیشتر

مهارت های ارتباطی در ورزش
ارائه چارچوب مفهومی سیستم آموزش پایدار مبتنی بر شبکه ارتباطات جامعه یادگیرنده: (مطالعه تربیت ‌بدنی و ورزش مدارس عراق)

حسین ماجد فرحان؛ همایون عباسی؛ شیرین زردشتیان؛ حسین عیدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/jsm.2025.73117.1930

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارائه چارچوب سیستم آموزش پایدار مبتنی بر شبکه ارتباطات جامعه یادگیرنده در حوزه تربیت‌بدنی مدارس عراق انجام شد. روش تحقیق از نوع کیفی با رویکرد تحلیل مضمون (کلارک و بروان، 2006)، انتخاب شد. مشارکت کنندگان شامل کلیه صاحب‌نظران علمی (اساتید دانشگاهی)، اجرایی (مدیران و کارشناسان) و فنی (معلمان خبره تربیت بدنی) آگاه و مسلط ...  بیشتر

بررسی نقش رسانه بر نگرش زنان ایرانی نسبت به شرکت زنان مسلمان در مسابقات المپیک و جهانی

حسین عیدی؛ امین رضا بخشی چناری؛ معصومه فدایی ده‌چشمه

دوره 7، شماره 1 ، مهر 1398، ، صفحه 43-50

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.42463.1278

چکیده
  زنان از دیرباز با مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی مواجه بوده‌اند که ازجمله می‌توان به فقدان فرصت و امکان برای انجام فعالیت ورزشی یا ممنوعیت پرداختن به آن در تاریخی نه‌چندان دور، باورهای نادرست فرهنگی در جامعه، تبعیض رسانه‌ها در خصوص پوشش خبری ورزش زنان، عدم تمایل حامیان مالی از ورزش زنان و غیره اشاره کرد، همچنین با توجه به اهمیت ورزش ...  بیشتر

بررسی نقش میانجی دلبستگی به مکان در ارتباط بین رضایت از مکان و مقاصد رفتاری (مطالعه موردی: تماشاگران ورزشی لیگ ملت‌های والیبال)

حسین عیدی؛ همایون عباسی؛ سمانه الماسی

دوره 6، شماره 3 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 51-66

https://doi.org/10.30473/jsm.2019.41215.1270

چکیده
  این مطالعه با هدف بررسی نقش میانجی دلبستگی به مکان در ارتباط بین رضایت از مکان و مقاصد رفتاری (مطالعه موردی: تماشاگران ورزشی لیگ ملت‌های والیبال) انجام شده است. نمونه در این مطالعه 367 نفر از تماشاگران ورزشی لیگ ملت‌های والیبال در سال 1397 می‌باشد. ابزار پرسش‌نامه‌های استاندارد دلبستگی به مکان، رضایت‌مندی از مکان و مقاصد رفتاری می‌باشند. ...  بیشتر

بررسی برند ستارگان ورزشی در برنامه‌های تبلیغاتی

حسین عیدی؛ اکرم قبادی یگانه؛ فرهاد نظری

دوره 4، شماره 1 ، آذر 1395، ، صفحه 11-20

چکیده
  امروزه استفاده از ستارگان ورزشی در بازاریابی و تبلیغات کالاها در بسیاری از برنامه‌های بازاریابی باشگاه‌ها‌ قرار گرفته است. ستارگان ورزشی بعنوان گروه‌های مرجع با توجه به قابلیت‌های ویژه و منحصر بفرد خود می‌توانند باعث ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از محصولی خاص گردند. هدف از این پژوهش بررسی عواملی است که در تبلیغات برند ورزشکار ...  بیشتر

بررسی و مقایسه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب در باشگاه های فوتبال ایران ،آلمان و انگلستان

سعید خانمرادی؛ حسین عیدی؛ اکرم قبادی یگانه

دوره 3، شماره 1 ، آذر 1394، ، صفحه 41-51

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه خدمات آنلاین و بازاریابی تحت وب در باشگاه های فوتبال ایران، آلمان و انگلستان بود. روش تحقیق توصیفی- تحلیل بود. جامعه آماری شامل وب سایت های رسمی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران (16 تیم)، بوندسلیگای آلمان (18 تیم) و لیگ برتر انگلیس (20 تیم) در فصل 2015-2014 بود. نمونه به صورت تمام شمار و شامل 54 وب سایت بود. ابزار ...  بیشتر

تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه موانع استقرار سیستم های اطلاعات مدیریت (MIS) در ادارات ورزش و جوانان

حسین عیدی؛ رسول آزادی

دوره 2، شماره 4 ، شهریور 1394، ، صفحه 10-20

چکیده
  هدف از این پژوهش، برسی ساختاری عامل اکتشافی پرسشنامه موانع پیاده سازی سیستم های اطلاعات مدیریت در ادارات ورزش و جوانان است. روش تحقیق توصیفی و از نوع مطالعات اکتشافی است. اطلاعات این پژوهش از 156 مدیر ارشد و میانی و کارکنان بخش فناوری اطلاعات و کارشناسان اداره کل سازمان ورزش و جوانان استان کرمانشاه و شهرستانهای تابعه جمع آوری شد. ابزار ...  بیشتر

نقش تبلیغات رسانه‌ای بر ارتقای ارزش ویژه برند در صنعت پوشاک ورزشی

رسول آزادی؛ بهرام یوسفی؛ حسین عیدی

دوره 2، شماره 2 ، اسفند 1393، ، صفحه 66-75

چکیده
  ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف ارزیابی نقش تبلیغات رسانه­ای بر ارزش ویژه برند، در صنعت پوشاک ورزشی کشور صورت گرفته است. روش تحقیق از نوع توصیفی ـ پیمایشی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تربیت­بدنی کل کشور ﺗﺸﮑﯿﻞ دادﻧﺪ ﮐﻪ 805 ﻧﻔﺮ آﻧﻬﺎ ﺑﺮ اﺳﺎس روش ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮی ﺗﺼﺎدﻓﯽ ...  بیشتر

مقایسه دیدگاه اساتید، کارشناسان رسانه و مشارکت کنندگان ورزش همگانی در مورد کارکردهای رسانه های جمعی در توسعه و ترویج ورزش همگانی

حسین عیدی؛ رسول آزادی؛ جواد خسروی

دوره 2، شماره 1 ، آبان 1393، ، صفحه 42-50

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی کارکردهای رسانه­ ها در ترویج ورزش همگانی شهر کرمانشاه است. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش کلیه کارشناسان رسانه ­ای، اساتید تربیت بدنی و شرکت کنندگان در ورزش همگانی شهر کرمانشاه بود که از روش نمونه گیری غیرتصادفی استفاده و 174 نفر به پرسشنامه پژوهش پاسخ دادند. از پرسشنامة بازبینی ...  بیشتر