سردار محمدی؛ سیاوش خداپرست؛ وحید بخشعلی پور
چکیده
این پژوهش با هدف ارتباط بین شایستگیهای شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری 150 نفر از کلیه کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان بودند که با استفاده از جدول مورگان تعداد 110 نفر بهعنوان نمونه نهایی تحقیق قرار گرفتند و دادههای ...
بیشتر
این پژوهش با هدف ارتباط بین شایستگیهای شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری 150 نفر از کلیه کارکنان رسانههای ورزشی استان گیلان بودند که با استفاده از جدول مورگان تعداد 110 نفر بهعنوان نمونه نهایی تحقیق قرار گرفتند و دادههای احصاء شده از آنها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری تجزیهوتحلیل شدند. یافتههای تحقیق نشان داد که میانگین شایستگیهای شغلی 80/2، هوش فرهنگی 29/3 و اثربخشی 61/3 بود و ضریب مسیر بین شایستگیهای شغلی و هوش فرهنگی با اثربخشی سازمانی 716/0، بین شایستگیهای شغلی و اثربخشی 623/0، بین هوش فرهنگی و اثربخشی 527/0 میباشد که برآیند تحقیق نشان داد که بین متغیرها ارتباط معنیداری وجود دارد و با ارتقای شایستگیهای شغلی و استفاده بیشتر و بهینهتر از هوش فرهنگی در قالب رویههای سازمانی، میتوان بر اثربخشی افزود.
سردار محمدی؛ ارش زارعی
چکیده
هدف از تحقیق حاضربررسی اثر بازاریابی رسانه های اجتماعی روی ارزش ویژه برند و پاسخ هواداران فوتبال تیم پرسپولیس است. روش تحقیق توصیفی-همبستگی بوده وجامعه آماری پژوهش شامل کلیه هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی تیم فوتبال پرسپولیس بودند. در این پژوهش351پرسشنامه به صورت آنلاین در سایت پرس لاین جمع آوری و پس از کنار گذاشتن پرسشنامه های مخدوش ...
بیشتر
هدف از تحقیق حاضربررسی اثر بازاریابی رسانه های اجتماعی روی ارزش ویژه برند و پاسخ هواداران فوتبال تیم پرسپولیس است. روش تحقیق توصیفی-همبستگی بوده وجامعه آماری پژوهش شامل کلیه هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی تیم فوتبال پرسپولیس بودند. در این پژوهش351پرسشنامه به صورت آنلاین در سایت پرس لاین جمع آوری و پس از کنار گذاشتن پرسشنامه های مخدوش شده و ناقص350پرسشنامه قابل قبول مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه تعدیل یافته سئو و پارک ( 2018) با23 سؤال که روایی صوری و محتوایی آن با استفاده از نظرچند تن از اساتید وروایی همگرا و واگرا آن با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی بررسی گردید؛ همچنین همسانی درونی پرسشنامه با آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و مدل معادله ساختاری برای بررسی برازش مدل تحقیق استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بازاریابی رسانه های اجتماعی 0/52 از تغییرات آگاهی برند و 0/54 از تغییرات تصویر برند را به صورت مثبت و معناداری پیش بینی کرد. از یافته های دیگر این پژوهش این که آگاهی از برند اثر مثبتی بر تبلیغات شفاهی، تعهد برند دارد. همچنین تصویر برند بر تبلیغات شفاهی وتعهد برند ضریب اثر مناسبی دارد؛ بنابراین توانایی بالای فضای رسانه های اجتماعی در این مسیر به طوری که با چارچوب علمی مناسب طراحی شود بسیار مؤثر خواهد بود و باشگاههای فوتبال میتوانند از طریق این فضا و استفاده از هواداران خود به ارائه خدمات و محصولاتی که بتواند برای باشگاه درآمدزایی مناسبی داشته باشد، بپردازند.
حامد نظرویسی؛ حمید قاسمی؛ سردار محمدی
دوره 4، شماره 1 ، آذر 1395، ، صفحه 30-38
چکیده
هدف از پژوهش حاضر مقایسه محتوای برنامه های ورزشی رسانه های محلی براساس پوشش رشته های مختلف ورزشی بود. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر استراتژی کیفی است که از طریق تحلیل محتوا و به صورت میدانی توسط محقق انجام گرفت. جامعه آماری سیمای استان های کشور بود. به ترتیب استان های کردستان و خوزستان، از شمال شرقی و جنوب شرقی به ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر مقایسه محتوای برنامه های ورزشی رسانه های محلی براساس پوشش رشته های مختلف ورزشی بود. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر استراتژی کیفی است که از طریق تحلیل محتوا و به صورت میدانی توسط محقق انجام گرفت. جامعه آماری سیمای استان های کشور بود. به ترتیب استان های کردستان و خوزستان، از شمال شرقی و جنوب شرقی به ترتیب استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و در مرکز هم استان تهران انتخاب گردید. برنامه های ورزشی این شبکه های تلویزیونی به صورت تصادفی انتخاب و در مجموع برنامه های هر شبکه به مدت سه هفته مورد بررسی قرار گرفت. سپس از طریق برگه کدگذاری که شامل 148واحد تحلیل می باشد اقدام به کدگذاری برنامه ها گردید و سپس از روش آماری کیفی کای اسکوار برای انجام معادلات آماری و نرم افزار spss نسخه 16 برای مقایسه ها در این پژوهش استفاده شد. نتایج نشان می دهد بین محتوای برنامه های ورزشی شبکه های تلویزیونی استانی منتخب بر اساس پوشش رشته های ورزشی مورد بررسی تفاوت معنی داری وجود دارد. در میان رشته های ورزشی فوتبال با( 3/8 % ) بیشترین پوشش را نسبت به سایر رشته های ورزشی به خود اختصاص داد. سیمای استان ها با توجه به جایگاهی که در نزد مردم دارند می توانند با پوشش متوازن و نگاهی عادلانه به پدیده فراگیر ورزش نقش ارزنده ای را در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و جذب مخاطبین ورزشی نسبت به سایر رسانه های جمعی داشته باشند.
سردار محمدی
دوره 1، شماره 2 ، بهمن 1392، ، صفحه 14-22
چکیده
رایانه و نفوذ گسترده آن در عصر حاضر باعث شده که هر کسی به نحوی با این فنآوری درگیر شده و با آن سروکار داشته باشد. این تقاضای روبه گسترش برای بسیاری از افراد با اضطراب و استرس همراه است. لذا بهمنظور بررسی میزان اضطراب رایانه در سازمانهای ورزشی ایران تحقیقی از نوع همبستگی اجرا و تعداد574 نفر از مدیران و کارشناسان با استفاده از نمونه ...
بیشتر
رایانه و نفوذ گسترده آن در عصر حاضر باعث شده که هر کسی به نحوی با این فنآوری درگیر شده و با آن سروکار داشته باشد. این تقاضای روبه گسترش برای بسیاری از افراد با اضطراب و استرس همراه است. لذا بهمنظور بررسی میزان اضطراب رایانه در سازمانهای ورزشی ایران تحقیقی از نوع همبستگی اجرا و تعداد574 نفر از مدیران و کارشناسان با استفاده از نمونه گیری تصادفی بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه استاندارد اضطراب رایانه هاینس، گلاس و نایت(1987)بود که روایی صوری و محتوایی آن را گروهی از متخصصین صاحبنظر دانشگاهی مورد تأیید قرار دادند. برای تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تأییدی، t مستقل، ضرایب همبستگی دو رشته- نقطهای (rPbis) و رشتهای کلی (rser)، تحلیل واریانس یکراهه استفاده شد. یافته ها نشان دادند بین سن(821/0≤P) و جنس(599/0≤P) با اضطراب رایانه رابطه معنی داری وجود ندارد اما این رابطه در سطح تحصیلات(025/0≥P)، پست سازمانی(035/0≥P)، سابقه کار(037/0≥P) و میزان تجربه(004/0≥P) با رایانه معنیداری بود. بین اضطراب رایانه در سازمان تربیتبدنی، فدراسیونهای ورزشی و اداره کل تربیتبدنی مدارس تفاوت معنی داری بدست آمد(037/0≥P، 339/3= F2,347). درنهایت میتوان گفت اضطراب ناشی از رایانه، فرآیندی پویا و چند سویه است، ابعاد گوناگون و پیچیدگی قابلتوجهی دارد که نباید بهطور ساده به آن نگاه و موردمطالعه قرار داد.
سردار محمدی؛ نرگس اسمعیلی
دوره 1، شماره 1 ، آذر 1392، ، صفحه 45-52
چکیده
مدیران ورزشی با کمک فناوریهای اطلاعاتی، رایانه و نرمافزارهای مرتبط میتوانند وظایف و پروژههایشان را به صورت هر چه اثربخشتر از قبل انجام دهند. در نتیجه کسب توانمندیهای فناوری اطلاعات برای مدیران ورزشی ضروری به نظر میرسد و میتواند به پیشبرد اهداف سازمان کمک نمایید. بنابراین به منظور اولویتبندی شاخصهای مورد استفاده ...
بیشتر
مدیران ورزشی با کمک فناوریهای اطلاعاتی، رایانه و نرمافزارهای مرتبط میتوانند وظایف و پروژههایشان را به صورت هر چه اثربخشتر از قبل انجام دهند. در نتیجه کسب توانمندیهای فناوری اطلاعات برای مدیران ورزشی ضروری به نظر میرسد و میتواند به پیشبرد اهداف سازمان کمک نمایید. بنابراین به منظور اولویتبندی شاخصهای مورد استفاده فناوری اطلاعات در بخش ورزشی فوق برنامه دانشگاههای سراسری کشور، تعداد50 مدیر بخش ورزشی فوق برنامه دانشگاهها بهعنوان نمونه انتخاب و به پرسشنامههای محققساخته با روایی و پایایی (نرخ ناسازگاری کمتر از 1/0) مناسب پاسخ دادند. برای تحلیل آماری نیز از آزمونهای آماری توصیفی و روش تحلیل سلسله مراتبیAHP و نرمافزار Expert choice استفاده شد. براساس نتایج تحقیق وزن نهایی نرمافزار واژهپرداز ورد با وزن (522/0) دارای اولویت اول و میزان آشنایی و استفاده از برنامههای گرافیکی با وزن نهایی (041/0) اهمیت کمتری نسبت به دیگر شاخصهای فناوری اطلاعات بود. بطورکلی میتوان گفت بدلیل گستردگی وظایف بخش ورزشی فوق برنامه، تنوع و پیچیدگی فعالیتها، مدیران این بخش ملزم به آشنایی و استفاده هرچه بیشتر با فناوری اطلاعات هستند تا فرآیندهای سازمان با سرعت و دقت بیشتر و هزینه کمتری انجام گیرند.