مهارت های ارتباطی در ورزش
شفق ابوالقاسمی آتانی؛ میثم رحیمی زاده؛ امیرحسین منظمی
چکیده
چکیده در دنیای پویا و رقابتی صنعت ورزش ایران، تجارت الکترونیکی به عنوان یک ابزار برجسته و جدید، برای تحول و بهبود فرآیندهای بازاریابی با هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس در این پژوهش، به بررسی نقش این الگوهای نوآورانه در توسعه صنعت ورزش ایران و ایجاد فرصتهای جدید برای کسب و کارهای این حوزه پرداخته شده است. این پژوهش ...
بیشتر
چکیده در دنیای پویا و رقابتی صنعت ورزش ایران، تجارت الکترونیکی به عنوان یک ابزار برجسته و جدید، برای تحول و بهبود فرآیندهای بازاریابی با هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس در این پژوهش، به بررسی نقش این الگوهای نوآورانه در توسعه صنعت ورزش ایران و ایجاد فرصتهای جدید برای کسب و کارهای این حوزه پرداخته شده است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی است و با روش کیفی و رویکرد تحلیل مضمون انجام شده است. ابزار مورد استفاده در این تحقیق مصاحبه بوده است. مشارکت کنندگان، خبرگان حوزه صنعت ورزش و بازاریابی هستند که با تعداد 12 نفر و تا رسیدن به حد اشباع نظری، در گردآوری دادهها مشارکت داشتهاند. بر اساس نتایج تحقیق، شاخصهای هوش مصنوعی، چالش های بازاریابی الکترونیکی مبتنی بر هوش مصنوعی، پیشایندهای بازاریابی الکترونیکی مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت ورزش ایران و پیامدهای کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی الکترونیکی شناسایی شد.
روابط عمومی ورزشی
شفق ابوالقاسمی آتانی؛ مهرداد محرم زاده
چکیده
چکیده
هدف از این پژوهش شناسایی عوامل و ارائه چارچوب مفهومی بکارگیری نوآوری دیجیتال برای ارتقای کاربری و بُرد مقصدهای گردشگری ورزشی کشور بود. روش تحقیق از نوع کیفی با رویکرد مضمون (کلارک و براون، 2006) انتخاب شد. مشارکت کنندگان پژوهش شامل صاحبنظران علمی (اساتید و پژوهشگران دانشگاهی مدیریت ورزشی) و صاحبنظران اجرایی (مدیران، مشاوران ...
بیشتر
چکیده
هدف از این پژوهش شناسایی عوامل و ارائه چارچوب مفهومی بکارگیری نوآوری دیجیتال برای ارتقای کاربری و بُرد مقصدهای گردشگری ورزشی کشور بود. روش تحقیق از نوع کیفی با رویکرد مضمون (کلارک و براون، 2006) انتخاب شد. مشارکت کنندگان پژوهش شامل صاحبنظران علمی (اساتید و پژوهشگران دانشگاهی مدیریت ورزشی) و صاحبنظران اجرایی (مدیران، مشاوران و کارشناسان سازمان-ها و کسبوکارهای گردشگری ورزشی) موضوع پژوهش بودند. تعداد نمونه بر حسب رسیدن به اشباع نظری 18 نفر انتخاب گردید. نمونهگیری نیز به روش نظری (قضاوتی) و بر مبنای تخصص، تجربه و مسئولیت صاحبنظران انجام شد. ابزار پژوهش مصاحبه اکتشافی نیمه هدایت شده بود.جهت تحلیل یافتهها از روش کدگذاری مفهومی چهار مرحلهای با رویکرد تحلیل مضمون استفاده شد. مضامین مستخرج شامل 5 مضمون کلی، 11 مضمون اصلی، 29 مضمون فرعی و 135 کد محوری بود و براساس آن شبکه مضامین ترسیم گردید. مضامین کلی شامل؛ این شبکه مفاهیم جریان روابط و زنجیره عوامل؛ پیشرانهای محیطی تحول دیجیتال در خدمات گردشگری ورزشی، ظرفیت سیستمی نوآوری در گردشگری ورزشی، دیجیتالیسازی سیستم کسب وکار در مقاصد گردشگری ورزشی، ارتقای کاربری فضاهای تفریحی ورزشی و توسعه برد گردشگری فضاهای تفریحی ورزشی را در بر میگیرد. براساس یافتهها میتوان گفت که بکارگیری نوآوری مبتنی بر تحول دیجیتال برای ارتقای کاربری و بُرد مقصدهای گردشگری ورزشی کشور یک فرایند چندسطحی و چندبعدی است که از طریق زمینهیابی محیطی و ظرفیتسازی سیستمی به ظرفیت و سازوکارهای اجرایی حاصل میشود. از این رو پیشنهاد میشود چارچوب ارائه شده برای تحلیل و برنامه-ریزی در تحول صنعت گردشگری ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد.