رسانه های ورزشی
سیدافشین موسوی؛ مهدی کهندل؛ سید نعمت خلیفه؛ حسین عبدالملکی
چکیده
چکیده:
هدف این مطالعه ارائه مدل توسعه ورزش حرفه ای از طریق رسانههای دیجیتال بود. چارچوب روشناختی مورد استفاده برای این پژوهش نظریه داده بنیاد رهیافت ظاهر شونده است. مشارکتکنندگان این پژوهش را کارشناسان رسانه، کارشناسان ورزش و اساتید دانشگاه رشته مدیریت ورزشی دارای اثر پژوهشی در حوزه رسانه و ورزش تشکیل میدادند. روش نمونهگیری ...
بیشتر
چکیده:
هدف این مطالعه ارائه مدل توسعه ورزش حرفه ای از طریق رسانههای دیجیتال بود. چارچوب روشناختی مورد استفاده برای این پژوهش نظریه داده بنیاد رهیافت ظاهر شونده است. مشارکتکنندگان این پژوهش را کارشناسان رسانه، کارشناسان ورزش و اساتید دانشگاه رشته مدیریت ورزشی دارای اثر پژوهشی در حوزه رسانه و ورزش تشکیل میدادند. روش نمونهگیری هدفمند و استراتژی آن از نوع گلولهبرفی بود و جمعاً 22 مصاحبه انجام گرفت. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. برای بررسی اعتبار و قابلیت اطمینان به نتایج از راهبردهای قابلیت باورپذیری، انتقال پذیری، تأییدپذیری، مطالعه حسابرسی فرآیند و توافق درون موضوعی دو کدگذار استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها سه مرحله یعنی کدگذاری باز، انتخابی و نظری انجام شد. نتایج حال از این است که نقش رسانه های دیجیتال در توسعه ورزش حرفه ای، شامل 50 مفهوم، 16 مقوله فرعی و 3 مقوله اصلی است که از ارتباط مفهومی میان آنها مقوله هسته با عنوان «هم افزایی رسانه و صنعت ورزش» حاصل شده است. براین اساس هم افزایی رسانه و صنعت ورزش یعنی همکاری و همبستگی بین صنعت ورزش و رسانه که به موجب آن ورزش حرفه ای توسعه پیدا می کند، تحت تأثیر کارکردها و ویژگی های منحصری به فردی است که رسانه های دیجیتال دارند.