رسانه های ورزشی
قربان یعقوبی؛ کاظم چراغ بیرجندی
چکیده
چکیده: هدف از پژوهش حاضر، تاثیر ابراز وجود بر سرمایه اجتماعی در رسانه های اجتماعی: اثر میانجی گری دلبستگی اجتنابی در زمینه ورزشی بود. روش تحقیق از نوع توصیفی میباشد و به شکل میدانی انجامشده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان رسانه های ورزشی در کشور ایران بودند. نمونه گیری به صورت نمونه از جامعه نامحدود به تعداد 384 نفر بود. شیوه ...
بیشتر
چکیده: هدف از پژوهش حاضر، تاثیر ابراز وجود بر سرمایه اجتماعی در رسانه های اجتماعی: اثر میانجی گری دلبستگی اجتنابی در زمینه ورزشی بود. روش تحقیق از نوع توصیفی میباشد و به شکل میدانی انجامشده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان رسانه های ورزشی در کشور ایران بودند. نمونه گیری به صورت نمونه از جامعه نامحدود به تعداد 384 نفر بود. شیوه نمونه گیری به صورت خوشه ای چند مرحله ای در دسترس صورت گرفت. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه ابراز وجود چانگ و کو (2012) و پارک و چانگ (2011)، پرسشنامه سرمایه اجتماعی الیسون و همکاران (2007) و پرس (2016) و پرسشنامه دلبستگی اجتنابی مارشال و همکاران (2013) مورد استفاده قرار گرفتند. برای اطمینان از روایی پرسشنامهها، بعد از تدوین آنها از نظرات و راهنماییهای استادان صاحبنظر در علم مدیریت ورزش استفاده شد و نظرات آنها در پرسشنامه نهایی لحاظ گردید. برای اطمینان از پایایی پرسشنامهها 30 نسخه آن در مطالعه مقدماتی بر روی نمونه که بهطور کاملاً تصادفی انتخابشده بود، توزیع شد و ضریب آلفای کرونباخ برای ابراز وجود (78/0=α)، سرمایه اجتماعی (87/0=α) و برای دلبستگی اجتنابی (80/0=α) بدست آمد. نتایج تحقیق نشان داد، ابراز وجود بر سرمایه اجتماعی در رسانه های ورزشی و دلبستگی اجتنابی تاثیر گذار هستند و دلبستگی اجتنابی در ارتباط بین ابراز وجود با سرمایه اجتماعی نقش میانجی را ایفا می کند. لذا پیشنهاد می شود، رسانه های ورزشی مجازی شرایطی را فراهم آورند که مخاطبین در آن به راحتی به ابراز وجود پرداخته و از محتوی رسانه لذت کافی را ببرند.
رسانه های ورزشی
نرجس حسابی مقدم؛ کاظم چراغ بیرجندی
چکیده
چکیده
پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی سواد فضای مجازی(دیجیتال) در کسب وکارهای ورزشی با روش داده بنیاد انجام شده است. این پژوهش در چهارچوب رویکرد کیفی و با به کارگیری روش پژوهش داده بنیاد و روش استراس کوربین انجام شده است. جامعه آماری شرکتکنندگان خبره حاضر در این پژوهش شامل: اساتید صاحب نظر در حوزه رسانههای ورزش، اساتید حوزه کارآفرینی ...
بیشتر
چکیده
پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی سواد فضای مجازی(دیجیتال) در کسب وکارهای ورزشی با روش داده بنیاد انجام شده است. این پژوهش در چهارچوب رویکرد کیفی و با به کارگیری روش پژوهش داده بنیاد و روش استراس کوربین انجام شده است. جامعه آماری شرکتکنندگان خبره حاضر در این پژوهش شامل: اساتید صاحب نظر در حوزه رسانههای ورزش، اساتید حوزه کارآفرینی و کسب وکارهای ورزشی و پژوهشگران دارای مقالات در بخش سواد دیجیتال و کارآفرینی بودند. نمونه آماری 12 نفر از افراد خبره بودندکه به صورت نمونهگیری هدفمند برای مصاحبه نیمه ساختاریافته انتخاب شدند. مصاحبهها تا مرحله اشباع نظری ادامه یافتند. دادهها همزمان با جمعآوری اطلاعات با استفاده از روش استراس و کوربین تحلیل شدند. اعتبار دادهها براساس درصد توافق درون موضوعی برابر با 80/0 مورد تأیید قرار گرفت. نتایج نشان داد که 101 کد اولیه با 28 مقوله فرعی و 5 مقوله اصلی درقالب ابعاد پنجگانه مدل پارادایمی الگوی سواد فضای مجازی(دیجیتال) در کسب وکارهای ورزشی را تشکیل دادند که مهترین پیامدها، رشد تبلیغات، مشتری مداری و بازاریابی اینستاگرامی در کسب و کارهای ورزشی است. پیشنهاد میشود، از شیوه های بازاریابی اینستاگرامی و تبلیغات نوین در جهت توسعه و رشد کسب وکارهای ورزشی استفاده گردد.