مهارت های ارتباطی در ورزش
سارا سراج؛ مهدی سبزواری
چکیده
ورزش الکترونیکی به صورت برخط و آفلاین در برابر ورزش حضوری و مرسوم در دهه اخیر گسترش فراگیری داشته است. پژوهش در علوم ورزشی نیز مانند سایر حوزههای پژوهشی میتواند از یافتههای نظری رویکردهای شناختی بهرهمند شود. در پژوهش حاضر، با اتکا به نظریه شناختی آمیختگی مفهومی که در پژوهشهای بینرشتهای دیگری نیز مورد توجه قرار ...
بیشتر
ورزش الکترونیکی به صورت برخط و آفلاین در برابر ورزش حضوری و مرسوم در دهه اخیر گسترش فراگیری داشته است. پژوهش در علوم ورزشی نیز مانند سایر حوزههای پژوهشی میتواند از یافتههای نظری رویکردهای شناختی بهرهمند شود. در پژوهش حاضر، با اتکا به نظریه شناختی آمیختگی مفهومی که در پژوهشهای بینرشتهای دیگری نیز مورد توجه قرار گرفته است، زوایای متفاوتی از آموزش و ورزش در فضای مجازی مورد تحلیل قرار میگیرند. با بهرهگیری از نتایج پژوهش حاضر، مربیان این حوزه میتوانند بهرهوری ورزش مجازی خود را ارتقا بخشند. پژوهش حاضر در چارچوب نظریه شناختی آمیختگی مفهومی و مبتنی بر روش تحلیل محتوای کیفی است. در این پژوهش برای گردآوری دادهها از تحلیل محتوی نمونه ردههای ورزشی ده نفر از مربیان با تجربه در زمینه ورزش مجازی با تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته تربیتبدنی که در دسترس محققان بودهاند بهره برده شده است. فرضیه اصلی پژوهش حاضر عبارت است از اینکه میتوان با بهرهگیری از مبانی و یافتههای نظریه شناختی آمیختگی مفهومی، محتوی آموزش ورزش در فضای مجازی را تحلیل و بررسی کرد و با استفاده از یافتههای این پژوهش کیفیت کلاسهای ورزش در فضای مجازی را ارتقاء داد.