مهارت های ارتباطی در ورزش
نادره بحری
چکیده
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین مولفه های سبک زندگی ِ راحت طلب و نقش آن بر فعالیت های بدنی ورزشی مدارس می باشد تا از این طریق به الگویی برای سند بنیادین دست یابیم. روش این تحقیق به صورت دلفی فازی می باشد . نتایج تحقیق نشان می دهد که مقوله های؛ تأکید زیاد مسئولان و خانواده ها بر اموری نظیر امور تحصیلی دانش آموزان نسبت به تأ کید بر انجام فعالیت ...
بیشتر
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین مولفه های سبک زندگی ِ راحت طلب و نقش آن بر فعالیت های بدنی ورزشی مدارس می باشد تا از این طریق به الگویی برای سند بنیادین دست یابیم. روش این تحقیق به صورت دلفی فازی می باشد . نتایج تحقیق نشان می دهد که مقوله های؛ تأکید زیاد مسئولان و خانواده ها بر اموری نظیر امور تحصیلی دانش آموزان نسبت به تأ کید بر انجام فعالیت بدنی و ورزش، علاقه به بازی های کامپیوتری، تغییر سبک زندگی دانش آموزان به سمت کم تحرکی، کم بودن ساعت ورزش به نسبت ساعات دیگر درسی و محدود بودن به ساعتی خاص در هفته، بیماری کرونا و ترس از مواجهه شدن در بازی های گروهی، عدم تعریف ورزش های جدید در ساعات ورزشی، گوشه گیری و میل به تنهایی در ساعات ورزش، چاقی و خستگی مفرط، نبود رژیم غذایی نامناسب و ضعف در ساعات ورزش، کاهش علاقه دانش آموزان به فعالیت های ورزشی بیشترین نقش را به ترتیب اولویت بر فعالیت های بدنی ورزشی دانش آموزان دارد . استفاده از مهارت های ارتباطی جبران کننده سبک زندگی گوشه گیر و منفعلانه دانش آموزان در مدارس خواهد بود و می تواند با تشکیل شبکه های ارتباطی و نیز حمایتی در مدارس به دانش آموزان برای جبران کمبودهای آنها کمک کند .