رسانه های ورزشی
طیبه ناظمیان اردکانی؛ نعمت الله نعمتی؛ طاهره باقرپور
چکیده
چکیده: هدف از این پژوهش، ارائه مدل توسعه کارآفرینی کسبوکارهای ورزشی با رویکرد استارتآپ میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هیئتعلمی دانشکدههای مدیریت کارآفرینی دانشگاههای سراسر کشور، اعضای هیئتعلمی دانشکدههای تربیتبدنی و علوم ورزشی با تخصص کارآفرینی و مدیریت ...
بیشتر
چکیده: هدف از این پژوهش، ارائه مدل توسعه کارآفرینی کسبوکارهای ورزشی با رویکرد استارتآپ میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هیئتعلمی دانشکدههای مدیریت کارآفرینی دانشگاههای سراسر کشور، اعضای هیئتعلمی دانشکدههای تربیتبدنی و علوم ورزشی با تخصص کارآفرینی و مدیریت کسبوکار، اعضا و مدرسین ویژه و منتخب کارگروه اشتغال و کارآفرینی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران، کارآفرینان منتخب ورزشی کشور و مسئولین استارتآپهای ورزشی ایران بود. نمونه آماری بر مبنای رسیدن به اشباع نظری بهصورت روش هدفمند برآورد و نمونهگیری شد (35 نفر). ابزار پژوهش شامل مطالعه کتابخانهای نظاممند و مصاحبههای اکتشافی ساختارمند بود. روایی ابزار بر اساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید. دادههای برآمده از روش تحلیل مضمون و شکلگیری شبکه مضامین نشاندهنده آن است که در جهت تاثیرگذاری استارتآپها در حوزه کسبوکارهای ورزشی عوامل سوق-دهنده شامل قابلیتهای مدیران، عملکرد سازمانهای حمایتی و ویژگی های ماهیتی استارتآپها و همچنین عوامل بازدارنده شامل محدودیتهای تکنولوژی، موانع انسانی و تنشهای مالی وجود دارد.