محمد فرجی؛ سیدجعفر موسوی؛ فرشاد امامی
چکیده
هدف این مطالعه بررسی تاثیر برندسازی شخصی ورزشکاران حرفهای در اینستاگرام بر مهاجرت ورزشی است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و اطلاعات لازم با استفاده از مطالعات کتابخانهای و دو پرسشنامه: 1.برند شخصی ورزشکاران حرفهای فرجی و همکاران(1400) و 2. علل مهاجرت ورزشکاران نخبه باقری و همکاران (2019) بدست آمد. جامعه آماری کلیه ورزشکاران حرفهای ...
بیشتر
هدف این مطالعه بررسی تاثیر برندسازی شخصی ورزشکاران حرفهای در اینستاگرام بر مهاجرت ورزشی است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و اطلاعات لازم با استفاده از مطالعات کتابخانهای و دو پرسشنامه: 1.برند شخصی ورزشکاران حرفهای فرجی و همکاران(1400) و 2. علل مهاجرت ورزشکاران نخبه باقری و همکاران (2019) بدست آمد. جامعه آماری کلیه ورزشکاران حرفهای فعال در اینستاگرام بوده و با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود تعداد 384 نفر نمونه بصورت هدفمند تعیین شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها به تایید اساتید رسید و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ تایید شد. نتایج نشان داد که برندسازی شخصی بر مهاجرت ورزشی تاثیر دارد چنانکه حدود 20 درصد از علل مهاجرت ورزشی را تبیین میکند. با توجه به مقدار ضریب بتا، میزان این تاثیر 0.446 بدست آمد. از عوامل چهارگانه برند شخصی؛ عوامل اخلاقی و سیاسی برند تاثیر معنیداری بر مهاجرت داشته و عوامل شخصی و عملکردی تاثیری نداشت. همچنین برندسازی شخصی ورزشکاران به ترتیب بر بعد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حرفهای مهاجرت ورزشی تاثیر داشته است. شبکههای اجتماعی، ورزشکاران را قادر میسازد تا در یک فضای دیجیتالی بر روند مهاجرت تأثیر گذار باشند. مهاجرت از لایه های متعددی از ورزشکاران، مالکان، مدیران، نمایندگان، مقامات و اصحاب رسانهها تشکیل شده و نه تنها عوامل اقتصادی از طریق استراتژی های بازاریابی، بلکه عوامل سیاسی، تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر می گیرد.
رسانه های ورزشی
عبدالرضا ساور؛ فرشاد امامی؛ سیدجعفر موسوی
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه مدل هویت ملی قهرمانان ورزشی مبتنی بر تحول رسانههای دیجیتال بود. روش پژوهش آمیخته اکتشافی بود و در دو بخش کمی و کیفی انجام شد. در بخش کیفی از طریق تحلیل مضمون به شناسایی مضمونهای اصلی و فرعی و در بخش کمی نیز با استفاده از نرمافزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس از طریق تحلیل عاملی تأییدی به بررسی برازش ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه مدل هویت ملی قهرمانان ورزشی مبتنی بر تحول رسانههای دیجیتال بود. روش پژوهش آمیخته اکتشافی بود و در دو بخش کمی و کیفی انجام شد. در بخش کیفی از طریق تحلیل مضمون به شناسایی مضمونهای اصلی و فرعی و در بخش کمی نیز با استفاده از نرمافزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس از طریق تحلیل عاملی تأییدی به بررسی برازش مدل پرداخته شد. مدیران و اساتید دانشگاهی آشنا به حوزه هویت ملی جامعه آماری بخش کیفی تحقیق را تشکیل دادند که از 13 نفر آنها که به روش گلوله برفی انتخابشده بودند مصاحبه به عمل آمد. در بخش کمی نیز جامعه آماری کلیه ورزشکاران رشتههای ورزشی بودند که تعداد 140 نفر بهعنوان نمونه در دسترس انتخاب شدند و به سؤالات پرسشنامه مستخرج از مصاحبهها پاسخ دادند. نتایج تحلیل مصاحبهها نشان داد درمجموع 32 گویه در 5 بعد دینی، سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی بهعنوان مؤلفههای هویت ملی ورزشکاران میباشد. در بخش کمی نیز نتایج نشان داد مدل تحقیق از برازش مطلوبی برخوردار است. بهعنوان نتیجهگیری میتوان گفت ورزشکاران کشورمان باید با موردتوجه قراردادن ابعاد هویت ملی، در راستای توسعه و تقویت هویت ملی گام بردارند.