رضا مرتاضی؛ آزاده سیدعالی نژاد؛ محمد جلیلوند
چکیده
تحقیق حاضر باهدف بررسی نقش میانجیگری بازاریابی چابک بر رابطه بین مزیت نسبی و مزیت رقابتی و پذیرش بازاریابی دیجیتال محصولات ورزشی طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی میباشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی میباشد که بهصورت میدانی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش را تمامی مشتریان محصولات ورزشی را تشکیل میدهد. ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف بررسی نقش میانجیگری بازاریابی چابک بر رابطه بین مزیت نسبی و مزیت رقابتی و پذیرش بازاریابی دیجیتال محصولات ورزشی طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی میباشد که از منظر هدف، جز تحقیقات کاربردی میباشد که بهصورت میدانی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش را تمامی مشتریان محصولات ورزشی را تشکیل میدهد. با توجه به گستردگی جامعه آماری و نامشخص بودن تعداد آن، نمونة آماری بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان برای جامعه نامحدود 384 نفر از مشتریان محصولات در شهر همدان انتخاب شد، که بهطور تصادفی و بهصورت خوشهای چندمرحلهای انتخاب گردیدند. در جهت گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر از پرسشنامه 21 سؤالی مرتاضی (1400) جهت سنجش بازاریابی چابک استفاده شد. این پرسشنامه به سنجش 5 متغیر چابکی زنجیره تأمین (4 سؤال)، یکپارچگی (4 سؤال)، مدیریت چابک (2 سؤال)، انعطافپذیری (3 سؤال) و روشهای بازاریابی (7 سؤال) پرداخته است. از پرسشنامه 6 سؤالی نوسیر و الجوماه (2020) جهت سنجش مزیت رقابتی، از پرسشنامه 3 سؤالی نوسیر و الجوماه (2020)، جهت سنجش مزیت نسبی و از پرسشنامه 4 سؤالی نوسیر و الجوماه (2020) جهت سنجش پذیرش بازاریابی دیجیتال استفاده شد. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق حاضر از روش معادلات ساختاری استفاده گردید. با توجه به نتایج تحقیق حاضر مشخص نمود که نقش میانجیگری بازاریابی چابک بر رابطه بین مزیت نسبی و مزیت رقابتی و پذیرش بازاریابی دیجیتال محصولات ورزشی بهصورت کامل میباشد.