افسانه زارع؛ مینا حکاک زاده؛ سید جلیل میریوسفی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل فرایندی مدیریت عملکرد رسانهای فدراسیون ورزش دانشآموزی کشور بود، روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی (کیفی – کمی) بود. مشارکتکنندگان در بخش کیفی شامل اساتید مدیریت ورزشی (که حداقل یک پژوهش در حوزه مدیریت عملکرد انجام دادهاند)، مدیران انجمنها و هیئت-های استانی و اعضای فدراسیون ورزش دانشآموزی بودند؛ ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل فرایندی مدیریت عملکرد رسانهای فدراسیون ورزش دانشآموزی کشور بود، روش پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی (کیفی – کمی) بود. مشارکتکنندگان در بخش کیفی شامل اساتید مدیریت ورزشی (که حداقل یک پژوهش در حوزه مدیریت عملکرد انجام دادهاند)، مدیران انجمنها و هیئت-های استانی و اعضای فدراسیون ورزش دانشآموزی بودند؛ که این افراد، بهصورت هدفمند از نوع معیاری، برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند (20 مصاحبه با 20 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت) و در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه در بین نمونه بخش کیفی (بهصورت کامل) توزیع گردید (75 نفر). نمونه آماری، حداکثر تعداد نمونه با توجه به جدول مورگان در نظر گرفته شد (63 نفر) و روش نمونهگیری بهصورت تصادفی در دسترس بود. از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار Smart- PLS برای تحلیل مدل استفاده شد. در بخش کیفی پژوهش مشخص گردید که مقولهها در قالب 41 کد مفهومی مشخص شد و در دل ابعاد ۶ گانه مدل فرایندی جای گرفتند. در بخش کمی نیز مشخص گردید که هر 6 مؤلفهی اصلی پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است. استفاده از ظرفیتهای رسانهدر فدراسیون ورزش دانشآموزی، منجر به بهبود عملکرد این فدراسیون میگردد.