رسانه های ورزشی
فاطمه اکبرزاده؛ مجیدرضا کریمی؛ کرامت الله راسخ
چکیده
اهمیت مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکاران سبب شده است تا نیاز به شناسایی متغیرهای تأثیرگذار بر آن بیشازپیش مهم باشد. با توجه به کارکردهای مهم رژیم مصرف رسانهای، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر رژیم مصرف رسانهای بر مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکار طراحی و اجرا شد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی بود که بهصورت میدانی انجام شد. روش تحقیق ...
بیشتر
اهمیت مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکاران سبب شده است تا نیاز به شناسایی متغیرهای تأثیرگذار بر آن بیشازپیش مهم باشد. با توجه به کارکردهای مهم رژیم مصرف رسانهای، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر رژیم مصرف رسانهای بر مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکار طراحی و اجرا شد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی بود که بهصورت میدانی انجام شد. روش تحقیق از نظر روش گردآوری دادهها پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق، زنان ورزشکار در سطح ورزش حرفهای بودند که اطلاعات دقیقی درباره تعداد آنان در دسترس نبود. براساس فرمول کوکران و به دلیل نامشخصبودن جامعه، 384 نفر بهعنوان نمونه تحقیق مشخص شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه محققساختهای بود که با استفاده مبانی نظری و نظر خبرگان طراحی شد. این پرسشنامه دارای 18 سؤال بود که سؤالات آن درباره بررسی رژیم مصرف رسانهای (8 سؤال) و مدیریت بدن مطلوب (10 سؤال) بود. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادله ساختاری استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها در نرمافزارهای SPSS و PLS انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد، رژیم مصرف رسانهای بر مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکار تأثیری به میزان 744/0 داشت که با توجه به میزان تی (168/21) این تأثیر معنادار بود؛ بهعبارتی توجه به رژیم مصرف رسانهای میتواند به ارتقای مدیریت مطلوب بدن زنان ورزشکار منجر شود که در تحقیقات مختلف به این یافته اشاره شده است.