مهارت های ارتباطی در ورزش
سیده مریم نقیب حسینی؛ سید عماد حسینی؛ فرشاد امامی
چکیده
امروزه تغییرات اساسی در رابطه با ابزارها و استراتژی های استفادهشده توسط خواص ورزشی برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی، مشاهده شده است. هدف پژوهش حاضر ارائة الگوی پارادایمی تأثیر شبکههای اجتماعی بر ایجاد کسبوکارهای ورزشی و ارائة مدل پارادایمی بود. پژوهش حاضر براساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی بود و برحسب ...
بیشتر
امروزه تغییرات اساسی در رابطه با ابزارها و استراتژی های استفادهشده توسط خواص ورزشی برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی، مشاهده شده است. هدف پژوهش حاضر ارائة الگوی پارادایمی تأثیر شبکههای اجتماعی بر ایجاد کسبوکارهای ورزشی و ارائة مدل پارادایمی بود. پژوهش حاضر براساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی بود و برحسب گردآوری اطلاعات، اکتشافی بود که با استفاده از روش نظریه دادهبنیاد انجام شد. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه عمیق نیمهساختاریافته بود. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان، اساتید، مدیران، صاحبان کسبوکار، کارآفرینان و مشاوران حوزه صنعت ورزش بود و از روش نمونهگیری هدفمند با تکنیک گلوله برفی استفاده شد. دادهها با استفاده از کدگذاریهای باز، محوری و انتخابی تجزیه و تحلیل و الگوی نهایی استخراج شد. مدل نهایی از مجموع شرایط علّی (دو مقوله)، بسترها و زمینههای لازم (سه مقوله)، راهبردها (چهار مقوله)، مداخلهگرها (دو مقوله)، پیامدها (دو مقوله) و پدیده محوری (دو مقوله) تأثیرگذار شبکههای اجتماعی بر ایجاد کسبوکارهای ورزشی تشکیل شده است. بهمنظور سنجش پایایی و کنترل کیفیت مطالعه حاضر از ضریب کاپای کوهن استفاده شد که برابر با 776/0 بود و در سطح توافق معتبر قرار داشت. بهمنظور ایجاد و راهاندازی کسبوکار در ورزش کشور فراهمآوردن زیرساختها و شرایط مناسب شبکههای اجتماعی میتواند ازجمله راههای مؤثر برای تحرکبخشیدن به فضای کسبوکار در ورزش کشور باشد.