حسین عبدالملکی؛ علی نوروزی؛ سید بهادر زکی زاده؛ سید نعمت خلیفه
چکیده
پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها توصیفی- همبستگی بود که به بررسی نقش میانجی تجربه لذت بخش و رضایت الکترونیکی در رابطه بین کیفیت خدمات الکترونیکی و قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی پرداخت و به صورت میدانی به اجرا در آمد. جامعة آماری پژوهش شامل خریداران محصولات ورزشی از وب سایت مجید می باشند و اطلاعات آنها ...
بیشتر
پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها توصیفی- همبستگی بود که به بررسی نقش میانجی تجربه لذت بخش و رضایت الکترونیکی در رابطه بین کیفیت خدمات الکترونیکی و قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی پرداخت و به صورت میدانی به اجرا در آمد. جامعة آماری پژوهش شامل خریداران محصولات ورزشی از وب سایت مجید می باشند و اطلاعات آنها در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این شرکت قرار داشت که ابزار تحقیق به صورت در دسترس بین آنها توزیع شد (N=635). همچنین، حجم نمونه تحقیق با توجه هدف و با استفاده از نرم افزار آماری PASS در سطح خطای 05/0، در بازه 198 تا 216 نفر تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تکنیکهای آمار توصیفی و استنباطی و با بهرهگیری از نرم افزارهای Smart PLSو SPSS استفاده شد. ابزار اندازهگیری تحقیق حاضر پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات الکترونیکی پاراسورامون و همکاران (2005)، پرسشنامه رضایت الکترونیکی الیور ( 2007)، پرسشنامه قصد خرید مجدد الکترونیکی کرونین و همکاران (2000)و پرسشنامه تجربه لذت بخش الکترونیکی هسو و همکاران (2017)بود. در این تحقیق مشخص شد کیفیت خدمات الکترونیکی (01/0>P، 318/0β=)، تجربه لذت بخش الکترونیکی (01/0>P، 340/0β=) و رضایت الکترونیکی (05/0>P، 150/0β=) بر قصد خرید مجدد الکترونیکی محصولات ورزشی نقش دارند. همچنین، ضریب بتا غیر مستقیم کیفیت خدمات الکترونیکی بر قصد خرید مجدد نشان می دهد رضایت و تجربه لذت بخش الکترونیکی نقش میانجی در رابطه بین کیفیت خدمات الکترونیکی و قصد خرید دارند.